• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-04-12 07:56:27 följande:
    Är det någon som vill ha min burk med Apiforce? Jag har bara tagit 3 kapslar; och det känns onödigt att den står här hemma och skräpar när den kan vara till gagn för någon av er. Hojta till här i tråden eller inboxa mig; så postar jag den idag.
    Fint att dela med sig. Jag har också massor D vitamin tuggtabletter, om någon är intresserad kan jag posta. Kan dock inte posta med burkarna, de är så stora, men här är länken: www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7
    Gubben fick dessa utskrivna men är för lat att tugga dem, själv tuggar jag på en just nu.

Fick svar från min klamidya test idag, jag hade den inte, men de skrev inte om annat. På torsdag ska jag till gyn och kolla förhoppningsvis allt annat. Har sprayat nu i enhel vecka med Synarela och mår oförskämt bra, lite trött bara var jag allra första dagarna, men ingen huvudvärk som förut, biter inget på mig eller? Väntar min mens snart, men den lär väl drjöja några dagar under nedregleringen.
  • Inanna Li

Turlid - Härligt att du mår bra under behandlingen och att du får kolla upp mer saker på torsdag! Det känns så spännande att du är i gång med IVF 2 och jag hoppas så otroligt mycket för dig den här gången! Kram!

• chichisita

Tack för alla grattis!!

Jag undrar om det är någon av er som har fått ta estradiolpiller under ruvningen? Jag fick det förra gången men inte denna gång. Hoppas att det inte beror på att läkaren glömde bort det och att jag egentligen borde ha det? Hade lägre värden förra gången.

Undrar också hur mycket sinnestämningen spelar in?  Min man håller på med ett konsultuppdrag som han har en tight deadline på så han är superpressad. Tyvärr blir han inte särskilt trevlig att ha att göra med då. Jag önskar att jag inte skulle ta åt mig av hans dåliga humör och elaka kommentarer, men jag kan inte låta bli att bli jätteledsen. Dessutom är jag ju beordrad  sängliggande i två dagar så jag är helt beroende av honom. Nu ligger jag här och är vråltörstig men att störa honom i jobbandet för att be honom att hämta ett glas vatten är uteslutet. Han har inte frågat om jag behöver något under fem timmar!! Det är lite som att leva med dr Jekyll och Mr Hyde för han är för det mesta jättegulllig och omtänksam, men han klarar inte stress något vidare bra. Det kommer lite olägligt för det känns som om det är viktigt att må bra dessa dagar, för att det ska fästa. Men det kan väl inte göra något om jag tar en promenad till köket för att hämta vatten? I Sverige säger de väl att man ska leva som vanligt efter ET? 

• Inanna Li
    Spears skrev 2011-04-13 07:56:30 följande:
    Mensen Kom idag Tjoho, så imorgon börjar Jag spruta , kul!
    Grattis! Förstår att du är jätteglad när du fått vänta så länge!
  • Snösport

chichista: Du kan ju ta det lugnt och gå och hämta vatten, här i sverige säger de som sagt att man ska ta det lungare, mer lugnt de första dagarna eller första veckan eller befruktningsdag 3-7 för då fäster det någongång men lugnt betyder mer= stressa inte, hoppa inte, gå och var som vanligt men lugnare sa min läkare så gå och ta dej ett glas vatten för huvudsaken är att du mår bra.
    Jag kan också bli så lättirriterad när jag känner stress och råka vara otrevlig om jag inte tänker mej för så hämta vatten själv och undvik honom i någon dag  
    2 blastos= härligt jag har alltid fått 2st  2-3 dgrs men tror en FLkompis fick 2 blastissar i Falun och hon har 2 st tjejer nu som kom ut i somras

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-04-12 22:38:44 följande:
    Turlid - Härligt att du mår bra under behandlingen och att du får kolla upp mer saker på torsdag! Det känns så spännande att du är i gång med IVF 2 och jag hoppas så otroligt mycket för dig den här gången! Kram!
    Tack, håller med att lite spännande är det trots allt. Fick svar från kliniken också om 3-pack, det får jag inte, gränsen är 38 år. Skulle prata med min läkare om det här men det skiter vi i. Gubben blev upprörd också för reklamen, ta tre betala för två, så att vi kör som vanligt. Första behandling har vi inga problem att betala, nästa om det blir någon, får vi spara till. Vi sa ju att vi inte gör fler behandlingar efter den här, men vi får se, statistiken säger ju 3 försök så att det är allt vi kan göra.
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-04-11 18:46:48 följande:
    Jag frågade om vi fick köpa 3-pack på Linnékliniken 1 månad efter att jag fyllt 38 år och fick svaret nej, trots att jag hade bra värden.. Dom är öppensinniga på många sätt men just den biten verkar dom stenhårda på tyvärr..
    Fick nej på min förfrågan också, men jag är redan 40, så att det var förväntad. Hur många behandlingar har du gjort innan du blev gravid?
  • turlid70
    Spears skrev 2011-04-13 07:56:30 följande:
    Mensen Kom idag Tjoho, så imorgon börjar Jag spruta , kul!
    Åh, äntligen, grattis! Vi kommer ligga nästan i fas, ska börja spruta om en vecka ca, vi kommer ruva nästan samtidigt. Kul! Lycka till med sprutandet!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?