• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-09 19:56:10 följande:
    7.7 km på 40 minuter. Motsvarar en genomsnittstid på 11,5 km/h. Är dessvärre inte riktigt nöjd. Ville hamna på 8 km på 40 minuter.
    Du blir nog alldrog nöjd kära Favete Dina krav är höga! Bra jobbat.

Veckans träning:
    23km löpning
    1 skivstångintervallpass
    1 kort styrkepass i gymmet
    1 spinningpass.

Hoppas på ett löppass till (minst 10km, helst 15) och ett skivstångspass till. Tror bara det blir det ena. Av tidsbrist + vilobehov.

Idag: 4000kcal nästan. Mestadels mat! En rejäl fika + ett par glas vin dock. Och brie! Boostar lite, vill inte gå ner mer i vikt nu. Är rädd att tappa muskelmassa..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-09 21:32:22 följande:
    Du blir nog alldrog nöjd kära Favete Dina krav är höga! Bra jobbat.

Veckans träning:
    23km löpning
    1 skivstångintervallpass
    1 kort styrkepass i gymmet
    1 spinningpass.

Hoppas på ett löppass till (minst 10km, helst 15) och ett skivstångspass till. Tror bara det blir det ena. Av tidsbrist + vilobehov.

Idag: 4000kcal nästan. Mestadels mat! En rejäl fika + ett par glas vin dock. Och brie! Boostar lite, vill inte gå ner mer i vikt nu. Är rädd att tappa muskelmassa..
    Nej, du har fan rätt. Jag blir aldrig nöjd. Tungan ute

4000 kcal i mestadels mat är riktigt bra jobbat! Hehe. Lite avis ändå, önskar att jag också kunde äta så mycket utan att bli en boll.
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-09 21:40:29 följande:
    Nej, du har fan rätt. Jag blir aldrig nöjd. Tungan ute

4000 kcal i mestadels mat är riktigt bra jobbat! Hehe. Lite avis ändå, önskar att jag också kunde äta så mycket utan att bli en boll.
    Jag lär få rallybajja imorgon om jag springer iaf om jag försöker springa långt och fort!
    Sen kan nog inte ens jag göra det varje dag. Har dock legat nära 3000 varje dag denna veckan. Undrar om det kommer bli muskler eller fett?

...glömmde 10mil transportcykling på min lilla träningslista..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-09 21:56:13 följande:
    Jag lär få rallybajja imorgon om jag springer iaf om jag försöker springa långt och fort!
    Sen kan nog inte ens jag göra det varje dag. Har dock legat nära 3000 varje dag denna veckan. Undrar om det kommer bli muskler eller fett?

...glömmde 10mil transportcykling på min lilla träningslista..
    Det går väl att räkna ut hur mycket kalorier du gör av med? Om du ligger på överskott eller ej. Ligger du på överskott så borde det ju bli fett, tyvärr. Jag tror i alla fall att du gör av med minst 2500 kalorier per dag, men tanke på hur mycket vardagsmotion + träning du faktiskt har per vecka.
  • MissKaos

Räknade lite:
    HAr förbränt ca 3300kcal påträning och transportcykling hittintills denna veckan. En löptur till bör ge ca 600kcal till. Mao, jag har bränt av nästan 4000kcal på aktiviteter.. Det är ju en del. Det ger mig en snittförbrukning på 2400kcal/dygn. Nu har jag ju ansträngt mig för att äta extra denna och förra veckan, men jag kan tänka att jag kanske drar i mig 3-4000kcal vissa dagar, men vissa stressiga dagar landar jag nog på 1500. Så då klart jag kan äta mellan varven..

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-09 22:00:26 följande:
    Det går väl att räkna ut hur mycket kalorier du gör av med? Om du ligger på överskott eller ej. Ligger du på överskott så borde det ju bli fett, tyvärr. Jag tror i alla fall att du gör av med minst 2500 kalorier per dag, men tanke på hur mycket vardagsmotion + träning du faktiskt har per vecka.
    Ja och nej: MAn måste ligga på lite överskott för att bygga muskler med. Man kan gå upp i muskelmassa utan att öka sin fettvikt. MEn det kräver sin man(eller kvinna)
    JAg väger ganska lite så jag gör inte av med så mkt " i mig själv" Det är min höga aktivetesnivå som bränner så.
  • Jennnyn

Håller just nu på att förvälla kantareller. Det finns hur mycket som helst i skogarna där vi rider. Vi brukar oftast spana på ridturerna och sedan lägga på minnet vart de finns. Efter ridturerna knatar vi tillbaks till skogen till fots och plockar Ibland är vi dock lata och tar bilen (det växer oftast kring de breda och körvänliga skogsvägarna!)

Jag är ganska trött i kroppen efter gårdagens träning som blev tuffare än jag planerat. Ridningen idag var också svettig. Vi håller på att muskla den ena hästen, som jag just nu utbildar tillsammans med min kompis, efter att den gått som promenadhäst flera år i skogen hos föregående ägare, helt utan krav. Han är därför ganska stel i sidorna och då blir det mycket ställande och böjande, halvhalter och sittbensbyte. Idag fick jag till exempel byta sittben och göra halvhalt vart femte steg för att han skulle börja lyssna på mig! Självklart vill Jimme (hästen) gå som en fågelskådare med huvudet upp och benen 3 meter efter sig och helst rusa på, eftersom han fått göra det tidigare. Därför testar han oss en hel del under ridturerna innan vi får igenom honom. Hon jag rider med har två hästar varav den ena är välskolad. Vi brukar därför turas om att rida Jimme varannan gång och idag var det min tur.

För er som inte rider låter nog det ovanstående  som kinesiska, men ni som vet vad det handlar om förstår känslan efter ett sådant pass! Phuu..

• Gryndrömmen

för mig är det kinesiska ;) haha
    men kantareller förstår jag =) Mums!

♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-09-09 23:29:42 följande:
    för mig är det kinesiska ;) haha
    men kantareller förstår jag =) Mums!
    Ja, kantareller är ljuvligt gott! Jag tänkte testa att göra en kantarellpaj i morgon. Har aldrig gjort det innan, men jag får väl experimentera lite. Annars brukar jag mest göra stuvningar, såser eller steka och ha på smörgås
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!