• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Förlåt alla för sen uppdatering!
    Ser att ni goa människor börjat oroa er. Borde talat om att jag hade en eftermiddagstid och dessutom i Solna så det tar en stund att ta sig tillbaka till Uppsala och till en dator.
    Tänk vad härligt att veta att det är så många som bryr sig om hur det går för en.
    Det värmer oerhört. Tack alla för allt stöd och omtanke Hjärta

• Enya70
    Boombabymamman skrev 2011-10-17 15:51:53 följande:
    Halloj!
    14 ägg (av 19 äggblåsor) lyckades de suga ut idag så allt gick bra. Imorgon ska vi ringa och få veta hur många av dessa som kunnat befruktas. Det är lite "tio små negerpojkar" över det hela va?
     Vi går på Curakliniken i Malmö och där blir lite sövd när de plockar. Bara ganska ytligt. Jag trodde att jag var vaken hela tiden, men minns ingenting av vad min sambo berättade, så uppenbart sov jag. Han filmade med sin lilla kamera så ikväll blir det förstås kvällens film!

Ligger hemma nu och vilar upp mig, framför brittiska Antikrundan Bästa konvalecens-teven.  
    Är för trött för att kunna känna så mycket, men nu lägger vi det hela läkervetenskapens händer och hoppas på det bästa. 
    Grattis till suveränt resultat!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-17 16:33:19 följande:
    Puhhh där är du Skrattande
    Här är jag Solig
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-10-17 16:48:39 följande:
    Tack Enya för rapport äntligen - var du tvungen att hålla oss på halster så länge?! Så glad för din skull, det är verkligen hopp om livet och bebisarna när man hör om er lycka! Trodde jag skulle känna mig avundsjuk och lite bitter, men det är faktiskt tvärtom - ju fler som lyckas här, desto större chans för mig på något sätt Hejja hejja!
    Vet du, jag vet precis hur det där känns. Jag har ofta haft alla känslorna på samma gång. Man gläds med de som lyckas för man vet hur de kämpat. Det ger en hopp för sin egen del. Och samtidigt blir man förstås avundsjuk för det är ju det där man så otroligt gärna vill uppleva själv.
    Men du det är helt okej. Vi härinne är ju dom som förstår precis det, då vi alla har lång erfarenhet av den jobbiga kampen och alla knepiga känslor som följer med den.

Önskar verkligen att du om ett tag får uppleva precis det jag gjort idag. Massor med styrkekramar Hjärta
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-10-17 16:53:03 följande:
    Enya äntligen
    Har väntat hela dagen på din uppdatering
    Du är min idol.
    10e ivfen var det va
    Det ska min doc få höra på fredag.
    Han som tyckte vi borde gett upp efter 6st

Grattis!!!!SkålGravid{#emotions_dlg.flower}
    Ha ha jepp nr 10 och alla färskförsök och varav 8 st långa varianten. En lååååååång resa är det.
    Plussade på nr IVFnr6 men fick tidigt missfall då.

Det var så härligt idag när min gyn i Solna tyckte "in your face" till gubbarna på Ackis som rådde oss att lägga ner. Hon är ju CFCs samarbetsläkare och även hon tycker att svenska IVF kliniker ligger klart efter Danmark.
    Hälsa du din doc på fredag att det lönar sig att fortsätta Skrattande.
    Kram och tack så jättemycket för grattis {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Enya70
    pralinen jessica skrev 2011-10-17 17:00:50 följande:
    Halloj tjejer!!

Nu har jag kvicknat till, har varit en jobbig dag. Dom punkterade 30 (!!?) äggblåsor på mig
    och fick ut 10 fina ägg... Nu är den största oron ifall jag blivit överstimulerad, ska dit på UL
    på ons morgon och då avgörs om det blir någon ET denna månaden. Dom började knorra
    om det här med att sätta tillbaka 2 embryon oxå, jag trodde det var klappat och klart att det
    skulle bli så.

Boombabymamman - Grattis till fin skörd!!!

Syskon nu - Beklagar verkligen!!!{#emotions_dlg.flower} Kram
    Oj oj 30 blåsor. Förstår om du känner dig öm och mörbultad nu.
    10 fina ägg är ju ett toppenresultat. Grattis till det! Stå på dig om de två äggen.
    Tjata på bara så får du nog 2 tillbaka.
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-17 17:00:57 följande:
    Åhh, grattis Enya! Vad underbart för dig och din man!!!Solig{#emotions_dlg.flower}
    Tack gulliga du SoligHjärta
  • Enya70
    pralinen jessica skrev 2011-10-17 17:06:24 följande:
    Ååh så underbart Enya!!!! Vad glad jag blir! Grattis vännen!!!Hjärta
    Tack fina du! {#emotions_dlg.flower}Solig
    Nu kommer du efter snart...
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-10-17 17:11:56 följande:
    Enya - Vilken underbar upplevelse det måste ha varit att få se det lilla fostret vinka! Blev alldeles tårögd av glädje när jag läste vad du skrivit! All lycka till dig och ert kommande barn! Kram och grattis SoligHjärta{#emotions_dlg.flower}Glad
    Tack snälla du! Ja jag sitter här och bara känner mig superduperglad. Vilken grej alltså. Åh vad jag önskar att du och alla andra här snart får uppleva precis detta. Kramar SoligHjärtaSolig
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-10-17 17:15:07 följande:
    Enya: Åh vilken lycka{#emotions_dlg.flower} - jag blir också tårögd!
    Tack! Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?