• hemulen

Heja, heja alla som är på gång med äggplock/återföring! Hoppas på många guldägg för er.

Vi4, jag tror att om MA/missfall/abort är innan v10 så behöver man inte någon immuniseringsspruta.

Själv är jag galen av ilska, frustration och en lite smula ledsenhet. Var hos läkare på RPC idag för att diskutera om vi ska kolla några prover innan vi fortsätter med FET efter 1 IVF som blev MA, 2 negativa FET och nu senast neg IVF. Jag frågar honom om han har någon uppfattning om det kan vara normalt att det går så här i min ålder eller om jag/vi borde misstänka att något skulle vara fel. Till svar får jag "Om det inte blir något nu av era FET så skulle jag lägga ner"! Jag blir helt paff av den bryska kommentaren men säger att "Tja, men ett försök till kan man väl tänka sig". Svaret blir "Vaddå. har du tänkt hålla på tills du är 40, eller?". Ja, svarar jag och tårarna bränner. JAg blir både skitförbannad och arg! Vad har han att göra med hur länge jag vill hålla på? Jag kanske vill ha barn när jag är 45 om det går. När han ser att jag börjar gråta så försöker han reparera skadan och släta över, men jag säger bara "Nu går jag", och så gick jag. Det var skönt och lite av en markering men helst av allt skulle jag vilja gå tillbaks och skrika på honom länge! Sen fortsätter jag gråta vid provtagning då sköterskan frågar hur det är och kunde inte sluta på en hel timme. Fy f-n, idiotläkare!!!!

• hemulen

Tack för stödet tjejer. Ja, det är en riktigt stor gåta hur oempatisk man kan vara i det yrket!! Önskar att vi bara kunde byta klinik, ta våra embryon och gå, men jag tror inte det funkar så, speciellt inte med donerade spermier. De vill de hålla kvar på universitetssjukhusen.

Syskon, grattis till äggplock, missade det i all min upphetsning tidigare Glad

• hemulen

Tack för er fian support tjejer, ni är underbara. Enya, din story ska jag ta med mig. Är redan inne på att byta klinik trots att vi har fyra embryon på RPC. Vi får se, det kanske känns annorlunda imorgon. Hur kunde ni får göra 4 IVF där? Eller kom på svaret själv kanske, ni har egna spermier... ?

• hemulen

Zin, det är ju helt  j-la otroligt hur du blivit bemött och behandlad. Tycker verkligen att du ska anmäla, jag tror att man gör det till en patientnämnd (eller får hjälp av dem) som sedan går vidare till socialstyrelsen nu när inte HSAN finns. Jag blir så arg och ledsen å dina vägnar, behandlingar som varit förgäves... Fy sjutton!

Syskon, grattis till fint resultat. Ruva guld nu !

Maryhe, vilken skörd som väntar! Hoppas verkligen du slipper överstimulering.

Linköping, vissa gyn borde ju bara byta jobb! Jag fattar inte hur socialt inkompetenta de kan vara! Personliga stenåldersåsikter ska de hålla för sig själv. Jag blir galen på det här tyckandet om att man inte ska skaffa barn när man är 40, vilken planet har de befunnit sig på de senaste 20 åren? Vet de medelåldern för förstföderskor? Har de inte fattat att kvinnor nu för tiden inte står hemma vid spisen och föder barn till sina "fantastiska män", som det var för dem i början på 1900-talet?!!!! Jag blir galet arg!

Stödkram  till er Zin och Linköping!

• hemulen

42an, neeeej! Vad trist! Usch och fy att det ska jäklas så. Allt jobb för inget Stor kram!

Maryhe, grattis till ruvarstatus. Håller tummarna för att det är ett guldägg där inne nu

Zin, grattis till att ha fixat op tid! Hurra! Herrejösses vad du behövt kämpa för det!

• hemulen

Tjejer, vilka bra initiativ med webbsida och bok! Det finns ju enorma kunskapsmängder här i tråden. Jag har ett pat frågor.. Har ätit munkpeppar i snart en månad och nu sedan 5 dagar ' fastna piller' som jag fick av min akupunktör. Har nu haft rejäla nattsvettningar i ett par nätter. Kan det ha med något av pillrena att göra? Är på cd 7 och har också lite molvärk i magen. Har inte gott något försök sen innan jul. Känns inte som att jag riktigt litar på de kinesiska pillrena. Kanske borde sluta med dem?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?