• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sweetboxen

Kliver ur denna grupp. 
    Mitt foster hade stannat av i ca vecka 8+6. Skulle varit i v 12+3 idag. Kub-ul idag gav oss inget positivt besked och får åka in imorgon och ta ut h*n eftersom min kropp inte verkar vilja sluta vara gravid.
    Har fortfarande alla symptom som går...rubbet..  
    BM på gyn i v 7+2 sa redan då att jag inte va så långt gången utan tippade redan då på ca 1 vecka kortare. Så ngt har ju varit fel med lillen fr början verkar det som...tyvärr..:(  

Lycka till alla och njut av era härliga magar :)
    Vi gör ett nytt försök och får hoppas på ett vår-barn ist. :)

Kramkram  

• Björnmossa
    Sweetboxen skrev 2013-05-22 17:25:18 följande:
    Kliver ur denna grupp. 
    Mitt foster hade stannat av i ca vecka 8+6. Skulle varit i v 12+3 idag. Kub-ul idag gav oss inget positivt besked och får åka in imorgon och ta ut h*n eftersom min kropp inte verkar vilja sluta vara gravid.
    BM på gyn i v 7+2 sa redan då att jag inte va så långt gången utan tippade redan då på ca 1 vecka kortare. Så ngt har ju varit fel med lillen fr början verkar det som...tyvärr..:(  

Kramkram  
    Vad tråkigt =(.
  • Em me
    Björnmossa skrev 2013-05-22 17:05:18 följande:
    Jag ska se till att få en tid imorn! Idag har det hittills (peppar peppar) inte kommit något mer men det kan ändras snabbt. Måste få veta säkert snart, jag orkar inte ta mig för nåt när det är så här.

Gör det, det är ju bra att det inte blödit mer! Men att gå runt med oro är inget bra och du har rätt att få hjälp! Håller tummarna!
  • Em me
    Sweetboxen skrev 2013-05-22 17:25:18 följande:
    Kliver ur denna grupp. 

Kramkram  

Åh nej! Vad tråkigt! Kram
  • Buzan

Sweetboxen: nej vad tråkigt! Jag beklagar!! :( Blir så orolig när jag läser sånt här, och vissa stunder går jag i tankarna att mitt foster har stannat av. Hatar dessa spökveckor när jag inte känner någonting. Vill känna sparkar. Livmodern börjar i alla fall komma upp ur bäckenet nu. Funderar ändå på att ringa min bm och boka tid för ett ul för att stilla min oro. :S

• Em me
    Buzan skrev 2013-05-22 18:58:20 följande:
    Sweetboxen: nej vad tråkigt! Jag beklagar!! :( Blir så orolig när jag läser sånt här, och vissa stunder går jag i tankarna att mitt foster har stannat av. Hatar dessa spökveckor när jag inte känner någonting. Vill känna sparkar. Livmodern börjar i alla fall komma upp ur bäckenet nu. Funderar ändå på att ringa min bm och boka tid för ett ul för att stilla min oro. :S

Jag säger samma sak! Oron är så stor, har tre mf sen innan med. Smsade min läkare för typ två dagar sedan om min oro och han ringde upp och flytta min måndagstid tills i morgon em! Så snällt! Nu kan jag inte tänka på nått annat !!
  • Minnymilou
    Björnmossa skrev 2013-05-22 14:56:27 följande:
    Här står om en studie som pekar på att risken är överdriven: www.dagensmedicin.se/nyheter/missfallsrisk-ka.../

Kanske man kan gräva vidare i, se vilken mer forskning som gjorts och så.
    Tack för den länken, det var skön läsning.

Hoppas att du får en akuttid i morgon och att allt ser bra ut då, det finns inget värre än att gå omkring att oroa sig. Håller tummarna för dig!

Sweetboxen: Så hemskt! Kram.
  • nexie

Idag var det RUL i vecka 13 skönt att få se att det rörde sej därinne! KUB visade också bra även om jag är 35, puh! Blev framflyttad en dag och fick 30 nov istället för 1 dec. Kanske får hänga kvar ändå ;) Nu ska vi berätta för de blivande storasyskonen

Svar på tråden December bebis 2013