Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-12-01 14:44:06 följande:
    Slemmis: ja, du tar ju Progesteron...! ja, du kan ta dem analt, det går precis lika bra.

hmmm... det har ingen sagt Och det står inte i instruktionerna heller, tänker att det borde ha någon form av laxerande effekt att man skjuter upp nåt där, det räcker ju att man kör upp vatten där för att få fart på saker menar jag *S*

Barnmorskan var väldigt tydlig med vart den skulle tas... så jag vågar nog inte ändra på någon rekomendation i nuläget men ska kolla upp det
  • slemtorsk i din bralla
    kattenizze skrev 2011-12-01 15:07:08 följande:
    Slemmis: På min klinik har man gått ifrån att man kan ta vaggisarna rektalt, eftersom effekten blir bättre om man tar dem vaginalt samt vilar 20 min efteråt. Men att ta nån enstaka rektalt är ju inga problem, men huvuddelen ska tas vaginalt enligt min klinik. Dom ÄR jobbiga, vaggis-kladdet....fattar inte varför det inte finns mer användarvänliga produkter egentligen...ta bara orgalutransprutan, den är ju en hemsking.
    fast jag har ju vaginalgel.... inte vagiatorer.. och då ska man absolut inte vila eller vara stilla eftersom då klumpar gelén ihop sig utan man ska vara i rörelse i minst 15 min efteråt.
    Zinfandel skrev 2011-12-01 15:11:46 följande:
    Här har jag sammanfattat allt om Prog eftersom det ofta kommer en massa frågor om dem Skrattande

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m60984964.html

ska läsa igenom där lite..
  • slemtorsk i din bralla
    Fjällsippan skrev 2011-12-01 16:36:46 följande:
    Om det är Crinone du har så ska du ta det vaginalt.
    japp... crinone vaginalgel...Känner mig inte särskilt lockad att ta det någon annanstans med tanke på laxerrisken..
  • slemtorsk i din bralla
    sushikatten skrev 2011-12-01 16:52:30 följande:
    Slemtorsk: crinone vaginalt och du behöver inte vila men jag gör oftast det på morgonen men jag tar den bara en gång/dag. Den är så mycket bättre än progestoronen. Crinonen klumpar sig inte hälften jämfört med proggisen.
    i början lägger jag alltid lite lambipapper på morgonen i trosan så man slipper har allt klet där. Ja ska man ha bebis så får man göra en del uppoffringar. och den är det minsta problemet och under så kort tid fastän jag bad läkaren fortsätta med proggisar tills VUL nästa vecka.

Miss boring: Välkommen hit och spännande med första ivf. Ruva nu lugnt för man blir ju helt knäpp under den tiden. Så mycket tankar,

Kalimero: Hur har du det med det nya jobbet? Ta nu lite lugnt och tänk på att du ruvar. Snart är det dags. 
    har förstått att crinonen är bättre.. fick tillsägelse att INTE vila efteråt och det gör jag inte, jag tar den direkt när jag går upp sen går jag ju ut med hunden, fixar frukost och sånt innan man sätter sig i bilen en dryg timma in till skolan...eller om man - som i dag- väljer att stanna hemma

Jag bytte faktiskt trosor efter halva dagen, kör med gamla slitna menstrosor på morgonen *S*

JO det krävs en del uppoffringar och detta med crinonen är ju INGET jämfört med alla jävla sprutor för min del
  • slemtorsk i din bralla
    pp08 skrev 2011-12-01 17:57:07 följande:
    Långa metoden var då inte bra för oss. Av 4 ägg var bara 2 mogna och de andra 2 förmodligen inte befruktade. Kliniken ringer imorgon. Tror ej det blir ET.
    näää fy vad trist

Har du testat korta metoden någon gång då? Annars får man kanske ändra medicineringen på något vis.. Håller ändå tummarna för att det blir något/några befruktade att återfå
  • slemtorsk i din bralla
    Maraki73 skrev 2011-12-02 13:28:13 följande:
    Ni som plusat när blev erat streck eller Plus starkare ? Är på RD 14 och det har inte blivit så mycket starkare på plusset/strecket tror ni det är för tidigt ? Testade pluss första gången på RD9 alltså 5 dagar sedan lite starkare har det blivit men inte mycket.
    ett plus är ju ett plus.. har läst en del om tester..testoman som jag är. Och de flesta testtillverkare förklarar det med att det finns så mycket som spelar in när man ska få ett plus att man inte kan räkna med en stegring, utan det beror på vätskebalansen, hur bra kroppen renar urinet och så vidare.....

Du har ju fått lite starkare och officiell testdag är väl idag eller i morgon va?? Och får du ett plus då, oavsett styrka så är det bara att lita på 
  • slemtorsk i din bralla
    Maraki73 skrev 2011-12-02 13:39:09 följande:
    Jag har TD 6/12  jag är orolig för MF och när jag inte ser att det blir mycket starkare blir jag nervös.  finns det någonstans man kan gå och ta blodprov nu innan ens egentliga TD?
    men ...jag ska testa på ruvardag 15 så jag tänkte att du skulle det också - fast det har jag ju märkt att det är vääääldigt olika.

Jag tvivlar på att de tar blodprover i "förtid" men ring din klinik och säg att du har testat positivt för tidigt och vill kolla upp det.

Sen är det ju tyvärr så att man inte kan göra något åt missfall...tyvärr, så blir det så så blir det.......
  • slemtorsk i din bralla

usch.. har så ont i magen.. mensvärks-aktigt........och är dålig i magen, precis som jag brukar vara före mens.

Skojade till det och tog ett test i dag, vet ju att det inte går att lita på eftersom det bara är 6 dagar sen jag tog sprutan, och bara två dagar sen jag satte in Piff o Puff...Blev positivt och klart o tydligt, trodde det skulle vara ganska svagt så här pass många dagar efter sprutan iaf...

Jag är testoman, bara att inse. Tyckte bara det var kul att få se ett positivt test ifall man aldrig får göra det menar jag

• slemtorsk i din bralla

Skytten..grattis på födelsedagen..äh vad är champange egentligen?? SJälv föredrar jag fruktsoda *S*

Det känns väldigt mycket i magen i livmodertrakten, betydligt mer än vad det brukar straxt efter ägglossning i "vanliga fall"..... brukar det vara så undrar jag kära proffs? Det liksom pirrar och ...KÄNNS på något vis.. det gör inte ont utan bara mal och känns som bubblor ibland .....Inbillar mig (jaa jag försöker inte vara så positiv med det är svårt att inte vara det så här första gången) att det är äggen som "bäddar in sig" som känns..*ha ha*

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?