Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maraki73 skrev 2011-12-03 18:18:21 följande:
    Hej alla !!

Jag har i 3 dar kännt ganska mycket aktivitet i livmodern, från igår kände jag en stickande molande känsla längst ner på vänster sida i livmodern, jag kände det även idag men plötsligt försvann den och nu känner jag ingen aktivitet i livmodern. vad kan det vara? imorse när jag testade hade jag ett starkare plus en andra gånger, kan det ändå vara så att embryot släpper eller? 
    så känner jag NU och då vet jag inte om mitt /mina embryon har fäst ens... har kännt så sen kvällen dagen för inplanteringen och det har blivit värre i dag...Tror inte det handlar om att embryot har släppt, utan snarare (om jag får gissa) att kroppen lugnat ner sig efter allt pillerill där inne
  • slemtorsk i din bralla

Hörrni... ni som lyckats bli gravida..har ni haft några känningar och symptom från insättningen av embryo och fram till testdag eller har det bara "blivit" ett plus?? Man är ju lite nyfiken

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-12-04 09:42:49 följande:
    Det varierar tyvärr lika mycket som det finns människor i världen... Och tyvärr åt andra hållet också, jag har alla symptom man kan tänka sig men inte blir det nåt för det Oskyldig Så försök att koppla av och vänta ut tiden.......
    slappna av är inte min grej ha ha ha..

Nä jag är mest fundersam över det här pirrandet och rörandet vid livmodern...känns nästan som i början när jag var gravid med sonen men då hade jag ju gått BETYDLIGT längre.. typ vecka 9-10 så där, Känns konstigt och ovant och ena stunden är jag orolig att något är fel och nästan tänker jag att det kanske ska vara så... och sen blir man ju lite förväntansfull i nästa sekund och tror att det är symptom...ha ha...

NÄÄÄ tålamod må vara en dygd.. men jag är inte särskit dygdig :-P
  • slemtorsk i din bralla
    callimero skrev 2011-12-04 09:46:45 följande:
    Bara att konstatera att en 11e ruvningsperiod gått åt he. Känns väldigt tungt att repa ork att gå till jobbet imorgon. Är så less på den här kroppen som inte fungerar, känner mig värdelös som kvinna att aldrig få uppleva en graviditet och se ett eget barn få växa upp. Det känns som att ständigt stå utanför och se på när andra lever livet. Hoppas på dig Inanna.
    usch vad jobbigt... sänder massor med kramar, inte för att det hjälper men det kanske värmer lite.
  • slemtorsk i din bralla

Inanna. Supergrattis! Så himla roligt med plus bland misslyckandena, det väcker ju hoppet Förresten hur kommer det sig att man får så olika testdagar? Har hört om allt från ruvardag 8-18, kanns ju lite underligt med tanke på att den som hade dag 8 har haft samma medicinering som jag.... Och vad är eg det tidigaste någon testat positivt ?

• slemtorsk i din bralla
    Vi 4 skrev 2011-12-06 19:40:36 följande:
    En kort fråga, har ni sprayat samtidigt som äl-sprutan? Hade för mig att läkaren vid första besöket sa att man skulle spreja på morgonen, men inte på kvällen, men receptionisten som ringde upp mig sa att jag skulle spreja även på kvällen samtidigt som äl-sprutan. Jag frågade då en gång till och då tyckte jag att hon lät osäker, men hon svarade att det var så hon hade fattat det.
    jag skulle spraya morgon och lunch men inte på kvällen..
  • slemtorsk i din bralla

nu får ni ursäkta mig.. jag är testoman inget tvivel.. testade för att hålla koll på när sprutan gått ur blodet och i fredags fick jag ett klart blankt test... så även i går.. men i dag fick jag ett streck..jäääättesvagt och svårt att tolka men likväl syns det.....kan det vara möjligt..är ju på RD 6. Vill absolut inte få några falska förhoppningar och teststrecket är så pass vagt att det kan vara ett spökstreck men flera har kollat på testet och ser strecket....

