Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2012-05-06 11:30:16 följande:
    Slenmis, så jobbigt med smärtorna! Men häng i - det ska säkert gå bra!

Vi4: Fint att du tog mitt medd. igår kväll positivt - halva försvann så jag ser nu att det ser väl hårt ut, förlåt! Hoppas du kunnat sova gott!

Zin: jag får inte veta ngt förrän imorrn fm - embryona ligger i varsamt förvar och bör inte 'störas', för att ge dem bästa möjliga lugn och ro, sa läkaren ungefär.
    tack tack.. de har lättat under morgonen.. verkade som att så fort jag reste mig upp och började gå lite så släppte det.. men ryggen värker fortfarande men jag har verkligen NOLL muskulatur i ryggen så det var nästan väntat att jag skulle få ont
  • slemtorsk i din bralla

jag är galen.. det är måndag och jag dansade upp för sprängkullsgatan.... men det är svårt att inte göra det när man hör bra musik i öronen..bjuder på en godbit till er...vi som är i samma ålder och känner igen det....lyssna och låt kroppen dansa...bara lite... om så i smyg... MAN BLIR SÅ GLAD då

">

jag vet att det är OT men ibland behöver man få lite glädje instoppat i allt allvaret... så tycker jag

• slemtorsk i din bralla
    Victoria71 skrev 2012-05-07 08:16:04 följande:
    mmm ... den gamla godingen!
    japp sitter på skolan och väntar på att klockan ska bli 10 då vi ska ha gruppseminarium och går igenom Youtube..Erasure, yazoo och bronski beat.... folk tittar konstigt på mig men det skiter jag i för jag blir så glad av sånt här och sjunga kan jag ju så jag sjunger med... haha
  • slemtorsk i din bralla
    vickan12 skrev 2012-05-07 08:31:28 följande:
    Fan va härligt med den där härliga känslan!!
    Själv ringde jag precis till rpc och meddela att jag är gravid( TD imorgon) sa att jag inte kunde hålla mig :) fick en tid på ultraljud om ca 3 v!!!! Förstår att man kanske knte kan se ngt än, men så lång tid!? Ja ja bara vänta då! Vil ju veta om det är en eller flera därinne. Hon tyckte oxå jag skulle ringa o boka tid på mvc, det känns så overkligt allting!! Men va fan! Som nån sa härinne, jag är gravid och väntar barn , jag väntar inte missfall. Så sant så sant!
    jag fick ju nästan en utskällning för att jag hade testat för tidigt... jag ringde på torsdagen hade fått två bud om testdag, fredag eller lördag..."vi vill verkligen inte att man testar för tidigt"... jag fick den 28/5 till ultraljud vilket enligt bm var för tidigt (några dagar så vitt jag förstod) men jag sa att jag är i Göteborg då och jag kan inte ta ledigt mer från min praktik så då fick jag den dagen......
  • slemtorsk i din bralla
    Vi 4 skrev 2012-05-07 09:19:10 följande:
    pp08, hoppas hoppas då att allt ser bra ut på gynakuten!

Vickan, ja visst känns det länge när man väntat så länge redan. Tänk vilken skillnad det är, på vissa mvc får de som blir gravida "naturligt" inte något ul förrän v 18!!! :-O Hur står de ut

Slemmis, härligt att du är så positiv och försöker "smitta"  oss andra
    I do my best

*fast många skulle nog kalla mig odräglig så här på måndagsmorgonen*
  • slemtorsk i din bralla
    Victoria71 skrev 2012-05-07 12:02:18 följande:

Pratade just med kliniken: Ett av tre stackars fragmenterade embryon har överlevt helgen och blivit en fin blastocyst!!! Som jag ska få tillbaka i eftermiddag!!! Jävlar i min låda, DET trodde jag aldrig!

hejja hejja
  • slemtorsk i din bralla

Jag åt GOTT och lyssnade noga på vad kroppen var sugen på vilket resulterade i glass och mindre kaffe än vanligt (har druckit en kopp typ sen et) leverpastej och salta saker....gillar inte snacks annars utan vill gå sött godis men redan dagen efter et ville jag ha chips!! Och choklad lockar inte alls på samma sätt, särskilt inte de senaste 2-3 dagarna.

• slemtorsk i din bralla

Fick ok från bm att frossa glass om jag hade svårt att få ner ngt annat...och är valet glass eller "ngt annat" så går glass alltid lättare ner

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-05-07 18:33:22 följande:
    Jo Underverket, det är väldigt bra!! Tjusigt! Vi fick 6. SkrattandeSolig 
    jag är ju "bara" 39 och fick 13 ägg... men det var bara 2 som utvecklades som de skulle....å andra sidan räckte dem för jag är ju gravid liksom
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?