• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    hispan skrev 2011-04-11 20:02:04 följande:
    Inanna68: Vad trist att det inte fungerade för dig. Hoppas du får den hjälp du ska ha så nästa gång blir ett plus!
    Tack! Hoppas innerligt detsamma för dig om du inte plussar på fredag trots allt!
  • mirakel

jaha.... det blir inget mer IVF för oss....  gjort ett... som ju avbröts förra veckan.
    Anledning... EN äggblåsa, o dåliga värden....

Sååå, nu ska vi tänka "hemmaverkstad" såklart.
    ELLER/OCH kanske äggdonation.
    Så du som sitter med en massa kunskap lr vet nån annan bra tråd i ämnet äggdonation - låt mig få ta del av detta!
    Kramar till alla

• Zinfandel1

Myrslok: nejGråter  Fasen att det ska vara så svårt för oss. Det finns tom en hel rubrik under "Svårt att bli gravid" med "Äggdonation". Men jag ser gärna att du ändå besöker oss här ibland!! Kramar

• Fjällsippan

Myrslok; är så ledsen för din skull ! Jag tycker dock att det är lite väl snabbt av kliniken att avfärda dig efter endast en avbruten stimulering. Och jag funderar fortfarande på din ordination av sprayandet och din blödning; fortsatte du med samma dos med sprayen vid sprutstarten som du gjorde vid nedregleringen? Den erfarenhet jag har av ÄD är att jag har följt ett par FL-väninnor genom åren som numera har fått barn via ÄD i Europa. Och som Zinfandel nämnde finns det en massa trådar under "Äggdonation". Den här tråden handlar inte om ÄD, däremot är det kvinnor med lågt AMH som kämpar på: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55472636.html 

• chichisita

Hispan: Shit också! Hoppas att du är en av de 40% som har blödningar under graviditeten och att det  inte är mensen som har kommit!

Myslok; Så oerhört sorgligt! Det måste kännas väldigt hårt. Har ni testat att kolla med en annan klinik? Kanske borde ni ändå prova ett förösk till? Antalet ägg kan variera jättemycket mellan olika månader. Jag har också haft bara en äggblåsa en gång, när vi gjorde stimulerad inseminering, men månaden därpå var det flera igen. 

Tack för alla lycka till tillrop! ET idag gick bra och nu är det bara till att hoppas på att det/de ska fästa. Av de fyra ägg som delade på sig var det bara två som hade överlevt till blastocyst stadie. Jag fick båda två insatta. Inget till frysen denna gång heller, så nu hoppas jag innerligt att båda ska fästa. Men jag blir så klart lika glad om bara en av dem fäster, vill inte vara girig. Måtte det gå denna gång!!

• chichisita

Jag har uppdaterat listan. har ju blivit ruvare igen.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14e april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL spraystart 5/4

***SPRUTAR***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, sprutstart 1/4, bor i Hässelby.

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3

Hispan 39 år, IVF nr2, korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3, TD 15/4
    Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun, hemmaförsök tills vidare
  • Enya70

Hispan - Nej vad tråkigt. stora kramar till dig. Man känner verkligen efteråt att det tar på ordentligt både psykiskt och fysikt. Låter som en bra plan att vila och hämta ny energi över sommaren {#emotions_dlg.flower}

Myrslok - Så oerhört tungt Gråter. Vad sa din läkare? Tyckte dom verkligen inte det var någon idé med fler IVF baserat på detta enda avbrutna försök? Om du själv orkar och känner för det kan du ju alltid inhämta en second opinion. Annars önskar jag dig all lycka till med framtida ÄD och instämmer i att du gärna får hänga kvar hos oss och berätta hur det går för dig. Kram 

• Inanna Li

Myrslok69 - Kram! Jag är så ledsen för din skull! Tycker också att du borde få chansen att testa IVF en gång till då antalet äggblåsor kan variera varje månad. Kanske det också går att göra nån annan förändring i behandlingen?  Lycka till om du väljer ÄD istället och givetvis vill vi att du stannar kvar här hos oss så vi får veta hur det går för dig.

• Inanna Li

chichisita - Grattis till ruvarstatus med två blastisar! Jättebra chans till gravidititet ju!

• Fjällsippan
    Jag blev avbruten igår när jag skrev inlägg så jag fortsätter nu.

Myrslok: Jag instämmer med föregående att du gärna får stanna här hos oss. Den länk som jag gav dig var för att jag tror de tjejerna har mycket erfarenhet och kan ge råd om den situation som du nu befinner dig i. Kram.

Hispan: stor kram till dig ! Låter som en bra plan att boosta under sommaren och ta nya tag till hösten. 

chichichita: stort grattis till dubbel-blastis-ruvningen{#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?