-
Samma här! STOPPA tiden!!sarak skrev 2014-01-18 21:10:19 följande:Jag tycker också att det känns helt underbart just nu. Så mysigt, vill aldrig att det ska ta slut.
-
Lisen somnar så fort hon sätts i bilstolen. Har aldrig hört ett ljud från henne i bilen.Plopps80 skrev 2014-01-18 20:59:14 följande:
Har varit hos svärföräldrarna hela dagen. Mkt gap och skrik från barnen som lekt kusinerna. Farmor och svägerskan hållit Ludwig. Sitter i bilen påväg hem. Han skrek några minuter innan vi gav nappen. Hemma tar han aldrig napp men i bilen blir han lugn av den. Han gillar inte bilstolen riktigt. Sover gott nu iaf. Får se om han är så överstimulerad så han skriker halva natten. Hoppas inte! Man måste ju kunna göra lite grejer orkar inte bara sitta hemma. Hur är era bebisar i bilen. Ludwig kan vara orolig några minuter sen somnar han. Stannar vi bilen vaknar han direkt och blir orolig.
Jag tror att Lisen kan tycka det är "jobbigt" när vi varit ute och farit och om vi varit hos folk... Hon kan vara mer gråtig och klängig då. -
Måste bara säga att även fast de inte matas av sin pappa så kan de få väldigt nära band med sin pappa (såklart)moruri skrev 2014-01-21 11:16:04 följande:
Crissie: amningen har inte kommit igång riktigt med någon av mina söner, så pga stress och frustration har jag valt att i princip bara flaskmata. Jag har aldrig riktigt känt det där mysiga alla snackar om, jag kan inte få ögonkontakt med de när de ligger tryckt mot bröstet, så jag tycker det är mysigare att ge flaska, då kan jag ha de i famnen och vi kan titta varandra i ögonen och få den där kontakten, så mysigt! Dessutom sååå skönt när pappan också kan hjälpa till med nätter och så och jag kan gå ut en timme eller så utan att bli orolig att han kommer vara hungrig. :) min äldsta (1år) har nu fått sånt fint riktigt näääära band med sin pappa och jag tror det har väldigt mycket att göra med att han också varit med och gett föda.
Min 19 månaders dotter och hennes far är oskiljaktiga och han har aldrig flaskmatat henne under "bebistiden" -
Nääääe vad jobbigt för digmoruri skrev 2014-01-22 10:51:05 följande:
Rövknullad i huvudet! Ursäkta, men min man ringde och meddela igår att begravningen är uppskjuten pga obduktion. 6 feb. Istället för 28e. Så jävla arg, trött, orkar inte ha förståelse...
-
Varför måste det vara närmare 20- idag för??? Jag som måste klä på båda småttingarna och ut på olika möten/ärenden idag *missnöjd*
-
Mellan 7 1/2 och 9 1/2 vecka så går de små genom en fas. Det är vanligt att de blir väldigt snuttiga och "klängiga" då.
Lisen har varit extrem tuttig nu ett tag. Men det börjar bli bättre. Hon är på väg ur sin första fas nu. -
-
Usch ja!!!Plopps80 skrev 2014-01-23 09:32:19 följande:
Fia exakt den bilden är med i min bok. kul där vecka 15-20... Inte mkt soliga veckor mest åska.
-
Min lilla tös hade bara gått upp 50 gram på 9 dagar... Blir orolig faktiskt.
Jag är van vid en unge som går upp 250-300gram i veckan typ. Därför känns det konstigt och oroligt att den här går upp så lite. -
99kr plus frakt på plusbok.se såg jag här om dagensarak skrev 2014-01-23 17:22:32 följande:Ja. Kan verkligen rekommenderas, så här långt är det både roligt, motiverande och känns som det ger bra effekt!
www.adlibris.com/se/bok/traning-for-nyblivna-mammor-9789173630542