underverket 06 skrev 2011-08-09 16:19:41 följande:
Ni som gjort spolning, ringde ni bara gyn eller hur gick det till? Jag funderar på att kolla om jag kan få göra en spolning? Gjorde en kontraströntgen efter mitt utomkvedeshavandeskap i okt 2006. Då såg allt bra ut, bra passage. Efter det har jag ju blivit gravid med IVF o fött ett barn. Kan det ändå blivit stop efter det? Kollade med gyn förra hösten o de menade att risken var liten att det skulle vara dålig passage om det varit bra då. Tycker bara att det är konstigt att inte tillstymelse till + efter ca 22-23 försök+ 3 IVF försök efter det att vi börjat försöka igen när sonen var 8 mån. Det ska ju inte vara något fel på oss mer än min ålder då. Mannens spermier ska vara helt ok. Har ju blivit gravid lätt 2 ggr vid 35, men nu verkar det som förgjort. Men det är väl äggen som är skruttiga? Men någon gång borde ju ett bra ägg släppa på nästan 2 år? Någon som har någon teorie om detta?
Jag fick ju spolning på remiss från läkaren på reproduktionsenheten inför våran IVF-start, spolningen görs ju för att kolla som du säger att det är fri passage och det borde väl gå att se med kontraströntken också.
22-23 försök + 3 IVF.......det låter ju som en hel del, men förra gången jag blev gravid var det drygt 36 försök sammanlagt, plus kanske 10-12 innan vi började försöka "på riktigt" .
Att det skulle blivit stopp efter en förlossning betvivlar jag...men prata med din läkare, det är ju tydligen snabbt gjort..tog mindre än en kvart för min del.