Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

MissKaos skrev 2014-01-11 18:38:59 följande:

Är funka i bebisrumpan med. Har inte testat. Men på läpparna är ju smart..

Ngn som har testat nässug ftån otribaby? Förkyld bebis här smile4.gif

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Japp! Vi kör nässug varje dag här!

Lisen har ju varit förkyld nästan hela sitt liv... Vad hemskt det låter.

Vi tycker att det hjälper med den sugen!
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2014-01-11 19:03:53 följande:

Dåså! Hade ngn värdelös sak med sonen...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Vi tar lite koksalt i näsan först och efter några minuter så kör vi med sugen.
  • FiaFunderar

Här blir nätterna bara bättre och bättre. Känns skönt att det blir lite mer sömn än vaken tid

Hennes mage har också blivit bättre. Vi beslutade att inte ge minifom nåt mer (testade i en vecka) för: nr 1 hon blev extremt gasig (nu när vi slutat så är hon inte lika gasig och inte mer magknipsattacker för det)

Nr 2: det är massa E-nummer i och det ogillar jag skarpt!

Nr 3: hon började kräkas efter att hon fått minifom. Och nu 3 dagar utan minifom så kräks hon inte alls så mycket!

Nu kör vi på Sempers magdroppar och Windi pysventil om det behövs!

Det är bara att hoppas att det blir bättre och bättre nu

• FiaFunderar

Den här damen får guldstjärna idag

Sov från 21.30-7.30 med två små uppvak bara. Mycket nöjd mamma och pappa!

• FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2014-01-16 16:42:51 följande:

När jag länkar blå länkar är det bilder på Ludwig. Eftersom jag inte lägger upp något via dator utan via mobilen måste jag länka till photobucket. Vet inte om någon kollar på länkarna men där är bilder på honom iaf smile1.gif

Jag går in och tittar (med mobilen jämnt) men bilden är så stor så jag ser bara typ ert öga lite till
  • FiaFunderar

Jag har gått ner 16 av 22 kilo på 20 dagar.

Men jag äter ordentligt! Jag är ju lchf.are och äter ganska mycket. Men det är nog nu när sambon är hemma och lagar all mat.

På måndag börjar han jobba och jag kastas in i verkligheten med att fixa 3 barn på morgonen, som ska till skola och förskola :-/ *Hjälp!*

• FiaFunderar

En annan fråga!

Är det någon här som har en bebis som är "dålig" på att bajsa? Som inte bajsar varje dag...?

• FiaFunderar

Bajsar era bebisar varje dag??

Här är vi inne på dag 5 utan bajs :-/ Vet ej om man ska vara orolig...

• FiaFunderar
    Irlais skrev 2014-01-18 03:46:06 följande:

Vi har börjat med en ny rutin här hemma sen ett par dagar tillbaka. Vi nattar lillen runt 21 och ser till att han somnar i spjälsängen, sen har han fått sova med mig när han vaknar för mat 1-3 timmar senare. Innan har vi samsovit helt. Nu gick han utan mat från 21 till 3.20 och sov från 22! Helt otroligt, har aldrig gått så länge utan mat eller sovit så länge i sträck. Brösten höll på att sprängas :)

Vi har det nästan exakt lika här hemma.

Hon somnar för natten vid kl 21-22 någon gång. Vaknar runt kl 3... Ammar och somnar om. Sen vaknar hon vid 5-6 och vill äta igen. Ammar och somnar om. Sen sover hon till ca 7.30 och då vaknar även storasyster så då går vi upp.

Sååå glad att nätterna har blivit bra nu!
  • FiaFunderar
    JMP skrev 2014-01-18 13:20:58 följande:

Fy vad avis jag blir på er som har så snälla barn som sover. Min lilla 5veckors plutt sover aldrig mer än två timmar i sträck när hon sover i sin säng. I famnen kan hon sova max tre timmar men jag orkar inte ha henne i famnen på natten. Sen tar det minst en timme att amma och få henne att somna om, oftast en och en halv. Hon har börjat sova sämre och sämre på rygg också, rycker till hela tiden och väcker sig själv. Provade att lägga henne på sidan inatt och det fick henne mycket lugnare. Det är inte farligt att ha henne på sidan va? Annat än att hon kan rulla över på mage men jag har bullat upp med en rullad filt så hon inte ska kunna tippa framåt. Men bebisar kan inte täppa till nå luftgångar eller liknande genom att sova på sida?

Lisen sover alltid på sidan. Jag lägger henne på en lite tunnare dunkudde (som jag har fått ge upp)

Jag lägger alltså hela henne på kudden. Då sjunker hon liksom ned i en skåra och då ligger hon stadigt på sidan
Svar på tråden December bebis 2013