• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Tuvalina skrev 2010-08-19 13:29:52 följande:
    Hej Alla!!

Jag följer det ni skriver. Turlid... 26 aug börja med sprutor... snart så...

Jag har ingen aning om vilken behandling jag ska börja med. Får reda på det först 16 sept om vi inte får ett återbud. Vi kommer dock åka på semester den 5 sept till 15 så det ska vara innan isf.

Igår lämnade min man in spermaprov och han var inte nöjd med det eftersom det var så lite tyckte han. Men idag fick vi reda på att allt ser jättefint ut! Så långt är vi med alltså!

We keep going on, everybody!

A
    Vad roligt att spermaprov var bra, grattis! Skönt att åka bort ett tag i väntans tid. När ni är tillbaka då har jag genomgott ÄP och förhoppningsvis återföring och ruvar på guldägg.

Fortsätter att spay 6 dagar till. Känner inga biverkningar alls längre, ingen ångest heller, det är för sent att ångra sig nu helt enkelt och jag bara längtar.

Är hemma idag, för att jag är sjukskriven på halvtid, men har faktiskt jobbat 65% denna vecka. Det var ganska roligt på jobbet, trots det tröda starten imåndags. Det är för att jag fick hålla på vad jag ville och fick jobba med människor jag tycker om, men nästa vecka börjar jag säkert med mina ordinarie uppgifter, får se om det blir lika roligt, hoppas bara att jag jobbar med vettigt folk då också.

Ha en trevlig helg allihopa!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-08-14 10:25:40 följande:
    Hej! Tack för att du frågar. Tyvärr blev min operation uppskjuten en vecka så jag ska opereras den 20 augusti istället. Kliniken har precis bytt personal och hann inte flytta över alla sina instrument från sitt gamla ställe i tid för min operation. De ringde och beklagade sig i onsdag eftermiddag. Så jag får ge mig till tåls.
    Hur gick det igår Inanna? Fick du bort polypen och allt är som det ska?
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-08-21 09:40:57 följande:
    Hur gick det igår Inanna? Fick du bort polypen och allt är som det ska?
    Hej! Opererades igår kl 7 på morgonen. Läkaren hittade två polyper alldeles intill varandra. Han sa att min livmoder ser fin ut och önskade mig lycka till med mina försök i höst. Han trodde att det inte ska vara några problem att sätta in en blastocyst i mitten av september för då borde det ha läkt färdigt. Jag fick massor av värktabletter och lugnande före narkosen och ingreppet. Efteråt fick jag smärtstillande i dropp. Jag kände mig dock illamående och fick då också något mot illamående i droppet. Kl 13 kunde jag äntligen åka hem och sen kom illamåendet igång resten av eftermiddagen och kvällen. Så nu känner jag mig helt slut efter att ha kräkts så mycket. Ont i halsen men inte så ont i magen. Jag blöder nästan ingenting längre. Hoppas att det är ett gott tecken på att såret efter polyperna redan börjat läka!

Så skönt att det är gjort!

Kram på dig och hoppas att du får en bra helg! Snart är det väl dags för dina sprutor!
  • turlid70

Vad bra det låter, är så glad för din skull! Det kommer att gå bra med nästa FET också, vi håller tummarna.
    Ha det gott!

• turlid70

Vilken dag det var igår! Min spray tog slut, jag fattade ingenting. Jag fick ut bara en flaska från apoteket och jag var helt övertygat att den skulle räcka till 30 dagar, men igår morse tycke jag att det kom ut för lite vätska och när jag åkte till apoteket för att beställa sprutorna frågade jag om sprayen. Den räcker till 15 dagar sa dem! Jag var helt förtvivladGråter, jag sprayade redan i 19 dagar med samma flaska och den var helt tom igår kväll. Jag fick alltså nästan ingen spray igår och möjligtvis för liten dos 3 dagar innan dess. Det fanns ingen ny spray på apoteket och det andra apoteket som hade den är stängt på söndagar. Jag var så orolig så att jag vet inte hur jag lyckades överleva natten, trodde att jag sabbat alltihopa nu.

