• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • vinterbebis12

aurora- jag hade lite näsblod imorse.

Idag äter jag mackor till middag. Får kväljningar av middagen. Jag som normalt äter ganska nyttigt har totalvänt och vill leva på bröd det känns ju som att man vill äta nyttigt för bebisens skull...

• Cahela

Tredjemaj: Jag äter mackor, råggröt, blodpudding,köttbullar, spaghetthi, pannkakor,youghurt samt frukt och bär. Allt annat mår jag illa av. Är i vecka 14+6 och smaken för mat har inte blivit bättre.  Min diet är inte så varierad men vad gör man?

• spets

tack allihopa! Den här dagen har varit en utav de lyckligaste i mitt liv :) Jag bara ler!

tredjemaj: jag är i v.8 nu.

• Vickan I
    spets skrev 2011-06-14 14:41:32 följande:
    Hallo.. vilka fina magar ni har!!!

I dag har jag varit på vårat första UL och vi såg ett hjärta som pickade <3
    Det var helt magiskt och jag fick tårar i ögonen!
    Underbart . Tror inte ngn av oss klarat oss igenom det första vulet utan att fälla minst en tår .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Viksan - Haha ja sonen har också sin sk "gose" en liten mjuk bomullsfilt som det enda han kan tänka sig ha på sig. Den vill han ha för att kunna sova. Undra om han kommer ha denna lilla filt när han är stor också som enda täcke haha.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck
    Vickan I skrev 2011-06-14 21:05:00 följande:
    Underbart . Tror inte ngn av oss klarat oss igenom det första vulet utan att fälla minst en tår .
    Jag grät inte.. jag bara log och tyckte det var helt fantastiskt! Hade ett leende från öra till öra när vi gick därifrån, jag o maken! Skrattande

Strössel, Viksan: Fin gravidmage, börjar bli stor nu! Skrattande
  • kasa01

Spets, GRATTIS vad underbart!

Lillstinis, kan man ha foglossning i ryggen?? Jag har haft ont i korsryggen sen dagarna efter FET (konstigt nog), trodde jag ahde en låsning o har sprungit hos div kiropraktorer o napprapater.. Sen jätte blödningen vågar jag inte mer, men kan det alltså vara foglossning?? Jag har misstänkt att det är hormonellt, men visste inte att man hade "fogar" där. Det skulle ju förklara ett o annan. Inbillar mig också att jag känner fosterrörelser ibland, men det kan ju vara tarmarna också. Är bara i v 14. KRAM!

Aurora, jag har också lite blod i näsan, men inget som rinner. Mest när jag snyter. Har läst att det kan blir så, får även ont i tandköttet ibland. Känns jätte mysko.

• strössel

Var på info möte igår på försäkringskassan, vi var dom sista för försäkringskassan får inte ha kvar sina informationsmöten utan från och med nu ska man få lära sig allt på deras hemsida. Det var mycket info på mycket kort tid, men jag hoppas det kommer funka när man väl sitter där och räknar dagar osv Skrattande

Hamnat i en period där dagarna sniglar sig fram, vill dagarna ska gå snabbt nu Obestämd

• anderska

Hej tjejer. Jag tänkte hör med er om det är någon som fått svamp down there under graviditeten, och vad har ni använt då?? Ringde mödravården igår men dom behövde tydligen inte ta något prov för att se om det verkligen är svamp utan de tyckte jag kunde gå till apoteket och köpa receptfritt direkt. Så nu är jag lite orolig att det ska va skadligt för den lille imagen att man har svamp. Tycker jag är orolig för det mästa just nu, är grymt nervös inför vul på tisdag =( suck*

• strössel

anderska: Jag har aldrig haft svamp men be dom på apoteket hjälpa dig och berätta att du är gravid så kommer dom ta fram den bästa medicinen för dig. Som jag har förstått så är svamp väldigt vanligt att få under en graviditet så jag tror inte det är farligt för bebisen. Men behandla det så fort som möjligt så det inte förvärras och vill du ta ett prov och kolla om det är svamp så kan du vända till till vårdcentralen om nu inte mvc ville ta ett prov på dig.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011