• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS

Favete och Miss Kaos: Kan jag inte träna tre gånger i veckan ens tills provsvar?

• Mollly

jag brukar käka gröt till frukost med finncrisp till. Eller en smörgås av mörkt bröd några ägg och sen lite räkor eller kräftstjärtar i.

• MissKaos
    ETSS skrev 2011-09-08 21:15:28 följande:
    Favete och Miss Kaos: Kan jag inte träna tre gånger i veckan ens tills provsvar?
    N E J.
    NEJ NEJ NEJ.

Du ska vila. Om du nu måste träna så promenera MAX 1h. Styrketräna lätt. MAX 1h, Och det ska var LÄTT. Du kan faktiskt ha en allvarlig sjukdom som gör detta med dig.
    När beräknas provsvaren komma?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jennie med ie
    Jennie med ie skrev 2011-09-08 21:13:53 följande:
    Nåt som är snabbt och gott är typ ostomelett 1 ägg vispas upp lite med en gaffel, blandas med ½ dl riven ost och 1 tsk fiberhusk, smaksätts med lite peppar och steks sedan i smör eller olja. Blir som en tjock amerikansk pannkaka, typ. De funkar bra att frysa också och snabbt värma i micron.
    Ibland äter jag avocado med en röra av keso, kokt hackat ägg och rödlök.
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-08 21:10:27 följande:
    Vilket träningspass! Lär väl vara död nästa dag! Haha.
    Nä, i en vecka fixar vi det! Sen är vi i superform..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly

Hur jäkla svårt ska det vara att gå och lägga sig då? Jag ska upp vid 05 imon. Men inte tusan har jag lagt mig än.. suck. Måste ju ha lite skönhetssömn till min födelsedag. haha. surt att behöva jobba på sin födelsedag. Fast egentligen så bryr jag mig inte jätte mkt, får bara ångest över att fylla år nu. Tycker jag börjar bil gammal..

• ETSS
    MissKaos skrev 2011-09-08 21:24:10 följande:
    N E J.
    NEJ NEJ NEJ.

Du ska vila. Om du nu måste träna så promenera MAX 1h. Styrketräna lätt. MAX 1h, Och det ska var LÄTT. Du kan faktiskt ha en allvarlig sjukdom som gör detta med dig.
    När beräknas provsvaren komma?
    Men så trist, då får jag inte köra kettlebells.
    Provet ska tas först den 20:e, sedan kommer det väll att dröja bra länge till innan jag får veta något. Fast de har sagt att de sett på de vanliga proverna att det inte är giftstruma eller någon allvarlig amnesomsättningsrubbning, de talar om lite mycket (eller för litet) kroppskortison. Om detta inte visar något särskilt ska de kolla hypofysen mer grundligt, men även där tror de att det i så fall är någon lättare rubbning.
    Men det kan ta tid innan jag får veta något
    Är det säkert att jag inte kan träna 3 ggr/v om det inte är något allvarligt fel?
  • MissKaos

Dagens kvällsmothie:
    LÄttyoggi naturell 2dl
    1/2 banan
    1-1,5 dl frysta hallon och fryst mango
    MIxas.
    Blandar i mager kesella, rejäl klick.

Blev jättegott! Lite brainfreeze men gott.

• Tullemi

Hej alla! Jag är inne här och följer er varje dag, men hinner inte skriva (eller har inget att skriva ). Nu är det 1,5 vecka sen jag tränade och jag är mycket besviken över att ha tappat mitt "flow". Knät är snart bra, men jag är tröööött - hur lång tid ska det ta att komma in i ett nytt jobb (mentalt alltså)?! Jag sköter min kost, men jag äter för lite tror jag. Frukost, lunch eller middag och sen nåt litet på kvällen. Om tid finnes så försöker jag få i mig en proteinshake och en frukt som mellanmål. Jaja, det är hur som helst roligt att läsa era inlägg

Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennnyn
    ETSS skrev 2011-09-08 21:39:12 följande:
    Men så trist, då får jag inte köra kettlebells.
    Provet ska tas först den 20:e, sedan kommer det väll att dröja bra länge till innan jag får veta något. Fast de har sagt att de sett på de vanliga proverna att det inte är giftstruma eller någon allvarlig amnesomsättningsrubbning, de talar om lite mycket (eller för litet) kroppskortison. Om detta inte visar något särskilt ska de kolla hypofysen mer grundligt, men även där tror de att det i så fall är någon lättare rubbning.
    Men det kan ta tid innan jag får veta något
    Är det säkert att jag inte kan träna 3 ggr/v om det inte är något allvarligt fel?
    Jag vet hur svårt det är att hålla sig borta från något man tycker är skoj, men å andra sidan tycker inte jag heller att du ska träna innan provsvaren kommit. Har du träningsabstinens kan du ju alltid promenera, gå och simma i lugnare tempo, cykla en runda eller träna LÄTT styrketräning. Du kommer göra din kropp en otjänst genom att utsätta den för tungt fysiskt arbete när den inte mår riktigt bra. Den har redan sagt ifrån i och med att du svimmat under träning. Se det som ett varningstecken. Hjärtat påverkas också negativt många gånger när kroppen inte mår bra.

Försök lägga band på dig och härda ut. Det handlar ju inte om hela livet, utan under en begränsad tid.

Kram!

obs! Vi säger inte att du ska hålla dig borta från träningen för att vara elaka, utan för att vi faktiskt bryr oss
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!