• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li

ÄD kostar ca 80 000 kronor men sen tillkommer ju kostnader för resor, hotell, frysning av embryon och annat så räkna med minst 100 000 kronor.

• Inanna Li

Du kan göra ÄD i Umeå men väntetiden är lång i Sverige pga få donatorer så det är nog bättre att göra det utomlands. I alla fall om man är över 40.

• Zinfandel1

Myrslok: har funderat lite mer på dig inatt! Jag hade nog dubbelkollat med en annan klinik och funderat över en annan metod. Har hört fler som blivit utdömda men som sen lycktas. Fördelen med ÄD är naturligtvis att det kan bli barn snabbare, och ni kan ha bebisen i början av nästa år. Det handlar nog bara om att vänja sig tanken, när man landat i den så är den säkert lika självklar.

Chichisita: grattis! Dubbelruv GravidGravid Doubledip..?!

Hissan: gräv ner dig några dagar men kom upp sen igen! Stor kram

• kattenizze

Chichisita: oj vilket bra resultat! Vad intressant att de sätter in två blastisar i Guatemala, det gör man väl inte i Europa? Håller tummarna nu för att det fäster.

Hispan: Ja, verkligen så trist när mensen kommer...!

• Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-04-12 14:07:47 följande:

Chichisita: oj vilket bra resultat! Vad intressant att de sätter in två blastisar i Guatemala, det gör man väl inte i Europa? Håller tummarna nu för att det fäster.

Jag har fått tillbaka 2 blastisar i Falun. 
  • Inanna Li

Jag vet några till som fått det i Sverige även om klinikerna oftast är restriktiva med att sätta in två eftersom det finns en ökad risk för tvillinggraviditet på en blastis och då blir det ju ännu större risk/chans med två!

• turlid70
    mirakel skrev 2011-04-11 21:26:06 följande:
    jaha.... det blir inget mer IVF för oss....  gjort ett... som ju avbröts förra veckan.
    Anledning... EN äggblåsa, o dåliga värden....

Sååå, nu ska vi tänka "hemmaverkstad" såklart.
    ELLER/OCH kanske äggdonation.
    Så du som sitter med en massa kunskap lr vet nån annan bra tråd i ämnet äggdonation - låt mig få ta del av detta!
    Kramar till alla
    Så sorgligt Gråter Myrslok, många kramar. Var det ditt första och enda IVF, eller gjorde ni fler förut?

5% för hemmaverkstan är ganska bra chans så kör hårt. Kolla även Esland och Litauen för ÄD, även de har hög åldersgräns. Lycka till!
  • turlid70
    hispan skrev 2011-04-12 09:54:13 följande:

Tack för alla uppmuntrande ord, vet att man inte ska ta ut varken glädje eller sorg i förskott, men det är för uppenbart att det är mens jag fått. Så jag ska tillåta mig att vara lite deppig i några dagar och sen rusta mig för nya tag (hemmaverkstad) med vitaminer och ägglossningstest.

F-n vad tråkigt, beklagar verkligen. Det är tillåtet att deppa, gör det och samla kraft sen att kämpa vidare.
  • turlid70

Chichisita grattis till dubbelruvning! Kul att två blev fina blastisar, nu får vi verkligen hålla tummarna för tvillingar, vore så roligt.

Kattenizze hoppas det funkar för dig nu, låter lovande med bättre grav chanser vid överstimuleringen. Håller tummarna för ett till plus snart här i tråden.

Underverket, hur gick det för dig på ÄP idag. Hoppas du har mycket att glädjas åt just nu. Kram.

• Spears

Kommer inte ihåg om jag skrev värderna förut men jag har TSH 2.1 och T4 fritt 19 förut skulle man väl fått medecin för det för man skulle ligga under 2. Nu är det inom referensramen 0.2-4 man ska ligga säger de...hmm man får väl lita på dem då...

Hade hoppas på lägre värden dock!

Blodtrycket var bra nu iallafall det var lite för högt sist 134/88 nu låg det på 112/78 snacka om skillnad :)

Jaja är på dag 48 nu fortf ingen mens :( och inte gravid kollade senast i morse...bara och vänta då...lyckas inte denna IVF kanske det blir AD för oss med...kram på er och lycka till ni som är på G!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?