Så imorse ringde jag till kliniken, trots att jag knappt vågade göra det, kände mig så korkad. De skickade mig direkt att lämna blodprov och det såg bra ut! Vilken lättnadGlad! Att jag fick för liten dos sista dagarna gjorde ingen och jag skulle fortsätta med spray och sprutor som planerad.

Jag var så argSkrikandes på apoteket också att dem beställde bara en flaska åt mig som räckte i 15 dagar när man ska behandlas minst 3 veckor på full fart och sen 2 veckor på halv fart, det är ju minst 2 flaskor som skulle gå åt. Snacka om obefintlig kompetens.

Men nu är det lugn i stormen igen ett tag och imorgom hämtar jag min medicin till sprutotna. Måste kolla noga att jag får tillräckligt denna gång. Ha det gott.

• Inanna Li

Turlid - vad underbart att du fick ett lugnande besked angående sprayen. Jag förstår precis din reaktion. Jag hade också blivit vansinnigt nojig om jag misstänkt att jag gjort fel!

Sprutorna är ju också viktiga att dosera rätt. Jag minns att jag kollade flera gånger för att se att rätt dos verkligen var inställd. Min sambo fick sedan ta dem på mig. Var lite jobbigt för mig att göra det själv och så var jag lite orolig att  inte hela dosen skulle komma in i magen men jag fick lära mig att det inte gör något om det blir en pytteliten droppe utanför. Ska du ta Gonal-F?

• Tuvalina

Hej alla!

Antar att jag kan lämna detta forum, men vill gärna titta in då och då för att kolla hur det går för er andra.

Jag fick reda på igår att jag är gravid på naturlig väg!! Mot alla odds så har jag alltså blivit det. Vi har tid för IVF påbörjan av behandling den 16 sept men nu händer detta ofattbara!

Jag har en äggledare och en äggstock. Jag har svår endometrios och jag har även fått reda på att den äggledare jag har kvar är igentäppt men stickan visade klar graviditet!! Jag är helt chockad och samtidigt rädd att det ska bli något fel. Eftersom jag har endometrios i äggledaren så kan det bli utomkvedshavandeskap. Jag ska få göra ultraljud i v 7.

Men detta hörrni, är ett mirakel - inget annat. Jag tror på mirakel från och med nu, allt är möjlligt.

Kram till er från en mycket lycklig kvinna

• turlid70

Vad underbart Anne! Mycket grattis! Jätte glad för din skull, visst sker det mirakel ibland.
    Titta gärna in hos oss någon gång i fortsättningen, vem vet vi kanske hörs i ett annat forum, typ Gravida runt 40!
    Lycka till med graviditeten. Stor kram!

• Inanna Li

Grattis Anne! Underbart! Hoppas verkligen vi ses i ett gravida runt 40-forum snart!

• turlid70
    Inanna Li skrev 2010-08-24 14:31:31 följande:
    Turlid - vad underbart att du fick ett lugnande besked angående sprayen. Jag förstår precis din reaktion. Jag hade också blivit vansinnigt nojig om jag misstänkt att jag gjort fel!

Sprutorna är ju också viktiga att dosera rätt. Jag minns att jag kollade flera gånger för att se att rätt dos verkligen var inställd. Min sambo fick sedan ta dem på mig. Var lite jobbigt för mig att göra det själv och så var jag lite orolig att  inte hela dosen skulle komma in i magen men jag fick lära mig att det inte gör något om det blir en pytteliten droppe utanför. Ska du ta Gonal-F?
    Jag ska ta Menopur 300. Har hämtat dem från apoteket först idag. Fick bara 3 askar som räcker, efter snabb beräkning, för 7,5 dagar. Det är för lite sa jag till dem, jag ska behandlas minst 10-12 dagar och dessa räcker inte så länge. Du har ett uttag till på lika många säger dem. Jaha och varför får jag inte dem alla på en gång då frågar jag. För att läkaren har skrivit så knasigt i receptet och samma med sprayen! De har beställt fler askar åt mig nu men jag liksom har tappat förtroende litegrann för läkaren. Är orolig att det kommer att strula till senare också. Börjar med sprutor ikväll annars. Ha det gott!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?