• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-10-14 11:00:23 följande:
    Du behöver inte åka dit nu när ni ska lyckas i Danmark!
    Precis, klart att du ska lyckas nu Myran!
  • Enya70
    finafina skrev 2011-10-14 12:17:19 följande:
    Tack alla för välkomnande  

Jag går i Danmark dels på grund av ålder (precis fyllt 43), men också för att jag hörde innan vi körde i gång att dom hade en mer uppmuntrande sätt mot oss som inte är purunga och lite mer skickliga, för att dom tar emot fler komplicerade fall.... Jag går på CFC samma som dig då?

Vad tycker ni om dom? Dom är ofta stressade tycker jag men det känns ändå bra och positivt. Här i Sverige känns det mest som dom skakar på huvudet åt en....

Det går definitivt undan på CFC och inget lull lull men jag föredrar det absolut mot den tråkiga attityd och ovilja till anpassningar och att ta till sig nya forskningsrön som jag mött i Sverige.

Det har varit Svend Lindenberg själv som varit den läkare vi diskuterat med inför behandlingarna och ngn gång när det gick riktigt illa och inga embryon delade sig så ringde han tom upp på kvällstid och vi hade ett långtlångt samtal. Så jag har upplevt riktigt omtanke samt vilja att hitta nya vägar att gå från honom. Och bara det är så så tål jag rätt mycket snabba ryck på kliniken Skrattande
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-10-14 15:44:36 följande:
    För det gör ni väl, slaaaaappnar av? Strunta i behandlingarna ni och tänk positivt, så kommer det sääääääkert att gå. (Är fortfarande sur efter igår märker jag!).
    Usch ja. Det där får jag höra hela hela tiden. Och det gör mig gaaaalen! Vi lyckades ju plussa till slut precis samtidigt som vi skulle få skicka våra adoptionspapper till Colombia. Tror ni inte folk har hängt upp sig på det sambandet...
    Åh jag skulle vilja slå folk i huvudet som säger att det gick vägen bara för att jag slaaaaaaapnade av... {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-10-14 15:45:41 följande:
    Enya: Ja, 3:an är mkt bättre! Otippat måste jag säga. Mycket mer inkännande, och mycket mer informativt!
    Ja visst är det. Och ja otippat att 3:an skulle lyckas med det konststycket istället för SVT.
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-14 15:55:47 följande:
    Sccchhhhh jaaaaag ääääär sååååå avslaaaaappppnaaaaad Skrattande
    Tungan ute
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-10-14 01:25:49 följande:
    5:e faktorn eller V Leiden är en mutation i blodet som ger  förhöjd koagulationstendens och stor risk för proppbildning. Så jag ska gå över till Heparin injektioner istället för cardioaspririna.
    Jag som alla andra här är sååååå imponerad över den vård du får i Italien och alla prover de tar. Hur fick du veta att du har V Leiden? Själv har jag aldrig hört talas om detta och har ändå gjort 10 st IVF...
    Är det ngt de kollar rutinmässigt i Italien eller visste du att du hade detta sedan tidigare?

Är i alla fall tacksam över att du tillför så otroligt mycket kunskap här i tråden som vi kan ta till oss och använda.
    Att starta en internationell IVF patient förening låter toppen. I'm in... Glad
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-10-14 16:21:37 följande:
    De har testat blodet för alla tänkbara sjukdomar och koagulationsproblem, de har gjort dna screening mm
    En tjej i en anna tråd gör IVF  i Rom. På henne upptäckte de att hon har mthfr (propprisk och oförmåga att ta upp folat). Det finns flera sjukdomar som kan orsaka missfall, dessa har de upptäckt på oss. V Leiden och mthfr finns det ganska många i den europeiska befolkningen som har så jag skulle tippa på att flera som drabbas av ständiga missfall kan ha dessa. Det kan gå bra ändå ibland, både hon och jag har fått barn tidigare men det kan lika gärna gå illa...
    Tack för snabbt svar. Helt otroligt vad noggranna de är i Italien. Är djupt imponerad.
    Har lust att starta uppror mot Sveriges IVF kliniker. Inte heller i Danmark testar de sådana här grejer. Inte förrän efter 3 missfall blir man utredd. Helt sjukt när man ändå kör hela dyra och komplicerade IVF-apparaten.

Åh känner att jag håller på att blir urförbannad Demon. Får försöka lugna ner mig lite såhär inför helgen Glad
    Kramar alla fina kämpare Hjärta
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-10-14 17:00:27 följande:
    Precis. Under hormonbehandlingen kan man ligga riktigt illa till om man har förhöjd propprisk! Man får ju tex inte ens äta p-piller. Hos är det obligatoriskt. Ingen IVF om man inte gör dessa tester och fler därtill. 
    Men det är lättare sen om man får missfall eller inte blir gravid att skylla på dåliga ägg eller ålder, då behöver man ju inte anstränga sig.
    Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr   {#emotions_dlg.djavulsk}Demon
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-10-14 17:27:28 följande:
    Kikar in och säger hej :))

Propprisken ingen har testat hos mig heller, det är därför jag käkat Albyl på egen ordination. Nu har jag slutat med det, men är orolig om det var rätt eller inte. Sist hos BM hade jag högt blodvärde, i vanliga fall brukar jag sällan ligga över 100, men nu på hela 136! Visst käkar jag järn tabletter, men det gör jag nästan alltid ändå. Högt blodvärde kan faktiskt vara en risk för propp, men det är nästan omöjligt att väcka diskussionen.
    Hej Turlid, jag käkar också ca 100 mg Albyl fram till v.12 är det tänkt.
    Hur är högt blodvärde kopplat till ökad propprisk?
    Detta visste jag inte.
    Jag har alltid haft högt blodvärde och därmed varit en dröm på blodgivarcentralen. Ligger konstant runt 140 utan järntabletter.
    Men nu blir jag ju lite orolig att det skulle betyda en högre propprisk???
  • Enya70
    pralinen jessica skrev 2011-10-14 20:45:42 följande:
    På måndag blir det äntligen äggplock!!!Glad
    Lycka till på måndag Jessica!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?