• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-04-13 13:41:40 följande:
    Jaha okej, då får det bli på dag 8 då. Jag hade något runt 800 efter 5 sprutdagar, på morgonen på dag 6 alltså. Är det bra värde eller ska jag be om estradioltillskott?

Barnalbyl får man inte ta om man försöker bli gravid står i bipacksedel. Vad ska man tro?
    Under sprutperioden behövs inget tillskott, då står sprutorna (Puregon el dyl) för hela östrogentillskottet. Utan det är under ruvningsperioden som vi diskuterar ett eventuellt extra östrogenbehov. Men hur menar du att det blir på dag 8 istället; har inte CvL bestämt vilken dag du ska göra första kontrollen? 800 på dag 6 låter som ett bra värde; fick du fortsätta att spruta med samma dos efter det? 

Vad gäller barnalbyl så vågar jag inte ge dig något råd. Det är en liten dos av acetylsalicylsyra (blodförtunnande) som eventuellt ger positiva effekter.  
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-04-13 16:54:49 följande:
    Under sprutperioden behövs inget tillskott, då står sprutorna (Puregon el dyl) för hela östrogentillskottet. Utan det är under ruvningsperioden som vi diskuterar ett eventuellt extra östrogenbehov. Men hur menar du att det blir på dag 8 istället; har inte CvL bestämt vilken dag du ska göra första kontrollen? 800 på dag 6 låter som ett bra värde; fick du fortsätta att spruta med samma dos efter det? 

Vad gäller barnalbyl så vågar jag inte ge dig något råd. Det är en liten dos av acetylsalicylsyra (blodförtunnande) som eventuellt ger positiva effekter.  
    Jo, VUL och blodprov på morgonen på dag 8. Tidigare lämnade jag blodprov på dag 6 och första VUL på dag 8 och jag fick fortsätta med samma dos sen. Hur vet man att man bevöver extra östroen under ruvningen?
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-04-13 10:52:30 följande:
    turild70: bra info, jag måste ha en liten blockering redan nu eller är det ägglossningshumör jag haft i ett par dgr...mest sambon som får lida kunderna får se en glad Snösport.
    Försumma inte din sambo min vän, han är värd mycket mer än dina kunder.  
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-04-13 17:33:59 följande:
    Jo, VUL och blodprov på morgonen på dag 8. Tidigare lämnade jag blodprov på dag 6 och första VUL på dag 8 och jag fick fortsätta med samma dos sen. Hur vet man att man bevöver extra östroen under ruvningen?
    Håller med om att det låter lite sent med VUL/E2 på dag 8. Jag hade nog frågat kliniken om att få en koll tidigare. Jag känner inte till CvL upplägg vad gäller VUL/E2, min hemortsläkare har sitt eget upplägg även om han jobbar för klinikerna. Det var läkaren i Falun som resonerade att "det kunde inte skada" med lite extra östrogen efter ET. Förmodligen bidrog  alla mina försök till att han ville prova något nytt. Men jag vet inte.
  • Enya70

Jag har alltid gjort VUL på dag 8 och dag10 el 11 och aldrig tagit några blodprover utan både Ackis och CFC går bara på VUL när det bestämmer ÄP

• kattenizze

Jag brukar alltid göra tre VUL, ett  innan sprutstart för att kolla att allt ser bra ut, sen ett på dag 6 och blodprov, och sen några dagar senare för att bestämma tid för ÄP. Då brukar jag slippa blodprovet, men inte om det ser ut som det är på väg mot ÖS, vilket ju har hänt. Jag blir alltid kraftigt stimulerad och ser fortfarande ut som jag är dräktig i 7:e månaden. Men det ska ju vara positivt för en ev graviditet.
    Annars brukar humöret dala alltid en tid efter ET tycker jag, nu må det bära eller brista liksom. Det berömda toa-skräck-tillståndet närmar sig...

• Enya70

heja kattenizze! Hoppas på dig nu

Hirondelle -åh vad skönt att du fick tillbaka det enda ägget. Ett gott tecken tror jag att det tagit sig så här långt . Då är det nog av segt virke och kommer att bita sig fast Glad 

• chichisita
    Snösport skrev 2011-04-13 11:37:25 följande:
    Chischisista: jo, jag har fått progynon 3-4 ggr , får kortison också sista 3-4 ggr och Fragminsprutor då jag har astma så jag inte får Trombyl. En av gångerna har de uttalat att jag hade ett dåligt estradiolvärde så nu får jag det nog bara som stöd för jag gjort så många försök också. 
    Tusen tack för alla svar! Varför får du kortison Snösport? 

Jag ringde till kliniken idag för att fråga om extra östrogen men då var läkaren upptagen. Han skulle ringa upp senare men gjorde aldrig det. När jag ringde tillbaka vid femtiden hade han gått. Så jag fortsätter att oroa mig.

Känner mig lite orättvis som gnällde på mannen i mitt förra inlägg. Precis när jag hade skickat iväg det kom han och bad om ursäkt och sen var han jättegullig hela kvällen. Han har väl också rätt att vara på dåligt humör någon gång.

Jag känner mig sååå gravid. Men det gjorde jag ju före ET också så jag vet ju att det bara är progestoronet som spökar. Dessutom är det ju alldeles för tidigt för att ha några symptom. Är de fler som får såna här biverkningar av progestoronet (ömma bröst, jättetrött, yrsel och molvärk i "tjejmagen")? 
  • chichisita
    turlid70 skrev 2011-04-13 13:41:40 följande:
    Jaha okej, då får det bli på dag 8 då. Jag hade något runt 800 efter 5 sprutdagar, på morgonen på dag 6 alltså. Är det bra värde eller ska jag be om estradioltillskott?

Barnalbyl får man inte ta om man försöker bli gravid står i bipacksedel. Vad ska man tro?
    800 på dag sex låter toppenbra! Jag hade 1097 på dag 10 och fick ju inget tillskott denna gång (hoppas bara att det inte beror på att läkaren glömde bort det fast jag egentligen behöver extra tillskott).
  • kattenizze

Chichisita: Jo jag har också biverkningar av progesteronet. Precis som du beskriver det. Men illamående har börjat komma krypande också, så lite hopp finns faktiskt. Vilket också kan bero på progesteronet iofs. Jobbigt detta! Varje tecken analyseras.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?