• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Var görs rutin ul i v 13? Bor du utomlands? Vissa länder gör tydligen 2 rul..

Längtar till kub. Tisdag så nu är det snart dax.

nexie skrev 2013-05-22 19:18:20 följande:
    Idag var det RUL i vecka 13 skönt att få se att det rörde sej därinne! KUB visade också bra även om jag är 35, puh! Blev framflyttad en dag och fick 30 nov istället för 1 dec. Kanske får hänga kvar ändå ;) Nu ska vi berätta för de blivande storasyskonen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85

Nu har jag gjort KUB:UL fast utan att göra KUBtestet. Men hon sa att nackspalten var normal...
    En SÅÅÅÅÅ söt liten bebis som sprattlade runt därinne...på slutet, först sov den...hihi. Vi tyckte verkligen att vi såg en snopp flera ggr. Den första Juli i v.17+6 har vi RUL då vet vi säkert;=)
    Åh vad underbart det är att göra UL och få se den lille därinne...
    Blev flyttat en dag från 1 december till 2 december...
  • Plopps80

Sitter hos barnmorskan och väntar. Ska ta blodprover. Undrar om jag har järnbrist. Är så trött och urlakad. Vet inte om det beror på att jag gråter hela dagarna eller vad... Är som en urvriden disktrasa. Kan inte glädjas åt barnet. Känner mig bara orolig hur jag ska klara allt. Har hamnat i en depression. Är känslig för hormoner och hundens död sänkte mig ner i botten. Har inte orkat kontakta vc får göra det men skäms lite.

• Björnmossa
    nexie skrev 2013-05-22 19:18:20 följande:
    Idag var det RUL i vecka 13 skönt att få se att det rörde sej därinne! KUB visade också bra även om jag är 35, puh! Blev framflyttad en dag och fick 30 nov istället för 1 dec. Kanske får hänga kvar ändå ;) Nu ska vi berätta för de blivande storasyskonen
    Fast det var nog NUPP i vecka 13 va?

Jag har ringt och får komma in imorn och kolla. Har NUPP om inte alltför lång tid egentligen men orkar inte vänta och hon var snäll och sa att det är klart jag ska komma in om jag är orolig. Hade hoppats på idag men imorn känns helt okej,
  • Björnmossa
    Plopps80 skrev 2013-05-23 09:35:58 följande:
    Sitter hos barnmorskan och väntar. Ska ta blodprover. Undrar om jag har järnbrist. Är så trött och urlakad. Vet inte om det beror på att jag gråter hela dagarna eller vad... Är som en urvriden disktrasa. Kan inte glädjas åt barnet. Känner mig bara orolig hur jag ska klara allt. Har hamnat i en depression. Är känslig för hormoner och hundens död sänkte mig ner i botten. Har inte orkat kontakta vc får göra det men skäms lite.
    Du kan lika gärna prata med bm! Hon kan också slussa dig vidare.
  • Plopps80

Hon tyckte inte det lät bra alls att jag mådde så dåligt. Ska få träffa en kurator. Känns bra. BM hade också hund och förstod vilken smärta och sorg jag går igenom. Skönt för alla kan nog inte förstå hur mycket ett djur kan betyda för en. Hunden var som mitt lilla barn. Jag älskade henne av hela mitt hjärta verkligen! Inte konstigt att man faller in i en depression när hunden dör så hastigt.

• Björnmossa
    Plopps80 skrev 2013-05-23 11:48:12 följande:
    Hon tyckte inte det lät bra alls att jag mådde så dåligt. Ska få träffa en kurator. Känns bra. BM hade också hund och förstod vilken smärta och sorg jag går igenom. Skönt för alla kan nog inte förstå hur mycket ett djur kan betyda för en. Hunden var som mitt lilla barn. Jag älskade henne av hela mitt hjärta verkligen! Inte konstigt att man faller in i en depression när hunden dör så hastigt.
    Å vad skönt att höra att BM tar hand om dig ordentligt!
  • Trasslet

Jag har inte inskrivning förrän v11+0 (nu v9+3). Försöker att förbereda mig på att det i värsta fall kan ha avstannat trots att jag har alla symptom.
    Ska försöka få till KUB/NUPP-testet så snart som möjligt efter det också. Läste nånstans att det måste göras innan v13+6.
    Alltid denna oro...

• Plopps80
    Björnmossa skrev 2013-05-23 11:51:54 följande:
    Å vad skönt att höra att BM tar hand om dig ordentligt!

Ja det var skönt. Blir bra att få ventilera sig lite.
Svar på tråden December bebis 2013