Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inget samtal så jag har redan gett mig av emot Sahlgrenska för att sitta ner i ett hörn o ta det lugnt en stund....ganska.upprymd nu faktiskt

• slemtorsk i din bralla

Fick dåligt resultat...inga till frysen...av 7 ägg var det bara 5 som var mogna nog...av dem blev de bästa 2 st 3-celliga... Å andra sidan fick jag bägge dem tillbaka...

• slemtorsk i din bralla

Molvärk...inte så konstigt när det har rotats runt där så mycket En vän till mig från Turkiet berättade att ivf-läkare där nere råder till att man är i stillhet o vilar mycket de första veckorna efter insättning...underligt för här ska man ju leva som vanligt. Hon blev helt galen när jag så att jag skulle dammsuga... Proffsfråga......om man vill börja fusktesta...hur tidigt kan man göra det? Laste bipacksedeln på ovitrellen o hittar inget där, har för mig att jag hört 10 dagar efter den..vilket borde bli på tisdag....6 dagar efter insättning..då skulle jag kunna testa typ dag 8-9 ?

• slemtorsk i din bralla

Vi4 det låter som att jag har jätteont.. jag gnäller o klagar *S* men jag har inte såå ont utan det maler och moler lite... det hade jag förväntat mig lite eftersom man liksom är där o bökar.....

Jag är lite fjollig.. går omkring o klappar på magen och beter mig allmänt gravid *S*

Vågar knappt gå ut med hunden.. hon drar ju ganska mycket, det har inte varit någon big deal förr....vi bor i skogen och hon går ofta lös (utom nu när hon löper och under jakten) men nu är jag livrädd att jag ska behöva hålla emot för mycket... men hon är ju såååå intelligent tösen... Jag satte på henne selen istället för halsbandet lättare att hålla emot med den- och hon gick exemplariskt fram och tillbaka till brevlådan 800 meter bort.. jag fick snarare dra lite i henne för hon stannade upp o luktade massor.... ha ha... och hon brukar vilja hoppa upp o pussas.. vi snackar hund på 50 kg.. men det räcker att jag höjer fingret lite lite grand så backar hon...

Den där jäkla äckliga sörjan som ska puttas upp i muffen då.... tycker den bubblar ut efter några timmar...vitt o kletigt.. URRRK... hoppas den verkligen gör gott.

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-12-01 12:04:13 följande:
    Välkommen missBoring! Du tillhör nog de yngsta här ;) Läs gärna bakåt i tråden, här finns all info du behöver!
    nähäää för det är nog jaaaag..fyller 39 i februari
  • slemtorsk i din bralla
    MissBoring skrev 2011-12-01 12:33:52 följande:
    Haha se där Sitter på tåget och kikade runt när jag hittade den här tråden. Lite svårt att gå tillbaka å lläsa här men ska göra det när jag får tag på en dator sen! Slemtorsk i din bralla, du hade också precis varit å satt tillbka Et eller?
    japp i går   Piff o Puff har flyttat in och jag hoppas de tänker stanna

Söker förbrillt information på nätet om man ska äta något särskilt för att hjälpa till att få dem att stanna men hittar inget direkt, har inte druckit mer än 3 klunkar kaffe sen i söndags så det borde ju vara ett plus

Har bett mannen köpa frukt o grönsaker på vägen hem, vi är lite slarviga med sånt men nu måste jag verkligen se till att äta regelbundet och inte slarva......
  • slemtorsk i din bralla
    Boe skrev 2011-12-01 14:13:51 följande:
    Hej alla,

Läser varje dag men skriver inte så ofta.

Slemmis- mitt tips är att ta proggisarna i nr 2. Det är helt kanon i jämförelse. Gjorde det nu senast och det var en befrielse! Hoppas det går vägen för Er!

Skytten, lite Zumba skulle jag absolut våga mig på. Träning utan stötar (hopp) ska ju vara ok. Har tränat under varje IVF & endast hoppat över vid FVP då de verkligen avrådde träning.

Inanna & Kalimero- nu är det verkligen eran tur! Jag håller tummar & tår.

Enya- jag håller med om att man är väldigt försiktig med att ta ut något i förväg som IVFare. Min väninna är också gravid igen och redan i vecka 7 började de planer & shoppa etc. Förstod inte alls att vi sade att OM det går vägen hela tiden. Måste verkligen vara skönt att känna så.

Ego-nu är jag i vecka 15 & ska lyssna på hjärtljud på måndag. Sedan tänkte jag berätta på jobbet (chefen vet redan). Vi tänkte kolla kön 28 dec då det är vecka 18 UL. Just nu har jag influensa men annars mår jag ganska ok. Inga blödningar under denna graviditet so far och det är väldigt skönt! Var extremt psykiskt påfrestande att åka in & ut på akuten sist.

Lycka till nu alla kämpare!
    STor KramHjärta
    i nr 2?????????? Men det är ju en vagina-klysma?????? Ska man verkligen göra så?
  • slemtorsk i din bralla
    Fjällsippan skrev 2011-12-01 14:18:05 följande:
    Grattis till ruvningen, Slemmis ! Om jag drar mig rätt till minnes så var det under en period många i tråden som åt färsk ananas (även det hårda i mitten) runt ET, bl a annat trådstartaren Turlid som fick ett fint plus
    urk det hårda i mitten smakar ju apa *S* ska be mannen ta med det när han handlar ha ha
  • slemtorsk i din bralla

masspostar *S*

MEN HALLÅ!?!?! Nu är jag visserligen känslig för hormoner och sånt men med tanke på att jag bombat kroppen med hormoner i en månad..... borde brösten spänna så här dagen efter ET?????

Kände det precis nu...att de känns väldigt.... stora, tunga o ömma... ha ha...skendräktig så det skriker om det

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?