Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Har en bebis som inte går upp i vikt...

/orolig mamma

• FiaFunderar
    siolina skrev 2014-02-04 13:08:11 följande:

Jasså? Berätta.

Har jag missat att det var problem med det eller är det nytt?
    Hon tål inte mjölkprotein har vi kommit fram till. Tydligen vanligt med dålig viktuppgång när de är känsliga mot mjölk... Men jag blir ändå orolig :/

Hon vägde 4120 vid födsel

Väger nu 4440 g (6 veckor på fredag)
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 13:34:08 följande:

Fiafunderar- åh, förstår din oro! Men finns det ingen ersättning man kan ge utan mjölkprotein?

Jo men man måste gå via barnläkare och få det utskrivet efter allergitester och så.

Men jag vill verkligen helamma så länge som möjligt och OM det är möjligt.

Nu har jag ju bara ätit strikt mjölkfri kost i en vecka... Så vikten kanske tar fart på henne så småningom. Jag läste någonstans att det kan ta upp till 4 veckor innan all mjölkprotein försvunnit ur bebisens kropp, och är de känsliga mot det så har tydligen kroppen svårt att ta upp näring
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 14:07:54 följande:

Åh alltid ska det vara nåt! Hur har du märkt att hon inte tål det förresten?

Trög i magen. Kunde inte bajsa. Pruttar som luktade BLÄ!!! Sömnsvårigheter och som sagt dålig viktuppgång.

Nu efter en vecka med mjölkfri kost så är hon helförändrad. Skriker inte, sover jättegott både dag och natt och är bara så där nöjd!
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-07 15:46:39 följande:

Idag har vi tränat nacke för första gången! :) phpO1GUu932661.jpg

Duktig

Lisen ligger på mage nån enstaka gång då och då. Känner inte att jag behöver stressa med nån "träning" för min lilla plutta.

Vad mycket hår hon har förresten
  • FiaFunderar

2 veckor utan mjölkprodukter = en MYCKET nöjd bebis med en fungerande mage. Bajsar varje dag nu.

Vi var hos min mamma från fredag-söndag och igår innan vi åkte så sa min mamma: Det är helt otroligt vilken snäll och underbar unge ni fått

Man blir lite stolt att man fått till det så bra nu Hon gråter och skriker nästan aldrig. Hon sover, äter, bajsar och när hon är vaken så skrattar hon nästan hela tiden åt allt och alla!

Imorgon har vi en tid hos barnläkaren. Ska bli skönt att prata lite om sin oro angående hennes dåliga viktuppgång

• FiaFunderar

Hon hade ökat 70 G mellan i tisdags och fredags. Det är inte mycket men alltid något. Imorgon väger vi igen. Tack för era fina kommentarer! <3

Svar på tråden December bebis 2013