• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Äntligen dags att bli fin i håret! Som jag längtat! Mammatilltvå85 vilken fin bild och skönt att allt såg bra ut! :) stor kram till dej plopps80!! Hoppas du får det stödet du behöver!!

• MariaOchNiklas

Är i v 11 (10+0) idag. Om 6 dagar har vi inskrivning. Då är jag i 10+6. Känns som tiden går framåt ganska bra nu. Börjat berätta för en del att det ska komma en liten i december. Har inte riktigt hunnit fatta det än själv. Blir nog mer verkligt när den lille börjar röra på sig i magen♥

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-23 14:19:22 följande:
    Äntligen dags att bli fin i håret! Som jag längtat! Mammatilltvå85 vilken fin bild och skönt att allt såg bra ut! :) stor kram till dej plopps80!! Hoppas du får det stödet du behöver!!

Tack!
  • mammatilltvå85
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-23 14:19:22 följande:

tack! åh vad härligt att bli fin i håret=) jag ska också ta tag i det där (vilken vecka som helst men senast till semestern i mitten av juni...
  • MissKaos

Åh! Jag får flytta vill med. ..

Stinakri83 skrev 2013-05-23 08:01:30 följande:
    Misskaos: vi i Linköping gör två! V 13 och v 20 :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Parksandrec
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-23 09:33:14 följande:

Nu har jag gjort KUB:UL fast utan att göra KUBtestet. Men hon sa att nackspalten var normal...
    En SÅÅÅÅÅ söt liten bebis som sprattlade runt därinne...på slutet, först sov den...hihi. Vi tyckte verkligen att vi såg en snopp flera ggr. Den första Juli i v.17+6 har vi RUL då vet vi säkert;=)
    Åh vad underbart det är att göra UL och få se den lille därinne...
    Blev flyttat en dag från 1 december till 2 december...
    Åh vilken fin bild! Gulligt med de fem fingrarna :) Jag gjorde också KUB:UL utan KUB. bebisen var inte på fotohumör så vår bild är rätt sddig. men det var otroligt.
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • mammatilltvå85
    Parksandrec skrev 2013-05-23 16:54:22 följande:
    Åh vilken fin bild! Gulligt med de fem fingrarna :) Jag gjorde också KUB:UL utan KUB. bebisen var inte på fotohumör så vår bild är rätt sddig. men det var otroligt.

åh, visst är det helt otroligt hur mkt man kan se, så mkt detaljer fast de är så små?
  • Elsapelsa11
    Sweetboxen skrev 2013-05-22 17:25:18 följande:
    Kliver ur denna grupp. 
    Mitt foster hade stannat av i ca vecka 8+6. Skulle varit i v 12+3 idag. Kub-ul idag gav oss inget positivt besked och får åka in imorgon och ta ut h*n eftersom min kropp inte verkar vilja sluta vara gravid.
    Har fortfarande alla symptom som går...rubbet..  
    BM på gyn i v 7+2 sa redan då att jag inte va så långt gången utan tippade redan då på ca 1 vecka kortare. Så ngt har ju varit fel med lillen fr början verkar det som...tyvärr..:(  

Lycka till alla och njut av era härliga magar :)
    Vi gör ett nytt försök och får hoppas på ett vår-barn ist. :)

Kramkram  
    Usch vad jobbigt! Hoppas ni får ett litet vårbarn! 
    Kram 
  • Jag jag
    MissKaos skrev 2013-05-21 21:01:57 följande:
    11+5. Hur stor kommer den bli? Köra magen på skottkärra i slutet? 

Om stor mage är ett symptom så 11+5 taget igår! I bakgrunden kan man se mitt kontor och mina innetofflor. Såg inte att dom stod där..
    Längtar nu till KUB på tisdag, ska bli skönt när det är gjort...

shiit kvinna!! är du säker på att det inte är flera? :D
Svar på tråden December bebis 2013