• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Mecros skrev 2015-06-21 12:53:50 följande:

Hej! Jag joinar tråden. Är gravid i v36 så kommer inte vara så aktiv inom träningen, styrketräning som annars är min huvudträning, förrän efter förlossningen och läketiden. Men lägger till tråden i favoriter så återkommer jag.

Just nu blir det mest yoga och promenader. Längtar så oerhört efter ett svettigt gympass!

Välkommen
  • K grrl

Min vecka: har äntligen fått ihop mina 6 timmars styrketräning. Har gjort justeringar i passen, minskat lite på volymen. Jag blir helknäckt när jag har gjort några set marklyft.

Har ett envist problem kring nacke och skuldror, trapsen, skuldrorna och rhomboiderna är tajta och irriterade. Stretchar och rullar på boll men det hjälper mest tillfälligt.

• Studentpappa
    K grrl skrev 2015-06-21 15:16:27 följande:

Min vecka: har äntligen fått ihop mina 6 timmars styrketräning. Har gjort justeringar i passen, minskat lite på volymen. Jag blir helknäckt när jag har gjort några set marklyft.

Har ett envist problem kring nacke och skuldror, trapsen, skuldrorna och rhomboiderna är tajta och irriterade. Stretchar och rullar på boll men det hjälper mest tillfälligt.

Är det därför med nacken och så du blir knäckt eller är det bara övningen? Kör jag ett maxpass eller i närheten av marklyft så gör inte jag mycket mer det passet. Blir ju som du säger helt stum i kroppen efteråt.
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2015-06-21 18:24:13 följande:
    Är det därför med nacken och så du blir knäckt eller är det bara övningen? Kör jag ett maxpass eller i närheten av marklyft så gör inte jag mycket mer det passet. Blir ju som du säger helt stum i kroppen efteråt.
    Nej, bara övningen.
  • JTo

Har varit och hälsat på min mamma i hemstaden torsdag-söndag så det har blivit lite sådär med både träning och kost men har man bäst väder i landet så har man :) Lördag morgon hav jag mig iallafall ut på en löptur på ca 3,5km och sedan letade jag fram brorsans skivstång och körde en lite reducerad variant på passet K grrl gav mig och jag kände mig så grym att jag bad karln plocka fram kameran och ta kort på mig när jag tränade, jag hade en väldigt tydlig bild i huvudet på hur jag skulle se ut på bilderna men ja.. dom kommer nog göra sig bra som före-bilder att jämnföra med när jag blivit lite rippad till hösten

• JTo

I övrigt läser jag på om aktivitetsarmband, tack för tips Studentpappa och Wilowa!

• Wilowa
    JTo skrev 2015-06-21 22:24:05 följande:

I övrigt läser jag på om aktivitetsarmband, tack för tips Studentpappa och Wilowa!

Jag är än så länge nöjd med min Samsung gear fit. Fast jag insåg att man ska kolla upp priser i alla fall på den modellen. jag köpte från Samsung för 990 kr men Elgiganten tog 1695 och Telia 1995...viss skillnad!
  • Margaux

Idag har jag varit med min pt och vi gjorde cirkelträning med en station med huvudstående push-ups. Han var nog mer imponerad än jag tror jag... Men i efterhand känns det ju bra att få va tuff ibland! Jag har fått hemläxa till nästa vecka att träna med armgång på cross-fit stativet... Jag är riktigt dålig på detta så det är bra!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!