• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Haha röv var roligt! Jag trodde att du menade att det var dåligt att gå där.
    Jag ska nog också ta det lugnt. Småsprang till pendeltåget i dag och hjälp vad det kändes i magen. Så jag inser att jag får hålla mig stilla.

Zin - helt rätt angående krigsdrabbade länder, jag har egentligen ingen aning. Men jag menade om man hårddrar och säger att stress alltid påverkar så skulle ju inte en enda unge födas där. Tänker jag. Jag tror inte att stress påverkar så mycket faktiskt. Min son blev till under mitt livs stressigaste period. Och nu när jag är lugn och fin händer inget alls. 

• Skytten

Nu har jag varit på vul dag 5 och fick följande resultat:
    14 äggblåsor varav tre är 10-14 mm (den största 14 mm) och elva är mindre än 10 mm. Hon sa att det var ett normalt resultat efter fyra dagar sprutande. Vad tycker ni? Sen står det nåt om endo 7 mm. Vad är det? Livmoderslemhinnan eller?
    Nu ska jag börja med orgalutran och på måndag blir det vul och blodprov.
    Och HURRA cystan hade krympt!

Men det sticker i vaderna. Alltså det är som om någon sticker mig med en nål eller nyper till. Jag tror att det är i de ytliga blodkärlen som jag har. Gyn hade ingen aning om vad det kunde vara men gissade att jag reagerar på östrogenet. Vad tror ni? Kan det vara farligt? Hon trodde inte det var blodpropp i alla fall.
    Jag märkte att det började nypa till mer i dag när jag ute och gick länge.

Turlid - stort grattis! Vilken lättnad! Nu får du njuta och slappna av!!!

• Skytten

Zinfandel - tack! Min gyn var så försiktig och sa bara att det var normalt och att det inte säkert att alla fortsätter växa. Så jag blir så glad över att ni är så positiva. Tack!

Nu ska jag spruta i mig orgalutran....några last minute-tips? Den känns läskig. 

• Skytten

Men oj, jag blir nästan lite mållös över att mitt resultat var så bra. Tack Snösport! Lite farligt det här, nu börjar jag ju hoppas alldeles för mycket.

• Skytten

Förresten tar jag sprutorna för tidigt? Redan vid 17-18? Ska jag ta orgalutran senare? Läste någonstans att man ska ta det kl. 21-23. Stämmer det?

• Skytten

Tack Lenafena!
    Ska vänta med orgalutran till 20.30 så det synkar med kommande kvällar. Låter nog purgeon vara kvar där vid 18-tiden. Känns av någon anledning skönt att ha lite mellanrum mellan sticken.

Förresten, ingen som hade tankar om det här med värken i vaden. Det är alltså inte en ihållande värk utan det nyper liksom till och gör ont några sekunder, ibland vid knävecket, ibland nere vid fotknölen och så på vaden. Jag undrar om det kan handla om att jag samlar på mig vätska?
    I alla fall så är det Dagens noja.

• Skytten

Jag har spända muskler öht nu men det här är mer som ilningar-stick som kommer helt plötsligt och så försvinner de. Jag hade något liknande när jag åt p-piller. Det känns som om små blodådror, de allra ytligaste brister. Ont som fan i någon sekund.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?