• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Hmm... Okej, förra graviditeten kände jag inge förrän vecka 20 typ, så känns skumt att känna något såhär tidigt nu...

Vecka 16

Kroppen: Den här perioden är ofta en roligare tid av graviditeten och många känner sig lite piggare igen. En del som fött barn förut kan känna att något rör sig i magen, det kan kännas som pirrande bubblor eller som en fisk som spritter till.
    Ditt hjärta pumpar 20 procent mer blod än tidigare och det kommer att öka betydligt fram till i slutet av graviditeten.

• Buzan

Går in i vecka 14 idag! :) Känner ibland som rörelser nertill i magen som fladdrar till men det kan ju lika gärna vara tarmrörelser. :)

Förövrigt mår jag bra. Blodtrycket verkar dock vara ganska lågt då jag blir svimfärdig av att stå stilla för länge. Mår illa till och från men är mycket piggare.

• Ellez
    Buzan skrev 2013-05-28 08:49:40 följande:
    Går in i vecka 14 idag! :) Känner ibland som rörelser nertill i magen som fladdrar till men det kan ju lika gärna vara tarmrörelser. :)

Förövrigt mår jag bra. Blodtrycket verkar dock vara ganska lågt då jag blir svimfärdig av att stå stilla för länge. Mår illa till och från men är mycket piggare.
    Jag är precis lika långt gången och upplever precis samma som dig!
  • MissKaos

Kub ua! Sprattelbebis har allt den ska. Flyttad ett par dagar till6/12

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • gosnosen
    MissKaos skrev 2013-05-28 09:54:46 följande:
    Kub ua! Sprattelbebis har allt den ska. Flyttad ett par dagar till6/12
    Underbart, grattis!
  • MissKaos

Så glad! Noll focus på jobbet idag

gosnosen skrev 2013-05-28 10:15:50 följande:
    Underbart, grattis!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Underbart, grattis!

• gosnosen
    MissKaos skrev 2013-05-28 10:17:05 följande:
    Haha, fokus på jobbet försvann för länge sen iom illamåendet. Får knappt nåt gjort och vill bara sova hela tiden :/
  • MissKaos

Underbart, grattis!

Svar på tråden December bebis 2013