• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Gryndrömmen

Jennnyn: jag har delmål på 5 kg i taget.. Måste bara hitta att jag ska fokusera på det istället för det långa målet. Jag mäter mig oxå, har minskat 30 cm i midjan :)

Tränar nästan bara styrka :) så jag vet att jag bygger muskler och att de väger mer.

• MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-09 03:11:39 följande:
    Jag vet inte hur mycket hon tränar nu (bilden är ganska ny). Men hon var ordentligt deffad redan när vi jobbade tillsammans. Och då undervisade hon mest (hon var vår studio-coordinator). Men sedan några år tävlar hon i någon typ av muskelbyggningstävlingar. Hon brukar skicka bilder ibland. Men jag har haft så mycket i mitt liv och har inte frågat om hur hon har tränat osv. Men kämpat har hon gjort, det har hon gjort klart.
    Sedan ligger det ju i generna också - en del tjejer från Karibien har, naturligt, litet underhudsfett och lätt att bygga muskler.

Jag kommer ihåg när jag utbildade mig inom träning och den första kursen jag gick, Exercise to Music. En kompis jag lärde känna då är, i grunden, en ganska lat person (brukar klaga efter 20 minuters promenad t exDrömmer). Under tiden vi gick kursen kom hon i, något som såg ut som, toppform! Magrutor, superdeffade armar, you name it. Hon var då c:a 38 år. Och det bara av det vi gjorde under kursen! Hon är också från Karibien. Lång, smal, älskar öl och chips och rör sig helst så litet som möjligt (även om hon hade ett visst intresse för träning, såklart, eftersom hon gick kursen). Åker bil överallt. Hon jobbade sedan på samma gym/klubb som  jag, med administration. Och kvinnliga medlemmar brukade fråga ut henne om hur hon tränade, i tron att de skulle kunna se ut som hon....). De skulle bara vetat hur litet hon tränade (litet lätt träning ett par gånger i veckan, max).
    VArför är gudarna så elaka??
    Jag vill med var asådan!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi

Men attans, jag har gått ner i vikt (läs muskler). Missad träning tillsammans med aningens för lite mat, morr vad man tappar fort då. Men idag känner jag mig iaf piggare och solen skiiiiner Solig. Jag tänkte försökamig på ett besök till gymmet ikväll *spännande*. Idag ska jag annars mysa med barnen och i helgen jobbar jag. Vad har ni för planer?

Milea 080217 Lucas 100202
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-09 08:04:48 följande:
    Men attans, jag har gått ner i vikt (läs muskler). Missad träning tillsammans med aningens för lite mat, morr vad man tappar fort då. Men idag känner jag mig iaf piggare och solen skiiiiner Solig. Jag tänkte försökamig på ett besök till gymmet ikväll *spännande*. Idag ska jag annars mysa med barnen och i helgen jobbar jag. Vad har ni för planer?
    Spiining idag!
    Det ska bli så fint äder i helgen.. Så jag kommer nog fuska med styrketräningne och springa. BORDE bygga lite men.. *hrm* Sen har vi inte så mkt planer. Skönt, har haft massor det sista så lite vila ska bli gött!! Inga mer planer än den vanliga: Fredagsfika på café med familjen! 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jennnyn

Nu har jag gått ner alla tre semesterkilon jag lade på mig. 2.5 v tog det.

Idag blir det en lång ridtur i det fina höstvädret! Det blir intervallträning och klättring, då även hästen måste bygga

• Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-09-09 00:05:35 följande:
    Aldrig testat, men den där pannkakan lät intressant och ett plus för att den går att frysa in. Perfekt för stressiga frukostar!
    Perfekt att ta med till jobbet eller så, som mellanmål t ex, också. är man hemma är det knappt lönt dock eftersom den tar typ 4 minuter att göra. OK om man ska göra till hela familjen, då tar det ju tid

Idag är jag så gott som smärtfri!! Så känns bowlingen bra idag ska jag ta ett pass på gymet imorgon, känna mig för lite...
  • godisgrisen

Förkylningen börjar kännas lite bättre, några till träningsfria vilodagar så kan jag nog sakta och försiktigt väcka kroppen igen

Tog med dottern på storhandling i affären idag, för då kan man inte köpa nåt godis, dom ser ALLT man stoppar i vagnen Och får inte hon nåt så får ju inte jag heller!

Ska nog sluta handla själv tror jag

• Primrose
    MissKaos skrev 2011-09-09 07:59:19 följande:
    VArför är gudarna så elaka??
    Jag vill med var asådan!
    Hon är också från Karibien/Västindien (Barbados), så det sitter i generna. Å andra sidan blir även hon åderförkalkad, med dålig mathållning, om det kan vara någon tröst.
  • Jennie med ie
    godisgrisen skrev 2011-09-09 12:20:26 följande:
    Förkylningen börjar kännas lite bättre, några till träningsfria vilodagar så kan jag nog sakta och försiktigt väcka kroppen igen

Tog med dottern på storhandling i affären idag, för då kan man inte köpa nåt godis, dom ser ALLT man stoppar i vagnen Och får inte hon nåt så får ju inte jag heller!

Ska nog sluta handla själv tror jag
    Smart
  • Primrose
    Jennnyn skrev 2011-09-09 10:14:18 följande:
    Nu har jag gått ner alla tre semesterkilon jag lade på mig. 2.5 v tog det.

Idag blir det en lång ridtur i det fina höstvädret! Det blir intervallträning och klättring, då även hästen måste bygga
    Duktigt!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!