IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
jag har inga fler på just det testet... men tog ett i morse... 10 timmars sparat kiss (till skillnad från 3-4 när jag tog det i går) rfsu-test ( i går testlagret) men jag ser inte ett spår av streck
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
usch.. har inte mensvärk.. som jag "borde" ha.. istället känner jag som ett "tryck" emot nedre delen av magen.... det liksom spänner.......hoppas att jag såg rätt på det grumliga testet....gaaaah...orka att vänta flera dagar till innan man är beredd att slänga ut pengar på nytt test......ingen som har några från testlagret att sälja och skicka med posten..(fast då kommer de ju inte fram förrän måndag iaf så vida ingen av er bor i typ Vårgårda/Alingsås/Herrljunga ha ha )
suck... vaknade före fem i morse och kunde inte somna om..tankarna for omkring i skallen som pingpongbollar...... Kände lite värk i magen..mensvärk??? Men också illamående (inbillning???) Införskaffade iaf ett digitalt gravtest av märket Clearblue i dag för att säkerställa en ev graviditet.. *hoppas* Men vette katten när jag ska våga mig på att testa...det rör sig ju trots allt om 115 kr *S*, samtidigt vill man ju veta så fort som det går OM det är positivt. Har berättat för mannen och han är cool...äckligt cool "Vi lär ju få veta förr eller senare iaf" han är för rolig ha ha ha Min cykel var ju knäpp även denna månaden, har alltid ägglossat på dag 14 förr, nu var det på dag 10...enligt vad jag sett så ska man då räkna med att mensen kommer (eller inte) 14 dagar efter ägglossning....vilket skulle vara lördag eller söndag beroende på om man räknar dagen för ägglossning eller ej (gör man det???)... räknar man som en "vanlig" cykel" dvs 27-28 dagar så ska jag inte ha mens (eller inte) förrän ons-tors..... NÄR ska jag testa!?!?!?!??!?!?!? (och jaaa jag sitter o håller inne kiss just nu utifall att jag vill testa i kväll)
Som fd lärare så lovordar jag Wikipedia (till skillnad från många av mina kollegor) men som initial källa att söka källor från så att säga
I övrigt.. BiM i dag.... inte ett spår av tant röd. Testade ju i veckan och fick ett mycket svagt positivt på ett från testlagret, dagen efter negativt med RFSU och i fredags negativt med CB digital......så jag vet inte vad jag ska tro egentligen. Men jag väntar, det är väl det enda man kan göra.
nepp... misslyckades trots tester som antydde annat
Fick dessutom boka om min tid för kavitetsundersökning pga att min cykel ändrat på sig under de senaste månaderna så nu ska jag in den 9/8 om inget annat dyker upp, det var lite osäkert om det var en bra dag eftersom det är dag 10 i min cykel och jag har ägglossat på dag 10 flera gånger senaste tiden.
Men tjejen i tidsbokningen skulle kolla upp det på måndag, det fanns ingen medicinsk personal där just nu för alla har semester. Men det är ju så att undersökningen ska göras mellan blödning och ägglossning, någon som vet varför??
Jag och tjejen i tidsbokningen bara antog att det var för att inget skulle vara "I vägen" för undersökningen samt att OM man lyckats på egen hand så kan saltvatten kanske förstöra det???
jaha... fått ändrad tid för min kavitetsundersökning nu..ska in på tisdag.....är skitnervös.
Ägglossning på ons-torsdag vet inte hur det påverkar ägglossningen men vad gör man, bara att köra.
Kalimero.. jag håller tummarna för dig så knogarna vitnar....
SJälv har jag ont i magen av nervositet, inser att det bara är några dagar tills jag ska lägga upp benen i gynstolen och spola in massa saltvatten..en del av mig bara skriker NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, vill INTE!!! Men jag fattar ju att detta bara är ett steg i "rätt riktning". Plus att jag hört om flera som lyckats bli gravida på egen hand efter just en spolning, nästan som att det vallat vägen upp emot äggen *S*
Vi ska ringa in måndag morgon o kolla om vi kan försöka lämna ett spermaprov på egen hand på morgonen innan min undersökning, skulle ju vara skönt om vi kan fixa det på "egen hand" så att säga och slippa iaf ett kirurgiskt ingrepp..samtidigt som jag vet att sambon inte klarar utlösning två dagar i rad och jag har ju ägglossning typ onsdag....
Hej tjejer.. sitter på jobbet och det är lite dött, det är dessutom min sista dag här..eller kväll så jag fuskar med lite FL-surf.....
På tisdag börjar väl min IVF-resa på riktigt då.....med spolningen och jag kan inte hjälpa att trots att flera sagt att det går bra och inte gör särskilt ont så är jag livrädd....men det löser sig säkert. I ett litet ögonblick övervägde jag att sno mediciner från någon av våra tanter här för att lugna mig *ASG* men inte gör man så så klart.....
Skuller räcka med Ipren eller Diklofenak, för mig är det väldigt stor skillnad på dessa tabletter då jag blir fnissig och alldeles "full" av Diklofenak, det blir jag inte av Ipren, tycker inte att de hjälper alls om jag har ont någonstans. Burana däremot (som ju innehåller samma verksamma substans som Ipren) hjälpte suveränt förra veckan då jag hade extrem mensvärk.....
Vad skulle ni ta, jag har inte särksilt hög smärttröskel kan jag tillägga och är INTE van vid mensvärk så att ha ont i de regionerna är inte något jag är duktig på att hantera
Förhoppningsvis blir det snabt övergående för vi har båda semester och min son är hos sin pappa, hunden klarar sig ensam hemma tills min kompis åker dit o tittar till henne... så vi får en heldag ensamma i Göteborg vore lite mysigt om man orkade gå o äta lite gott och kanske åka på någon utställning eller nåt..
Det enda som rekommenderas när man försöker bli gravid är ju alvedon och panodil och liknande.
Både Ipren och diklofenak och deras "syskon" skall man väl undvika om man försöker bli gravid eller om man är gravid. På Voltaren står det på utsidan av paketet att "Om du försöker bli gravid skall Voltaren T undvikas och endast användas efter läkares ordination" och jag har för mig att det står något likanend på Ipren och jag tror att Ipren är värre ändå.
Förra året hade jag en plågsam inflammation i ena höften och var då i kontakt med IVF läkare angående diklofenak kur och hon ville den skulle vara avlustad innan vi satte igång och sprutade.
Du kanske kan använda Citodon om inte Alvedon hjälper.
Annars brukar jag få Stesolid och Alvedon vid Äggplock. Men då är jag rätt borta och behöver ledas från britsen.