• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Oj, nu har jag inte uppdaterat på 5 veckor!!

Nu är vi inne i vecka 13, 12+1, och har passerat den hemska vecka 12 som är den veckan då mina 2 tidigare missfall skett. Fick denna gång ett riktigt bra avslut på vecka 12, var i fredags på ytterligare ett ultraljud och såg en pigg krabat som då mättes till 12+3, vilket är omöjligt, det kan den vara tidigast i morgon Men skönt att se att den växer, hjärtat slår och den sprattlade som tusan.

Skiljeväggen i min livmoder som vi misstänkte på VUL vecka 7+4 såg vi tyvärr nu med, så det är nog så att den finns där och ev. är orsaken till mina tidigare missfall. Eftersom det såg så bra ut nu tyckte dom dock att jag skulle våga pusta ut och tro på att det går vägen denna gång. Tyvärr är det inte så enkelt och jag drar mig för att berätta att jag är gravid. Har hittills bara berättat för min närmsta vän och mina föräldrar. Tänkte vänta några veckor till med att delge resten av världen. Vet inte varför det känns så jobbigt att berätta att man fått missfall, men jag tycker det känns skämmigt även om jag vet att jag inte borde tycka det.   

• MissKaos

Fastnade med foten i golvet förut. Drog till i ljumsken och oj vad ont! Mina fogar känns som blåmärken nu från att ha varit bättre. Katastrof. Hoppas det är bättre imorgon kommer inte kunna ta mig till jobbet imorgon annars. Pinsamt och dyrt. Och trist. Och aj.. undrar vad som hände egentligen?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Em me
    sarak skrev 2013-05-26 20:50:59 följande:
    Oj, nu har jag inte uppdaterat på 5 veckor!!

Nu är vi inne i vecka 13, 12+1, och har passerat den hemska vecka 12 som är den veckan då mina 2 tidigare missfall skett. Fick denna gång ett riktigt bra avslut på vecka 12, var i fredags på ytterligare ett ultraljud och såg en pigg krabat som då mättes till 12+3, vilket är omöjligt, det kan den vara tidigast i morgon Men skönt att se att den växer, hjärtat slår och den sprattlade som tusan.

Skiljeväggen i min livmoder som vi misstänkte på VUL vecka 7+4 såg vi tyvärr nu med, så det är nog så att den finns där och ev. är orsaken till mina tidigare missfall. Eftersom det såg så bra ut nu tyckte dom dock att jag skulle våga pusta ut och tro på att det går vägen denna gång. Tyvärr är det inte så enkelt och jag drar mig för att berätta att jag är gravid. Har hittills bara berättat för min närmsta vän och mina föräldrar. Tänkte vänta några veckor till med att delge resten av världen. Vet inte varför det känns så jobbigt att berätta att man fått missfall, men jag tycker det känns skämmigt även om jag vet att jag inte borde tycka det.   

Jag har haft tre mf tidigare och har nu med klarat mig in i v 13, sett att allt är fint med i 12+0. 12+4 idag. Har berättat för min sambos föräldrar och för min mamma, hennes man och min syster och hennes sambo. Vet vad det är för känsla du beskriver. Ska berätta för pappa med resp. Med sen får resten av världen vänta tills jag själv fattat. Känns så konstigt att de ska gå hela vägen nu... Jag håller med om den där känslan om att de skulle kännas skämmigt att berätta att man fått mf... Konstigt att man känner så,. Våra föräldrar har blivit så glada med och jag skulle för allt i världen inte vilja ta ifrån dem det... Det måste gå hela vägen denna gången!
  • MissKaos

Åhhhhh... nerver nu.. Inför Kub imorgon.. Tänk om det inte finns ett levande foster där.. Eller om det är dåliga odds.. Nu slår nerverna till, tur det är redan kl 9 imorgonbitti. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • gosnosen
    MissKaos skrev 2013-05-27 16:52:13 följande:
    Åhhhhh... nerver nu.. Inför Kub imorgon.. Tänk om det inte finns ett levande foster där.. Eller om det är dåliga odds.. Nu slår nerverna till, tur det är redan kl 9 imorgonbitti. 
    Håller tummarna att det går bra! Jag kommer också vara ett nervvrak inför kub om en vecka.
  • MissKaos

Svar nej.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-27 19:49:17 följande:
    Detta kabske är en dum(?) fråga men kan stress orsaka missfall?!?

• Förstaförsökaren26

Tack för svaret! Kände lite att det inte kan vara så men ville fråga ändå.. Har en till liten fråga.. När bör man sluta med folsyra?! Går in i v13 imorgon.

• moruri

Börjar bli lite fundersam då jag tycker att jag känner fosterrörelser... Men enligt min "mens" borde jag vara i ma vecka 12 typ och det låter ju konstigt att känna något redan då? Börjar få för mig att min "mens" inte va som en vanlig utan bara varade i typ 3 dagar. (Har bara haft en mens efter förlossningen i Januari), börjar typ tro att jag kanske är mycket längre gången, typ vecka 16 eller nått? Hm undra om det är möjligt... Vill verkligen göra ultraljud nu nu nu för att få någon klarhet i detta!

• MariaOchNiklas

Man kan känna fosterrörelser redan i vecka 12 verkar det som.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013