• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag måste säga grattis igen. Själv blev jag oerhört inspirerad, vi har ju tänkt köra på denna mens men efter en period av högt sockerintag funderar jag på att vänta en månad och låta bli kolhydrater. Jag har dock tagit Inofolic, sedan förra mens och verkligen laddat. Detta kommer bli vårt sista försök. Jag kan tillägga att just April har gett våra två bästa försök hittills med ägg till frysen vilket inte hänt något av de andra 8 försken. Detta gör att jag blir lite vidskeplig. Hur skulle ni ha gjort? Med plusregn i tråden vet jag inte heller om jag törs avstå

• Nu Syskon

Så tråkigt Skytten, men gör som de andra säger prova igen. Jag håller tummarna så länge. Då jag är helt värdelös på att sikta när jag kissar brukar jag alltid använda mig av en burk och doppa stickan i den. Det kanske kan vara nåt?

• Nu Syskon

Tråkigt Skytten att du tänker försvinna härifrån. Jag önskar dig all lycka i framtiden.

• Nu Syskon
    Inanna Li skrev 2012-04-10 15:15:35 följande:
    Jag har däremot läst att det är större chans för flicka när man gör ICSI - mikroinjektion som vi har gjort. Kanske hela 55 %. Flickspermierna kanske ser lite bättre ut  när de plockas en och en!

Det kanske stämmer väl med att killarna är lite snabbare och tjejerna lite uthålligare (läs tåligare). Så då kanske det blir fler flickor med ICSI som ändå är en omildare behandling. Vi har iallafall en ICSI tös. Snillen spekulerar
  • Nu Syskon
    Tuvalina skrev 2012-04-10 15:27:16 följande:
    Sådär ja, första megadosen av Menopour och brista diarrén... Något ni andra känner igen? Zin, är det Menopour du kör med?

Jag har blivit laktoskänslig några behandlingsomgångar och under graviditet med diarre som följd. Kan det vara det för dig?
  • Nu Syskon
    Inanna Li skrev 2012-04-10 16:03:35 följande:
    Jag är själaglad för vilket som men vi har skojat och pratat ganska länge nu om att vi ska få en flicka och vi kallar barnet Li och hon så vi skulle bli väldigt förvånade om det visar sig att det blir en pojke. Vi har lite pojknamn på lager också så det ordnar sig nog  ...   Klart det ska bli bebis för er förr eller senare!

När jag var gravid kallade vi magen för "han" hela tiden trots att jag såg en flicka framför mig i barnvagn. Vi fortsatte kalla den för det trots att vi på slutet visste att det skulle bli en flicka.
  • Nu Syskon

Men vad jobbigt Söte. Vad du råkar ut för. Skönt ialla fall att magen mår bra. Styrka till dig och krya på dig.

• Nu Syskon
    Tuvalina skrev 2012-04-13 10:58:19 följande:
    Tack alla för lyckönskningarna! Jag är ju endast på dag 5 idag och endast tagit 4 sprutor så de kunde inte se så många äggblåsor än. Läkaren menar att det tar lite längre tid i början med Menopour. Jag lämnade ett blodprov med. Fick en ny tid på onsdag då det är dag 10.
    På vår klinik brukar de kolla på dag 8, eller för mig före helgen om dag 8 är på helgen eftersom jag oftast är rätt lättstimulerad. Det brukar oftast bara synas några få blåsor om de kollar tidigt och sedan brukar det har dykt upp nästan lika många till tills det är dags för ÄP. Så allt är säkert bara bra.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?