December bebis 2013
Jag har min karl hemma i 2 veckor till. Vi måste verkligen försöka få in rutiner under dessa veckor.
Sen börjar han jobba skift igen och varannan vecka är jag själv med barnen från kl 13-24 :-/
Det ser jag inte fram emot!
Jag har min karl hemma i 2 veckor till. Vi måste verkligen försöka få in rutiner under dessa veckor.
Sen börjar han jobba skift igen och varannan vecka är jag själv med barnen från kl 13-24 :-/
Det ser jag inte fram emot!
Var på BVC idag. Ludwig hade gått upp 350 gram på 10 dagar. Hon sa att det är tillväxtperiod nu runt 6 veckor därav det konstanta ätandet på mig. Idag har han inte sovit mer än 20 min själv efter promenad med vagnen. Han vill sova klistrad på mig och det är inte alls lätt när jag ska ta hand om dottern. Avskyr bärsele och sjal men får väl testa. Fråga på BVC om att Ludwig sover i vår säng. Deras rekommendationer är ju att bebisen ska sova i egen säng men Ludwig vill inte. Först sa hon att han är så liten så han behöver närhet och att han sitter ihop med mig senare sa hon att jag kunde börja träna honom att sova i egen säng. Hur tränar man ett spädbarn på det?? Jag blir stressad. Vill verkligen att han ska kunna sova i egen säng men som läget är nu är han i extremt behov av närhet.
Vi får inte Lisen att sova ordentligt
Jag tror jag håller på att bli galen! Inatt var jag vaken från 02.30-09.00 sen fick jag sova 2 1/2 timma.
Hon kommer aldrig in i någon djupsömn. Sover kanske 2-10 minuter och när jag lägger ner henne så spärrar hon upp ögonen. Ibland gråter hon och spänner sig - magknip!?
Annars tror jag att förkylningen stör henne massor. Vi får knappt upp något med snorsugen för snoret/slemmet sitter så pass långt ner!
Vi har bara haft EN bra natt sen Lisen föddes. Jag börjar bli riktigt jäkla trött nu :(
Jag är nog bortskämd med första barnet också. Hon sov från 23.00-09.00 nästan varje natt med 2-3 ammningar per natt. Man hade ju hoppats på att vi skulle få det lika lätt igen.
Är det fler ön jag som blir så arga o frustrerade på bebis som vägrar sova på natten att soptippen verkar lockande?
Lillfisen nybadad, 3 veckor och 4 dagar!
Här är mina guldklimpar <3
Tack alla!
Jis: Vi kör minifom lite då och då. Kanske tre ggr per dag. Och hon har verkligen börjat prutta mer! Så nu kommer ju gaserna ut och magknipsattackerna har minskat (inte försvunnit helt)
Vilka fina Gullungar ni har allihopa
Jag sa till karln igår att jag är sugen på sex
Det är två veckor sedan förlossningen och det har ju aldrig känts som att jag har fött barn Men jag har ju avslag kvar och därför väntar vi lite till.