• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Vecka 13

Hejsan! Jag har en snabb fråga och hoppas verkligen vi orkar svara då jag är väldigt orolig ! Jag är 12+3 dagar idag och fick rosa flytning när jag var 12+0, åkte till gynakuten dagen efter och där kunde vi se att hjärtat tickar fint och stt fostret har växt som det skulle. Hon kunde inte se någon blödning i livmodern och så att livmoderhalsen var lång. Sedan har jag haft bara vita flytningar som vanligt. Men imorse, 2 dagar efter VUL så kom brun flytning i trosorna?! Har inte ont men är bekymmrad igen. Läste att det kan vara så att man blöder efter vul. Har ni liknande erfarenheter? Har ni haft konstiga flytningar efter vul? Har det gått bra? Hoppas allt är som det ska!

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-05-26 09:18:00 följande:
    V 13 idag. 12 fulla veckor. Är deprimerad och mår illa ibland. Fryser mindre men får när jag är riktigt trött som frossa obehagligt.
    Grattis! Förbi v. 12 :)
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-05-26 10:13:10 följande:
    Grattis! Förbi v. 12 :)

Tack. Önskar bara att jag kunde glädjas också. Hormonerna sänker mig ner i botten
  • moruri

Vecka 13: jag hade flera små blödningar under början av min förra graviditet va inget konstigt! Så länge det inte är helt blodfärgat eller mycket brukar det inte vara någon fara alls som jag förstått det.

• Irlais

Vecka 13: att det är brunt betyder ju att det är gammalt, så kanske hade du en blödning i livmodern som hade läkt ut och nu var det det sista av blödningen som kom ut helt enkelt? Jag har också haft rosa flytningar pga blödning i livmodern, men den läkte och nu på mitt senaste besök såg allt bra ut :)

• LillaBulan

Plopps: Visst skulle du till någon kurator eller så? Kan vara nyttigt som du mår just nu efter hunden. Går själv på psyk sedan 2004 så de följer minsta sväng på mig då jag fått plockat bort en del medicin. Lite svajigt mellanåt men försöker så gott jag kan att hålla mig stabil trots att det ibland finns dagar jag undrar hur sjutton detta ska gå till.

• pyysen

Annakaffekanna! Tack så mycket! Vi väntar verkligen på den dagen. :D

• Plopps80
    LillaBulan skrev 2013-05-26 15:18:25 följande:
    Plopps: Visst skulle du till någon kurator eller så? Kan vara nyttigt som du mår just nu efter hunden. Går själv på psyk sedan 2004 så de följer minsta sväng på mig då jag fått plockat bort en del medicin. Lite svajigt mellanåt men försöker så gott jag kan att hålla mig stabil trots att det ibland finns dagar jag undrar hur sjutton detta ska gå till.

Kuratorn ska ringa på tisdag. Jag är känslig för gravvhormoner. Mådde dåligt med dottern och fick gå i KBT när hon föddes. Pga förlossningsdepp. Är lite nere mellan varven men kan ändå alltid fungera. Just nu vill jag bara ligga och stirra. Sorgen efter hunden har fått mig att tappa fotfäste totalt. Imorgon börjar jag jobba efter 2 år i skolan värld. Blandade känslor fast det ska bli skönt. Min identitet är lite att vårda som usk det ger mig styrka i mitt liv. Låter bra att du mår bra för det mesta! Det finns ku hjälp att få om man blir nere efter man fött barn. Kram
  • MissKaos

V 12 passerat även här. Kub närmar sig med stormsteg! Tisdag ul..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013