• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-10-16 17:26:09 följande:
    Uppdaterar listan då jag har bestämt mig för att vara busig och köra på med FET-stimulering trots att min läkare är på tjänsteresa och jag inte kan stämma av med honom och den första kontrollen kan göras först nästa måndag då jag är på CD 9. Eftersom jag ska ta Puregon 200 IE den här gången så skulle min läkare säkert velat kolla tidigare; men han finns inte tillgänglig nu och då får jag ta planen i egna händer. 
         ha ha rätt tänkt! Kör hårt!
  • Enya70
    Boombabymamman skrev 2011-10-16 19:48:27 följande:
    Tack för välkomnandet! Vad fina ni verkar vara!
    Känner mig lite varm, har tagit en panodil, , men gissar att överstimulering ger tydligare sjukdomssymptom än så.
    Jessica, då får vi följe imorgon då? I vilken stad äggplockar du? Jag finns i Malmö.

Hej så länge! Skriver imorgon om hur allt har gått. Wish me luck!
    Självklart jättemycket lycka till!
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-10-16 21:12:30 följande:

34an fy vad tråkigt och vad snopet. Kramar till dig.{#emotions_dlg.flower}

Boombabymamman och Pralinen lycka till jag håller tummarna stenhårt imorgon.

Här är vi fortfarande i limbo.
    Jag var ju på VUL i onsdags igen, det verkade inte ha växt något men det fanns skuggan av något i mitten på hinnsäcken.
    Så nu i helgen har jag börjat hoppas mer och mer på att det iallafall skall vara något som lever där inne. Skall på nytt VUL imorgon igen.
    Något händer iallfall i min kropp, ont i tutarna som tusan, jag mår mer och mer illa och har mer molvärk så antinget är det något som växer eller så kommer jag börja blöda snart.
    Jag är lite nervös inför imorrn.

Åh jag förstår att du är nervös. Hoppas verkligen att allt ser bra ut imorgon!
  • Enya70
    finafina skrev 2011-10-17 12:49:24 följande:
    hej alla tjejer, vet inte om ni har läst denna artikel i DN....? men jag postar den här, vore spännande att få veta mer, någon som har har hört mer om detta?

www.dn.se/nyheter/vetenskap/enzym-forklarar-i... 

Den handlar om varför vissa kvinnor inte blir gravid och varför vissa lätt får upprepande missfall...det är enligt denna forskning ett enzym i livmoderväggen....

Någon som vet mer?

Kram 
    Klart intressant!
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-10-17 13:15:52 följande:
    Nu har vi varit på VUL igen och det visade tyvärr inte något mer positivt än vad det gjort tidigare. Så nu skall jag göra en "abort". Det känns oerhört provocerande men jag vill bara få detta avklarat så vi kan gå vidare en gång för alla. Idag är en tung dag.
    Nej usch så otroligt tråkigt. Önskar jag kunde krama om dig på riktigt.
    Tänker på dig och önskar dig all styrka så att du orkar gå vidare Hjärta
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-17 14:36:42 följande:
    Enya: Tänker på dig idag och håller mina tummar hårt!!!
    Tack snälla du, det hjälpte!

Känns jobbigt att skriva om min lycka när det blev en sådan jobbig dag för syskon nu men jag kanske åtminstone kan hjälpa till att höja stämningen härinne lite.
    Idag var vi på vårt andra VUL i v.9+5 och det var sååå fantastiskt Skrattande. Hoppas var och en av er härinne får uppleva den känslan jag har idag.
    Vi fick se ett 3 cm stort foster vars hjärta tickade på och som tom vinkade lite med armarna. Både jag och min man grät av glädje. Och vi gjorde VULet idag hos Eva i Solna CFCs samarbetsläkare som är den som gjort alla VUL under IVF stimuleringarna. Även Eva var superglad och kramade om oss och skrattade och sa att där fick dom dumma svenska IVF läkarna för att dom sa att vi skulle ge upp...
    Fantastiskt!

Kramar till er alla starka kämpare. Ni kommer att lyckas till slut Hjärta
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-17 14:36:42 följande:
    EGO: Känner mig som människa igen efter intensiv blödning. Kanske blir det FET om 2 veckor... Har börjat träna och försöker komma i god form igen.
    Skönt att du mår bättre nu. Man mår mycket bättre även psykiskt när man tränar och håller igång!
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-10-17 14:55:49 följande:
    Enya hur såg det ut för dig idag?
    Tack för att du undrade mitt i all svärta du upplever nu. Blir alldeles rörd bara av det.

Skrev just ett inlägg ovan om ett lyckat VUL och jag är sååååå lättad.
    Är också övertygad om att du kommer att lyckas till slut. Häng i och kämpa
    Alla tjejer härinne är så starka som orkar med den här fighten. Och det kommer att löna sig till slut!
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-10-17 15:08:17 följande:
    Själv fick jag en ny käftsmäll idag bara 4 ägg i h äggstock den som ju brukar vara sämre Och inte en endaste futtig blåsa i vänster
    Har inte haft dåligt Amh tidigare men nu på 450 fostimon så var det ju katastrofalt resultat
    Har ju brukat få mellan 8-12 ägg innan jag började med immunterapin
    Nåja förr eller senare ger väl kroppen upp och detta var ju nionde stimuleringen
    Avvaktar VUL på fredag för att se om vi ska avbryta men än så länge tackar jag min högra ödmjukast då den ff vill jobba

Kram alla fina kämpar
    Tror snarare att det handlar om en variation mellan cyklerna. Jag har haft allt mellan 2-11 ägg plockade.
    Det kan möjligen också vara så att 450 ie Fostimon är för mycket. Jag provade den dosen 1 gång i Uppsala med katastrofalt resultat. 4 ägg ut och inget delade sig vidare.
    När jag sedan började på CFC så gick Svend ner i dos till 375 ie Gonal och då gick det genast bättre. Det finns visst en gräns varefter det inte lönar sig att öka dosen utan det bara blir sämre... Vad har du haft för doser tidigare?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?