Är ändå pessimist...kommer inte tro på något förrän det är äkta testdag

• slemtorsk i din bralla

Sushi, jag har inte fått missfall. Jag har ju precis gjort mitt första ivf. Jag gillar att testa och eftersom jag fatt negativt två dagar i rad menade jag att jag kan vara säker pa att det inte finns ngt av ägglossningssprutan kvar....

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-12-07 07:32:59 följande:
    Det var inte det Sushi menade heller! Hon menade att testerna inte är tillförlitliga på så vis för även om man får MF så finns det kvar HCG i kroppen som ger utslag på test. Dvs positivt test innebär tyvärr inte nödvändigtvis att det finns ett levande foster och det ger utslag även vid kemisk & utomkved. Därför menade hon av välmening att man ska försöka undvika att hetstesta!

Lycka till idag Maryhe Hjärta
    fast det där med kemisk graviditet händer ju även när man inte gör ivf och utomkveds är ju inget man kan undvika heller genom att undvika att testa..för min del handlar det om att jag tycker att det är roligt att testa, lite som att köpa trisslotter (som någon beskrev det i en annan tråd)

Spelar det eg någon roll om man testar för tidigt eller inte? Jag ville bara ha svar på min fundering men förstår att det där med testande tydligen är ett känsligt område för många- förstår inte riktigt varför men det får man väl acceptera.

Jag hade agerat likadant om jag hade fått missfall kan jag berätta.. testat med jämna mellanrum för att se när kroppen är helt fri från HCG, för att det är mitt sätt att hålla kontrollen, jag tycker egentligen inte att det är mer annorlunda än att man vill ha total kontroll över medcinering och sköldkörtelvärden som ni är väldigt duktiga och insatta i, något som inte rör mig riktigt då jag har haft väldigt bra värden där alltid men jag kan bli lite fascinerad av att ni blir så väldigt besatta av det.. jag har mina tester och det ser kanske ni som besatthet men jag gillar att testa

Men jag tar mina testfrågor till de andra forumen i fortsättningen men jag ville bara höra vad ni trodde som faktiskt gjort några IVF (de flesta av er)
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-12-07 07:50:22 följande:
    Inte alls - det var som sagt en förklaring av välmening............ Hetsa inte upp dig så varje gång!!! Vi vill ju bara hjälpa och ge goda råd...! Testa precis så mycket du vill.
    jag hetsar inte upp mig tvärom uppfattar jag det som att ni gör det ibland. Om man ger ett råd kan det dock vara bra om man är tydlig i att det är ett råd.....Det är heller inte alltid man VILL ha råd som man inte bett om. Man framstår lätt som en besserwisser när man delar ut råd till folk som faktiskt redan känner till de sakerna.. Jag kände inte för att skriva att "jag vet att man inte bör testa för att....bla bla bla bla...." jag har ingen orsak att ursäkta att jag gillar att testa... jag tar det mesta i livet med en klackspark och det kanske gör ont och är jobbigt för dem som tycker att det är tuffare att få ett negativt svar på ett grav-test, för mig är det inte hela världen.....
    Zinfandel skrev 2011-12-07 07:52:20 följande:
    Ps! Sköldkörtelvärden kan vara helt avgörande för att bli gravid eller ej.
    ja precis.. men för mig spelar det ingen roll då jag har haft perfekta värden i flera år...eftersom jag har gått hos en överviktsklinik också så hålls det koll på sånt eftersom det KAN vara en orsak till övervikt och/eller dålig ämnesomsättning... dock hade jag skyhöga värden  (pga tillfällig sjukdom)då jag blev gravid med sonen så jag tror att det- precis som det mesta är väldigt individuellt men att man så klart väger in det när man kämpar och försöker och det blir en livsviktig fråga men eftersom jag inte har några problem med den saken så bryr jag mig inte.. jag ORKAR liksom inte bry mig om allt kring detta- blir jag gravid så blir jag... det är lite som ett lotteri för mig och mitt liv står inte o faller med om jag blir gravid eller inte..kanske för att jag har barn sen förr, kanske för att jag är en ganska lättsam person...jag vet inte.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?