• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • godisgrisen
    Jennie med ie skrev 2011-09-09 12:21:46 följande:
    Smart
    Ja har man inte karaktär nog att låta bli så får man se till att ha ögonvittnen med sig
  • Jennnyn

Är ganska slut i benen efter ridturen! Sedan jag började rida igen efter flera års uppehåll har jag märkt skillnad på benmusklerna. Och då har jag knappt kört ben-pass på gymmet senaste tiden, just för att jag rider ca 2 ggr i veckan och på så sätt får benträningen på köpet!

• godisgrisen
    Jennnyn skrev 2011-09-09 14:49:35 följande:
    Är ganska slut i benen efter ridturen! Sedan jag började rida igen efter flera års uppehåll har jag märkt skillnad på benmusklerna. Och då har jag knappt kört ben-pass på gymmet senaste tiden, just för att jag rider ca 2 ggr i veckan och på så sätt får benträningen på köpet!
    Ridning är nytta med nöje, så kul att man inte tänker på att man tränar Bra även för hållningen och coremusklerna
  • Mollly

Idag gick träningen inte alls bra. Sprang bara 2.8km gjorde två olika plankor och bänkpress. Kände mig lite yr och inte riktigt motiverad. Kanske för att jag fyller år idag och ville hem till sambo och barn. Han vet hur gärna jag vill gå på massage, så jag fick ett presentkort på massageHjärta

• Tullemi
    Mollly skrev 2011-09-09 15:54:31 följande:
    Idag gick träningen inte alls bra. Sprang bara 2.8km gjorde två olika plankor och bänkpress. Kände mig lite yr och inte riktigt motiverad. Kanske för att jag fyller år idag och ville hem till sambo och barn. Han vet hur gärna jag vill gå på massage, så jag fick ett presentkort på massageHjärta
    Vilken härlig present Grattis på födelsedagen {#emotions_dlg.flower}
    Milea 080217 Lucas 100202
  • MissKaos
    Grattis! UNDEBRAR present!

Har kört 55min spin + 2 biceps 2 triceps + 2axlar och lite mage/korsrygg samt benpress. Styrkan gick på ca 40min.. *nöjd*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-09 12:21:15 följande:
    Hon är också från Karibien/Västindien (Barbados), så det sitter i generna. Å andra sidan blir även hon åderförkalkad, med dålig mathållning, om det kan vara någon tröst.
    Näää... JAg vill ha lätt för mig jag med. Gillar inte kasskost, mår inte bra av det. Men det vore kul att vara lättdeffad.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-09-08 22:33:44 följande:
    Jag vet hur svårt det är att hålla sig borta från något man tycker är skoj, men å andra sidan tycker inte jag heller att du ska träna innan provsvaren kommit. Har du träningsabstinens kan du ju alltid promenera, gå och simma i lugnare tempo, cykla en runda eller träna LÄTT styrketräning. Du kommer göra din kropp en otjänst genom att utsätta den för tungt fysiskt arbete när den inte mår riktigt bra. Den har redan sagt ifrån i och med att du svimmat under träning. Se det som ett varningstecken. Hjärtat påverkas också negativt många gånger när kroppen inte mår bra.

Försök lägga band på dig och härda ut. Det handlar ju inte om hela livet, utan under en begränsad tid.

Kram!

obs! Vi säger inte att du ska hålla dig borta från träningen för att vara elaka, utan för att vi faktiskt bryr oss
    Ja, jag vet, och innerligen tack för att ni bryr er {#emotions_dlg.flower}
    Hade tänkt en halvtimmes lätt styrketräning överkropp, en halvtimmes lätt styrketräning ben och mage per vecka och kanske 30 till 45 minuters promenad per vecka och hoppas på snabba provsvar Glad
  • ETSS
    Grattis på födelsedagen, vilken fin present Glad
  • Paradigm

7.7 km på 40 minuter. Motsvarar en genomsnittstid på 11,5 km/h. Är dessvärre inte riktigt nöjd. Ville hamna på 8 km på 40 minuter.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!