Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

moruri skrev 2014-01-25 18:33:06 följande:

Hmm, tänkte bara göra er lite uppmärksamma om att minifoam är tydligen förbjudet i typ hela Norden förutom Sverige. Tror de va nå konserveringsmedel eller så som inte är bra i det.. Minns inte exakt. Men använde det till Ferdinand innan jag läste om att det inte var så bra. Känns fel att ge något som är förbjudet i grannländerna. Tror sempers och magmassage is the shit!

Japp vi ratar det här hemma efter att ha läst innehållsförteckningen!!

Hon på bvc tyckte vi gjorde rätt som tog bort minifom och bara ger sempers droppar
  • FiaFunderar
    Repan skrev 2014-01-25 22:21:17 följande:

Det är väl E 202 som vissa barn får utslag av. För oss är det viktigare att han får ut gaserna o inte skriker flera timmar om kvällen o natten än att undvika det där... Vad innehåller en våtservett, barnschampo? ;)

Det finns ju även andra sätt att få ut gaserna än att stoppa i barnet E-nummer och konstigheter

Och istället för våtservetter kan man ju använda vanligt vatten och papper
  • FiaFunderar

Någon här som kör med "amningsteet" (anis, kummin, fänkål)?

Det ska ju hjälpa en liten gasig mage och även mjölkproduktionen.

• FiaFunderar
    Irlais skrev 2014-01-26 14:02:57 följande:

Nu vet jag var sambon fick det där med kladdkakan ifrån... Var hos svärmor igår och då började hon prata om att nu kan man låta bebisen smaka lite mat om man doppar fingret i det och låter bebisen slicka i sig. Tur som höll sambon med mig när jag sa ifrån att det är bebisen för liten för! Sen sa hon också att det är bra för bebisar att skrika, det rensar lungorna... Kan ju lätt säga att svärmor inte är ett alternativ till barnvakt när det blir aktuellt! Kul det blir att ta den fighten...

Så säger mina svärföräldrar också! Att det är bra för bebisens lungor att de skriker!

De påminner oss om det varje gång vi ses. OCH att vi MÅSTE lägga bebisen i sin säng så fort hon somnar så hon inte vänjer sig att sova vid oss hela tiden... SUCK!!!

Jag röt i ordentligt en gång och sa att jag kommer ALDRIG låta nåt av mina barn ligga och skrika om jag har möjlighet att trösta dem... De verkar inte ha fattat!
  • FiaFunderar
    Irlais skrev 2014-01-26 17:29:57 följande:
    Jag sa också ifrån, mitt barn ska inte behöva skrika! Hur kan man som förälder säga så, fattar verkligen inte. Svårt det där med svärföräldrar alltså. Har ni låtit dem passa barnen i och med den attityden?

Nov13: ja visst är det så... Svärmor är ju väldigt pigg på att dela med sig av sin "kunskap" i och med att hon har många barn själv, men hennes råd är ju inte riktigt faktagranskade om man säger så. Tycker det är jobbigt för det är ju direkta osanningar hon kommer med ibland men hon menar inget illa.
    De fick börja vara barnvakt när L var kring året. Och de är hur gulliga som helst mot henne och låter inte henne skrika och gråta om hon är ledsen.

Det är ju lättare att tala om för andra hur de ska göra
  • FiaFunderar

Ni som är själva på kvällen och har fler barn som ska sövas, HUR GÖR NI???

Det gick inget bra för mig igår när jag var ensam på kvällen för första gången... Vid kl 23 var alla vakna och vi alla grät.. Det var så jobbigt! Lisen kunde inte sova på hela dagen igår (kanske 2 timmars sömn sammanlagt) pga intryck och magen...

Jag fick dottern att sova vid kl 19 men sen vaknade hon till och jag var tvungen att gå in till henne med en smågråtandes Lisen.

Då vaknar Leonora ännu mer och kan inte somna om. Jag höll på att bryta ihop...

• FiaFunderar
    moruri skrev 2014-01-28 10:27:46 följande:

Morgonnattning på G! phpjTLTIZ63884.jpg

Impad!!!

Jag får försöka ikväll.

Leonora är ju inte så förtjust i att bebisen är med när jag ska lägga henne. Men hon måste vänja sig helt enkelt. Bara hoppas på att Lisen är lite lugnare ikväll... Vi tror att hon är mjölkprotein-känslig så nu plockar jag bort nästan alla mjölkprodukter för att se om magen blir bättre (mindre skrik, knölande och knorrade)
  • FiaFunderar

Idag lyckades jag! En unge på vänster arm och en på höger arm. Lite gungande och en del vaggvisor så sov de sen

Den lilla sov bara en timma men ändå

• FiaFunderar
    moruri skrev 2014-01-28 22:14:24 följande:

Hihi! Så mysigt det ser ut att ligga mellan töserna! Bästa på dagen är att ligga mellan mina gossar och snosa dom i nacken!

Ja det är mysigt! Men storasyster åker ner i sin säng lite senare på kvällen för hon är som en virvelvind i vår säng på natten.

Så då får jag svårt att sova
  • FiaFunderar

Tänk vad lite mjölk kan göra!

Fjärde dagen utan mjölkprodukter för min del och Lisen är en annan bebis idag!

Inget skrik! Ingen magknip! Mycket mindre (stinkande) gaser!

Hon har sovit i princip hela dagen. Nu sitter hon i mitt knä och småslumrar lite.

Sååå skönt!!

Svar på tråden December bebis 2013