• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Kul att du är igång Zin, grattis. Jag kör nog också igång om någon vecka. Det kommer bli vårt sista försök igen . Grattis mamman till fin skörd. Maryhe, skönt att få ordning på kroppen.

• Nu Syskon

Jag tänkte på den där fotbollskillen i England som fick en hjärtinfarkt och föll livlös ned. De gjorde ~17 försök att få igång hans hjärta inan det lyckades. Tänk om läkaren gett upp efter 10! Sen tänker jag på alla oss.

• Nu Syskon

Grattis PP, jag håller tummarna för att fortsätter må bra där inne.

Skytten stort grattis till dig också

• Nu Syskon
    Ciara skrev 2012-03-25 20:47:36 följande:
    ZIn: intressant info, tack!

Vi 4: Jag har också läst det där någonstans, så ja, det verkar finnas olika teorier. Svårt att veta vad som är riktigt... Men det är klart, som Zin säger borde rimligen läkarna då inte alls sätta in 2 embryon om risken var större att båda skulle stötas ut . Hoppas forskning kommer fram till mer klara besked framöver...
    Fast det handlar om att öka chansen att du får en graviditet med ett levande barn då chansen/risken för tvillinggraviditet för de flesta av oss är rätt liten. Så även om det finns en ökad risk för att det ena embryot stöts bort och tar med sig slemhinnan och ett fullt friskt embryo, så blir risken nästan mikroskopisk att man både skulle få en tvillinggraviditet och att det ena embryot stöts bort och tar med sig det andra. Men det är väl just därför det är en avvägning som bedöms från fall till fall där chansen till en graviditet måste vägas mot "risken" för en tvillingraviditet med allt vad det innebär.
    Sen håller jag med Tuva om att man själv borde få vara med och bedöma vilken risk/chans man vill ta.

Själv har jag fått tillbaka 2 embryon 10 av 13 gånger. Jag har fått tillbaka totalt 20 toppägg (och tre ofrysbara) på 11 färskförsök och två FET vilket har resulterat i ett barn och en MA, så för mig är iallafall chansen för tvillinggraviditet rätt liten.
  • Nu Syskon

Linköping, det känns som jag vill både gratulera och skicka tröstkramar samtidigt.
    På't igen bara

• Nu Syskon

Linköping, det blev inte riktigt någon bra gubbe efter mitt inlägg. Jag ber om ursäkt:-O

• Nu Syskon
    Fjällsippan skrev 2012-03-26 11:20:47 följande:
    Jag kan konstatera att jag inte kan ta 25 mg Levaxin, redan första dagen fick jag känning som huvudvärk och illamående. Andra dagen blev jag utslagen med hjärtklappning och megaångest. Igår vågade jag inte ta någon alls, och sitter fortfarande och halvskakar av biverkningar. Jag är väldigt besviken eftersom vi hoppades att Levaxinet skulle ge oss en skjuts på vägen inför vår sista IVF. Igår, i och för sig påverkad både fysiskt/psykiskt av Levaxinet, funderade jag hela dagen på att knyta ihop hela IVF-påsen redan nu och göra ett riktigt avslut. Att säga farväl till FL och fler behandlingar. Svend Lindenbergs tveksamhet till fler behandlingar har påverkat mig (även om hans mejl om behandlingsplan egentligen inte var så negativt). Jag vet att jag kan ändra mig, för jag tror verkligen på mirakel. Men de senaste dagarna lutar det åt att jag, efter massivs av försök, faktiskt har fått nog. Någon annan som har reagerat på här på Levaxinet? 

Det låter som väldigt vanliga symptom vid sköldkörtelproblem jag har en kompis som håller på och försöker ställa in Levaxindos som har liknande problem. Det verkar generellt vara rätt svårt att få till rätt dosering.
  • Nu Syskon

Zin, du är imponerande klarsynt och rationell hela tiden. Jag har bekymrat funderat över hur det skulle bli om ni misslyckas efter alla förberedande behandlingar och blod svett och tårar. (Så klart skall det inte bli så). Det känns bra att du har en plan även för detta. Jag önskar dig all lycka med detta försök så ni inte skall behöva ÄD. Kram på dig.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?