• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Har läst ikapp här och det var sannerligen inte roligt läsning. Fy fabian vad tråkigt :-

Kära söta Zin jag beundrar din positivitet, det är minsann inte alla som kan se ljuset när det är som mörkast. Men du kan fina du och du kan till och med dela med dig till oss andra. Det är beundransvärt!!! Tack för allt du ger.

En stor stor tröstekram kommer till er alla som behöver den. Ni är så fina allesammans.

• myran6801

Söte, grattis till din dotter!!! Blir så glad att höra av dig! Sköt om er och njut av ditt lilla underverk! Kram

• myran6801

Bengalen, vi avbröt innan vi kom dit efter andra vul hos samarbetsgyn och då kostade det inget. Men kostar inte en Ivf med äggplock mycket mer och då ni avbröt så sent måste de väl ta ngt för tiden som var bokad för er?

• myran6801

Callimero, hoppas det blir ordnar till sig med blåsorna och att allt ser fint ut på VUL!!!

Fjällsippan, håller tummar och tår för dig vännen idag!

Kram till er alla andra oxå! Idag blir en fin dag i solen för min del.

• myran6801

Fjällsippan, skickar en stor kram och så hoppas vi att den lilla är en fighter som beslutar sig att stanna kvar! Du är är så strong i mina ögon som gjort så många behandlingar. Men jag förstår om du väljer att byta blad om detta inte funkar! Kram

• myran6801

Jag var hos Eva inför ett av våra försök och jag fick världens otrevligaste bemötande. Hon sa att det var helt meningslöst att göra ivf för chansen vara lika med noll och hon sa att hon tyckte jag var dum som inte fattade det. När jag sa att Svend på CFC hade sagt ok till ett försök sa hon att han säger aldrig nej. Hon kanske hade rätt men hon framförde det på ett mkt otrevligt sätt. Tycker det är konstigt att en samarbetsgyn talar illa om kliniken. Dessutom var det så lyhört på kliniken så jag hörde allt hon sa till patienten innan mig och givetvis hörde de i väntrummet allt hon sa till mig. Kändes så där när jag skulle gå.

• myran6801

Katt12, jag har varit hos Claes och han är jätte bra och kunnig men dyr. Han sa ingenting om ålder och dåliga chanser utan tvärtom sa han man behöver bara ett guldägg! Kolla dock att han inte ska vara ledig så att det krockar med din ivf. Han jobbar bara måndag till torsdag så det gäller att man inte behöver vul på helgen. Men som sagt mkt kunnig och sympatisk är han.

Vi har avbrutit våra sista två sista försök pga att det bara bildats en större follikel och resten några små. Då det är dyra behandlingar vågade vi inte chansa på bara ett ägg, tänk om det var tomt också. Nu blir det äggdonation istället.

Lycka till, kram

• myran6801

Vill bara skicka en kram till er alla kämpande vänner! Håller tummarna hårt för er alla var i processen ni än är!
    Ego, tar Dhea på eget bevåg för att boosta hemmaförsöken, medan jag väntar på att min Gyn kommer tbx fr semester så att jag kan ta blodprover som kliniken i Spanien vill ha. Försökte ordna detta innan semestern men vc sa nej och en privat klinik kunde inte hjälpa till. Hatar vårt inskränkta system i Sverige!!! Är det inte jobbigt nog att vara barnlös, man måste dessutom kämpa mot systemet hela tiden. Kämpa på vänner! Kram

• myran6801

Inanna, stort grattis till din lilla flicka! Underbart att du är i hamn efter allt kämpande. Njut av ditt underverk. Kram kramBabyNalle

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?