Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Jag har min karl hemma i 2 veckor till. Vi måste verkligen försöka få in rutiner under dessa veckor.

Sen börjar han jobba skift igen och varannan vecka är jag själv med barnen från kl 13-24 :-/

Det ser jag inte fram emot!

• FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2014-01-07 17:58:50 följande:

Var på BVC idag. Ludwig hade gått upp 350 gram på 10 dagar. Hon sa att det är tillväxtperiod nu runt 6 veckor därav det konstanta ätandet på mig. Idag har han inte sovit mer än 20 min själv efter promenad med vagnen. Han vill sova klistrad på mig och det är inte alls lätt när jag ska ta hand om dottern. Avskyr bärsele och sjal men får väl testa. Fråga på BVC om att Ludwig sover i vår säng. Deras rekommendationer är ju att bebisen ska sova i egen säng men Ludwig vill inte. Först sa hon att han är så liten så han behöver närhet och att han sitter ihop med mig senare sa hon att jag kunde börja träna honom att sova i egen säng. Hur tränar man ett spädbarn på det?? Jag blir stressad. Vill verkligen att han ska kunna sova i egen säng men som läget är nu är han i extremt behov av närhet.

Jag har en jättebra app på telefonen. The wonder weeks heter den.

Den kollade jag ofta fram tills nyligen för att se om och när Leonora var i en utvecklingsfas. Den har stämt otroligt bra på henne.

Jag blev väldigt lättad när jag läste det som jag bifogat i bilden.

Det är sååå mycket tjat runt omkring mig om att vi INTE får vänja bebisen att sova på oss/vid oss eller i våran säng! "Hon får inte vänja sig att sova på din arm! Gå och lägg henne i sin säng" bla bla bla

Leonora har sovit i vår säng till 80% under sitt första år i livet. Nu sover hon i egen säng (men i vårat rum) och det var inga problem att få henne att sova där. Så jag tycker inte att du ska känna dig stressad utan njut utav din bebis närhet <3
  • FiaFunderar
    Repan skrev 2014-01-07 20:40:13 följande:
    Barn kan ju ocksåbara vara olika? :)

Vi övar inte heller här, däremot lägger vi ner i egen säng då o då när vi tycker det passar. Försöker lägga ner honom innan han somnat när det går typ... Tänker man kan öva på sånt när de är lite äldre.

För oss är det väl också så att även vi har behov av o ha bebisen nära för att sova bra. Men vi vill inte ha barn i sängen i flera år heller ;)
    Ja men lite så gör vi också. Självklart lägger vi Lisen i egen säng när det passar och när hon inte är ledsen eller har magknip eller så.

När vi tyckte att det blev lite trångt med Leo i sängen så började vi lägga henne i egen säng (där hon var van att sova då och då)

Och självklart är barn olika. Min väninna har lagt deras barn i egen säng nästan från början. Hon är 17 månader nu och sover fortfarande inte hela nätter i sin säng... Trots "träning" från första början
  • FiaFunderar

Vi får inte Lisen att sova ordentligt

Jag tror jag håller på att bli galen! Inatt var jag vaken från 02.30-09.00 sen fick jag sova 2 1/2 timma.

Hon kommer aldrig in i någon djupsömn. Sover kanske 2-10 minuter och när jag lägger ner henne så spärrar hon upp ögonen. Ibland gråter hon och spänner sig - magknip!?

Annars tror jag att förkylningen stör henne massor. Vi får knappt upp något med snorsugen för snoret/slemmet sitter så pass långt ner!

Vi har bara haft EN bra natt sen Lisen föddes. Jag börjar bli riktigt jäkla trött nu :(

Jag är nog bortskämd med första barnet också. Hon sov från 23.00-09.00 nästan varje natt med 2-3 ammningar per natt. Man hade ju hoppats på att vi skulle få det lika lätt igen.

• FiaFunderar
    Repan skrev 2014-01-09 11:38:41 följande:

Är det fler ön jag som blir så arga o frustrerade på bebis som vägrar sova på natten att soptippen verkar lockande?

Usch det låter hemskt men jag skrattar lite åt detta och ni andra som håller med

För jag (vi) tänker också så ibland. Här har man gått och längtat efter den lilla bebisen i 9 månader och ut kommer krångel-Maja liksom... Inte riktigt vad vi hade beställt

Men men det blir bättre och jag älskar min lilla krångel-Maja

Inatt sov hon BRA! Andra natten på 13 dagar! Så imorse kände jag mig skapligt utvilad (hur man nu kan göra det på 5-6 timmars sömn)

Nu ska vi in på hörseltest!
  • FiaFunderar

Tack alla!

Jis: Vi kör minifom lite då och då. Kanske tre ggr per dag. Och hon har verkligen börjat prutta mer! Så nu kommer ju gaserna ut och magknipsattackerna har minskat (inte försvunnit helt)

• FiaFunderar

Jag sa till karln igår att jag är sugen på sex

Det är två veckor sedan förlossningen och det har ju aldrig känts som att jag har fött barn Men jag har ju avslag kvar och därför väntar vi lite till.

Svar på tråden December bebis 2013