• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • anderska
    strössel skrev 2011-06-15 10:17:50 följande:
    anderska: Jag har aldrig haft svamp men be dom på apoteket hjälpa dig och berätta att du är gravid så kommer dom ta fram den bästa medicinen för dig. Som jag har förstått så är svamp väldigt vanligt att få under en graviditet så jag tror inte det är farligt för bebisen. Men behandla det så fort som möjligt så det inte förvärras och vill du ta ett prov och kolla om det är svamp så kan du vända till till vårdcentralen om nu inte mvc ville ta ett prov på dig.
    Tack för svar. Ska svänga förbi apoteket sen.
  • kasa01

Anderska, jag fick lite runt v 7, fick rådet från kliniken att dricka surt, citron eller tranbärs juice mm, åt grapefrukt. Behövde aldrig medicin eftersom det gick bort av sig själv, men det var helt ok att använda vid graviditet sa de.

• anderska
    kasa01 skrev 2011-06-15 10:35:54 följande:
    Anderska, jag fick lite runt v 7, fick rådet från kliniken att dricka surt, citron eller tranbärs juice mm, åt grapefrukt. Behövde aldrig medicin eftersom det gick bort av sig själv, men det var helt ok att använda vid graviditet sa de.

jag har också funderat på de, har inte alls mycke "kli" haha bara lite och inte direkt vid öppningen där den brukar vara. sen är det ju väldigt varmt och fuktigt ute och de är lätt att det bli en aning fel baland i kroppen också. men kanske skulle testa att dricka lite surt :p drack faktiskt tranbär igår =)

Har ni också varit oroliga och lite nojjiga? jag känner mig jätte dum men jag är så orolig. Hoppas att vul ska lugna mig en aning!!!

• kasa01

Anderska, om jag får ett bra besked ang MKT LOVAR jag att aldrig mer nojja! Går som i vakum, ena dan hoppfull, andra dag bara tårar. Det är olidligt...

Jag hade inte heller så farligt, lite svid mest när man var på toa. pressade en citron i en vattenflaska o tog en klunk då o då. Gick som sagt bort av sig själv. Får man mycket (så det ser ut som keso sa de...!!) måste man få antibiotika, men det ska inte heller vara skadligt för den lille. Lycka till! kram

• anderska
    kasa01 skrev 2011-06-15 10:58:38 följande:

Anderska, om jag får ett bra besked ang MKT LOVAR jag att aldrig mer nojja! Går som i vakum, ena dan hoppfull, andra dag bara tårar. Det är olidligt...

Jag hade inte heller så farligt, lite svid mest när man var på toa. pressade en citron i en vattenflaska o tog en klunk då o då. Gick som sagt bort av sig själv. Får man mycket (så det ser ut som keso sa de...!!) måste man få antibiotika, men det ska inte heller vara skadligt för den lille. Lycka till! kram

åå jag förstår din oro! Hoppas verkligen allt ser bra ut!!!!

Innan har jag inte oroat mig så mycke direkt. det är mer nu när det har börjat närma sig vul nu är de ju bara sex dagar dit. och han som ska göra vul är inte en läkare som vi tycker så himla mycke om. ganska dålig svenska och han ser alltid så allvarlig ut. jag är bara orolig att det inte ska finnas ett hjärta som slår. jag är inte så orolig för missfall utan mest hjärtat :/

• Lillstint

Anderska: Jag fick svampinfektion, men läkaren sa att jag kunde använda receptfritt - Peveryl - och det gjorde jag och det försvann. Men däremot ska man inte ignorera en svampinfektion, utan se till att den blir behandlad och går över. Sen om behandlingen är med citron eller medicin må så vara. Vad som hjälpt mig är att sluta med trosskydd. Lite äckligt när man har gravflytningar, men i valet mellan det och svamp så får det vara. Sen läste jag också att man ska ha bara bomullstrosor, och sova utan trosor, så man luftas så mycket som möjligt. Detta har nog också hjälpt till.

Kasa: Om du hade ryggont i början efter FET så var det nog troligare växtvärk. Jag hade ryggont och magont nästan sen dag 1 då jag plussade, och det var växtvärk. Nu är det en annan slags värk, mer ont ont som om ryggen ska gå av. Men det sitter långt ner i korsryggen, är alltså troligen bäckenet. Håller tummarna för dig att du får bra svar på testet. När får du svar förresten?

• kasa01

Lillstinis, kommer inte ihåg exakt när värken började, men jag minns att jag inte ville gå till napprapaten förrän TD, så det var nån vecka innan det i alla fall. Har aldrig haft ont i ryggen förr, däremot en del slitage i axel och arm som jag behandlar titt som tätt. Jag har slutit mig till att det måste vara hormonellt, lider inte av det så mycket men gillar inte när kroppen får krämpor... Har alltid tränat mycket, o det stör mig lite när något inte är som det ska. Hoppas din rygg blir bättre, har du fått några tips om vad du ska göra? Jag har gått till en sjukgymnas några gånger o fått lite övningar.

HUA, svar kan jag få from idag... men det kan ta tom måndag om jag har otur. De ringer om något är fel, annars skickar de brev. Jag trodde jag fått brevet igår, men det var en kallelse från sös till ytterligare ett ultraljud. Blev superbesviken såklart... Det ringde dessutom från skyddat nummer flera gånger igår, får lika ont i magen varje gång. Det är alltid skyddat nummer när de ringer från sjukhuset.

• Viksan07

Kasa: Jo, man kan ha ont i ryggen vid foglossning - finns en form av övre foglossning som gör ont där. Sitter mest i korsryggen, men eftersom man spänner ryggen kan det göra ont längre upp också. Hade så första grav, även ont på sedvanligt sätt i höfterna / bäckenet. Men det brukar inte komma förrän i mitten av graviditeten, så det kan ju vara hormonerna som krånglar till på ngt annat sätt för dig.

Strössel: FK´s hemsida är så bra, så det går säkert jättebra. Urlätt att gå in med e-leg och räkna ut hur mkt man får i månaden och hur länge det räcker. Man behöver faktiskt inte fundera så fasligt mycket. För mig blir det svåraste att få mitt e-leg att fungera

EGO: Har en jobbig dag idag, väldigt trött eftersom jag inte har sovit så bra. Ont som bara den i ljumskarna och höfterna, vaknat så fort jag försökt ändra ställning. Och illamåendet håller i sig, jippi... Gäsp! Haha, det är inte lätt att vara gravid

• strössel

Viksan07: Att logga in på försäkringskassan är inte det lättaste Skrattande jag får alltid gå in och rensa alla sidor jag varit inne på osv för att det ska funka. Försäkringskassan drar 31 % skatt på mig nu när jag är sjukskriven kommer dom dra 31 % skatt när jag är föräldraledig med tror du ?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011