IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Vad tråkigt Jessica. Ta hand om er.
Vad tråkigt Jessica. Ta hand om er.
Dagens noja - överstimuelring.
Jag undrar är symtomen alltid spänd svullen mage som gör ont eller kan man ha andra symtom. Jag tycker nämligen att jag ibland andas "sämre" eller som att jag är lite spänd över bröstet. Jag har jätteont i skuldrorna pga att jag är spänd i musklerna så det kanske är det som påverkar. Men jag ville bara kolla med er experter - kan överstimuleringen ge andra tidigare symtom än magproblem? För jag läste någonstans att man kan få vätska i lungorna också. Men det kanske ska göra ont.
Troligen är jag bara en hypokondriker...
Förlåt att jag belastar tråden med all min oro....
Zinfandel - jag vill definitivt intervjua dig någon gång. Wow! Vad du måste ha kämpat för att få alla undersökningar gjorda. Bra gjort!
Thule - jag tycker som Zinfandel - ta guldhjälpen som du erbjuds!
Tack mbo! Nu ska jag äntligen sova så det blir måndag och jag får göra nytt vul och ta blodprov.
Förresten - apropå något helt annat. Blåmärken efter sprutan. Min vänstra sida av magen har två rejäla blåmärken och två rätt kraftiga röda prickar medan högra sidan är nästan helt opåverkad. Nu vill jag helst trycka in alla resterande sprutor på höger sidan för att slippa blodutgjutelsen på vänstra.. Men visst är det underligt?
Hej tjejer!
Tillbaka från vul och gynekologens ord var: Det har gått över förväntan bra!
Jag har 17 äggblåsor. Den största är 16 mm, näst största 15 mm och sen hade jag fem stycken som var 10-14 mm och 12 som var under 10 mm. Slemhinnan var 10 mm.
Och nu är blodprovet postat till CvL, mycket märklig känsla att posta sitt eget blod. Så nu är det bara att hålla tummarna för östradiolvärdet. De ringer i morgon.
Min gyn trodde på ÄP på torsdag.
Och tack gode gud så var jag inte överstimulerad! Ingen vätska någonstans.
Hon trodde att mycket av mina problem, med andningen, är mentala. Hon sa att det här är ju psykiskt jobbigt för alla men troligen lite extra jobbigt för mig som är så pass känslig och rädd av mig.
Grattis Maryhe till strålande resultat redan innan start! Nu är vi igång båda och kan följas åt. Håller tummarna för dig!
Mamma gås, det är så skönt att höra att du också haft samma symtom som jag. Jag började undra om jag var helt onormal... Nu är jag liiite lugnare när jag sett att jag inte är överstimulerad. Tack för din omtanke!
Zinfandel - det ska bli otroligt intressant att "gräva" ner sig i det här. Vi hörs om det!
Jag hade 19 äggblåsor! Skrev fel i hastigheten.
Tack Maryhe! Vi har en spännande tid framför oss.
Tack Inanna! Ja, det är så himla överraskande men fantastiskt att min kropp svarar bra på behandlingen. Men jag tar inte ut för mycket glädje i förskott med tanke på att mycket ännu kan hända.
Zin - Tack! Jo, nu blir det mindfulness och vila. Jag är inte orolig för ÄP i sig men de lugnande medicinerna är lite skrämmande. Men jag ska inte vara där i tanken, riktigt ännu.
Uppdaterar mig med sprutstartsdatum.
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
Mia, 42 år, IVF2/FET 1 i augusti/september
Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när.
***SÄNGHALMSLIGAN***
Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8
Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
***FET***
Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm, 2 skruttembryon tillbaka 17/8
Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. Progynon from 21 aug
***SPRAYAR***
Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8 (inte börjat än alltså)
***SPRUTAR***
Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL, sprutstart 15/8, korta metoden
Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC sprutstart 11/8
Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spraystart 27/7, sprutstart 18/8
Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)
Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin sprutstart 22/8
***ÄP/ET***
mamman0301 IVF2 Blekninge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8
***RUVARE OCH TESTDAG***
***GRAVIDA***
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
Lumix, 40 år, BF mars 2012
Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012
Zinfandel, ser att du lagt in en bild på Orgalutran-sprutan.
Maryhe, de har säkert noga kollat dina värden och ansett att du inte behöver högre dos än så. Jag har bara 100 Puregon och det berodde på att mina värden var bra och hon tog också hänsyn till min lilla storlek och att jag är livrädd för att bli överstimulerad.
Väntar på att CvL ska ringa men fortfarande tyst. Man hinner ju grubbla ihjäl sig. Var mitt Östradiol-värde helt kass eller??? Eller försvann mitt blod på posten?
Nu ringde kliniken! Jag tar sista Puregon (höjer dosen till 125) och sista Orgalutran ikväll. I morgon Ovitrelle. Torsdag sprutfri dag (gissa om jag ska fira det! ). Fredag ÄP! Söndag ska förhoppningsvis något tillbaka in.
Så trevlig sköterska. Jag förklarade att jag är orolig för lugnande medel och de lovade att ta hänsyn till att jag är liten.
Nu måste jag lägga mig ner och andas....känns som om jag inte får luft pga all anspänning.
Tack Enya! Jag behöver alla goda tankar jag kan få!
Turlid, tack! Vad kul att höra att du tyckte att det funkade bra med fredag och söndag. Och jag ska meddela sambon att det är finfint att göra sitt på CvL.
Vad härligt att du får kämpa med kläderna. och bra med en gubbe som kan hålla en lugn.
En fråga - jag ska ju snart ta 125 puregon och jag har troligen bara 100 kvar i ampullen (en 900 ampull och idag är det ju nionde dagen) men har en ny 300-ampull. Det bästa är väl att slänga det som är kvar av 900:an och lägga in 300-ampullen?