• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan

Är det någon som vill ha min burk med Apiforce? Jag har bara tagit 3 kapslar; och det känns onödigt att den står här hemma och skräpar när den kan vara till gagn för någon av er. Hojta till här i tråden eller inboxa mig; så postar jag den idag.

• Snösport

Myrslok69: Himla trist men förstår om du vill peppas av ett annat sätt, som sagt så tror jag som chicisista att det kan skillja så på olika ggr och jag själv har gjort 5 försök och haft 3 olika sprutmediciner och 2 olika metoder och bästa resultat nu sist = så man reagerar så olika på olika mediciner. Men i vår ålder förstår jag till fullo om ni sparar pengarna och kanske testar ÄD och har mer lycka.

Chichisista: 2 blastissar= GRATTIS!!!

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-04-12 07:56:27 följande:
    Är det någon som vill ha min burk med Apiforce? Jag har bara tagit 3 kapslar; och det känns onödigt att den står här hemma och skräpar när den kan vara till gagn för någon av er. Hojta till här i tråden eller inboxa mig; så postar jag den idag.
    Jag är intresserad! Hade precis tänkt köpa Apiforce!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-04-12 08:03:28 följande:
    Jag är intresserad! Hade precis tänkt köpa Apiforce!
    Inboxa mig din adress, så skickar jag burken idag.
  • mirakel
    Tack allihop!! för ert stöd!

(Kanske borde de i Sverige oxå ta prover i varje ny cykel för att se om det ÄR idé att ens försöka då lr om det INTE är det..eftersom det kan skilja en hel del)
    o nej, de vill inte göra fler IVF på mig på CvL. Tycker inte behandligen (jag fick ju fulldos menopur) tillförde något... gav/ger inte mig någon chansökning!...
    Östradiolet låg vid Vul på 200.... (i det läget skulle det befinna sig på 1000-2000 om jag svarat på behandl.)
    Mitt AMH = 0,4
    Min ålder = straxt 42
    Det är lika stor chans.... som det ser ut ...att jag blir gravid hemma... sådär 5 % chans. 
    Med ÄD påpekade de har vi uppåt 50% chans.

Vi tänker! o tänker! o myser o hoppas det ger nåt :), o tänker! o tänker!
    Ja, jag kommer tillbaka o berättar hur det går!
    Tack igen för att ni finns o jag önskar er ALLA att ni lyckas!

Och ni.... äggdonation är ju inte heller nåt nederlag!
     - jag hade aldrig tänkt i de banorna tidigare lr knappt på att äggdonation existerade...
    men det är ju klart värt att kolla vidare på o som jag förstår om man är villig att åka till ett annat land än Sverige lr Finland kan man vara igång
    inom snar framtid =ingen väntetid.
    Kolla på AVA-kliniker ni som får upp ett uns intresse nu!
    HjärtaKram
  • Snösport

Myrslok: Helt rätt samma chans hemma kasnke
    ÄD är inget nederlag alls!!! Men ändå svårt att ta det beslutet så tänk lagom och mys mycket, Lycka till i framtiden och hoppas ni är/blir lyckliga i det ni gör oavsett det ni gör eller inte gör.
    Är kanske i din sits själv snart så förstår det fullt ut.

• hispan
    mirakel skrev 2011-04-11 21:26:06 följande:
    jaha.... det blir inget mer IVF för oss....  gjort ett... som ju avbröts förra veckan.
    Anledning... EN äggblåsa, o dåliga värden....

Sååå, nu ska vi tänka "hemmaverkstad" såklart.
    ELLER/OCH kanske äggdonation.
    Så du som sitter med en massa kunskap lr vet nån annan bra tråd i ämnet äggdonation - låt mig få ta del av detta!
    Kramar till alla
    Känner med digGråter. Men äggdonation låter intressant. Är det någon som vet vad det kostar? Kan man göra det via landsting eller privat?
  • hispan

Tack för alla uppmuntrande ord, vet att man inte ska ta ut varken glädje eller sorg i förskott, men det är för uppenbart att det är mens jag fått. Så jag ska tillåta mig att vara lite deppig i några dagar och sen rusta mig för nya tag (hemmaverkstad) med vitaminer och ägglossningstest.

Chichisita: GRATTIS!

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-04-12 08:18:55 följande:
    Inboxa mig din adress, så skickar jag burken idag.
    Tack världens bästa Fjälllsippa Hjärta!
  • Inanna Li

Myrslok - Jag har ju också börjat fundera på ÄD om det inte kommer funka för oss. Tycker Avaclinic i Åbo elelr Tammerfors verkar vara ett jättebra alternativ! De har åldersgräns på 46 år och väntetid på 6-8 månader tror jag. Man kan ju anmäla sig medan man håller på med hemmaförsök. Och om du får en blastocyst insatt så är ju graviditetschansen minst 50 % om embryot är av bra kvalité!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?