• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-09-08 20:54:38 följande:
    Hej allihopa! Jag fick höra att jag var saknad

Jodå, jag var hyfsat på gång efter semestern.. med lägre ambitionsnivå än tidigare dock eftersom jag gått upp i arbetstid och dessutom återupptagit bowlingen = mindre tid över... Lite trögt gick det men hyfsat. Men nu har det blivit noll träning ett tag p g a lite krämpor, främst cystor vid äggstockarna. Och jag är väl inte den lyckligaste mest vältränade Jennie med ie som har funnits. Men ger jag upp? Nej fan heller Så fort jag inte har så ont längre så är jag igång igen... Och jag har, med mycket tur, lyckats hålla vikten åtminstone. Fortfarande minus 30 således. Men 10 till ska bort...
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-08 20:27:47 följande:
    Tack snälla ni, vad glad jag blirSkrattande Förändringen har skett väldigt fort. Det första kortet är taget sista juli och det andra idag.
    Innan har jag bara tränat styrka. Värmde bara upp med typ 10 minuters joggande. Nu springer jag mer och kör mindre styrka.
    Det syns en rejäl förändring! Grattis!
    Fattig student skrev 2011-09-08 20:21:58 följande:
    Ingen som vill komma hit och lapa lite sol? Jag har tillgång till eget gym och pool! *försöker desperat locka hit en träningskompis*

Saknar att ha någon träningskompis och gärna på samma nivå så att man kan springa tillsammans.
    JAG KOMMER! Fast jag vet inte, du kanske springer ifrån mig?
    Hårdträning då. Löpning på fm. Gym/Yoga på em. Sol och bad däremellan. Och kanske kan vi klämma in ett vattengympass med? JAg gillar att cykla med. Skogsväg/stig. Breda däck. Lera. Det hinner vi med va? Vågar inte göra det själv så nu står cykeln ute i förrådet Före sonen körde vi 4h pass varje söndag *drömmer* Och ofta en korttur på lördagen.

Ringer du min chef och säger att jag klev på fel buss?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

..mina ben känns sega som f-n..

13-1414 km idag.

6-7km igår

Gårdagens återhämtningspass var ju inte mkt med... Lugnt och stilla..

Förrgår *tänker* 2,5 på löpbandet + skivstång intervall.
    Måndagen var det vila.

Imorgon spinning! Blir skönt. Måste nog köra lite mage/korsrygg om jag hinner. Och ngn form av styrka i helgen? Fast det ska bli fint väder så risken är att löpskorna åker på istället. NÄSTA vecka ska jag styrketräna ett tungtpass + skivstången *lovar*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-09-08 20:55:35 följande:
    Nice boobies, om man får säga så om man är tjej. Nej, jag föredrar det manliga könet. Öh, vad OT jag blev. Visst har du fött barn? Om du nu har gjort det så syns det inte.
    haha ja det borde man väl få säga om tjej. hmm tack säger jag väl då. haha
    Japp men hon är 2 år. Det har tagit sin lilla tid att bli av med det där. Fast och andra sidan har jag inte börjat träna förens i våras.
  • Mollly
    Ingen som vill komma hit och lapa lite sol? Jag har tillgång till eget gym och pool! *försöker desperat locka hit en träningskompis*

Saknar att ha någon träningskompis och gärna på samma nivå så att man kan springa tillsammans.
    Inga problem, kan åka imon. Fast chefen och sambon skulle väl inte bli så glada då.. Skrattande
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-08 20:59:52 följande:
    Det syns en rejäl förändring! Grattis!

JAG KOMMER! Fast jag vet inte, du kanske springer ifrån mig?
    Hårdträning då. Löpning på fm. Gym/Yoga på em. Sol och bad däremellan. Och kanske kan vi klämma in ett vattengympass med? JAg gillar att cykla med. Skogsväg/stig. Breda däck. Lera. Det hinner vi med va? Vågar inte göra det själv så nu står cykeln ute i förrådet Före sonen körde vi 4h pass varje söndag *drömmer* Och ofta en korttur på lördagen.

Ringer du min chef och säger att jag klev på fel buss?
    Vilket träningspass! Lär väl vara död nästa dag! Haha.
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-08 21:07:31 följande:
    Inga problem, kan åka imon. Fast chefen och sambon skulle väl inte bli så glada då.. Skrattande
    Äsch, lite semester ökar arbetsinsatsen på jobbet bara. Tungan ute
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-09-08 20:54:38 följande:
    Hej allihopa! Jag fick höra att jag var saknad

Jodå, jag var hyfsat på gång efter semestern.. med lägre ambitionsnivå än tidigare dock eftersom jag gått upp i arbetstid och dessutom återupptagit bowlingen = mindre tid över... Lite trögt gick det men hyfsat. Men nu har det blivit noll träning ett tag p g a lite krämpor, främst cystor vid äggstockarna. Och jag är väl inte den lyckligaste mest vältränade Jennie med ie som har funnits. Men ger jag upp? Nej fan heller Så fort jag inte har så ont längre så är jag igång igen... Och jag har, med mycket tur, lyckats hålla vikten åtminstone. Fortfarande minus 30 således. Men 10 till ska bort...
    Välkommen tillbaka Glad
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-09-03 08:37:22 följande:
    Tjejer, vad äter ni till frukost?

Jag känner själv att jag börjar bli trött på ägg, keso, gröt, smoothies, men vad kan man annars äta?
    Nåt som är snabbt och gott är typ ostomelett 1 ägg vispas upp lite med en gaffel, blandas med ½ dl riven ost och 1 tsk fiberhusk, smaksätts med lite peppar och steks sedan i smör eller olja. Blir som en tjock amerikansk pannkaka, typ. De funkar bra att frysa också och snabbt värma i micron.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!