• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-12 10:07:13 följande:
    Ja den ska ju vara väldigt bra. Jag kör runt den här hemma ha ha. Hur gammal är din dotter?
    Hon är 2 år, nyss fyllda :) Åker vagn 1-2 gånger i veckan, om vi är ute på stan eller om vi promenerar långt :)
  • Plopps80
    Annaa1988 skrev 2013-07-12 10:23:04 följande:
    Hon är 2 år, nyss fyllda :) Åker vagn 1-2 gånger i veckan, om vi är ute på stan eller om vi promenerar långt :)

Min dotter åkte vagn till 4 års ålder hon är lat ;-?
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-12 10:37:10 följande:

Min dotter åkte vagn till 4 års ålder hon är lat ;-€
    Haha, det är min med. Men hon vill helst bli buren när vi är ute istället för vagnen, men det vägrar jag nu så då traskar hon ändå ;)
    Blir iaf en syskonvagn sedan, så att vi kan gå på längre promenader :) 
  • Plopps80
    Annaa1988 skrev 2013-07-12 10:42:08 följande:
    Haha, det är min med. Men hon vill helst bli buren när vi är ute istället för vagnen, men det vägrar jag nu så då traskar hon ändå ;) Blir iaf en syskonvagn sedan, så att vi kan gå på längre promenader :) 

Ja det förstår jag. Dom orkar inte gå så långt när dom är små. Nu är dottern 5 år och åker sparkcykel vart vi ska. Ibland åker hon på pappas axlar och vi har en sulky om vi vill gå PW långpromenad och sån.
  • MissKaos

Nej en outket 2 butiker

Plopps80 skrev 2013-07-12 09:31:44 följande:
    MISS KAOS Finns det två villervalla outlet i stan? Vet ju att villervalla ligger i Haga och outleten längre ner mot andra långgatan men har för mig att jag sett en outlet till närmare stan. Det kliar i shoppingnerven nu. Dottern avskyr villervalla så jag längtar efter att handla där. Men handlar helst på outleten. Där är det ju upp till 70%.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Mja. De flesta ganmla alkisar har påverkan om dom är aktiva i missbruk. Överrepresenterade i cancer mm därtill.

Precis de flesta här är inte gravt överviktiga så då faller en del av problematiken. Tror vi kommer se mkt mer kostrelaterade problem i frsmtiden. Kolla bara alla som dricker flera energidrickor per dag... rent gift ju!

mammatilltvå85 skrev 2013-07-11 22:34:07 följande:
    Glömde skriva, jag håller helt med dig...=) Klart det inte är en fara med lite yoghurt eller ett glas läsk då och då, men många människor dricker ju 1-2 glas juice om dagen, 5 dl läsk, äter söt yoghurt, frukt på det, och annat sötat med dold fruktossirap utan att ha en aning om att det dödar leverceller precis som alkohol. Sen ska det ju säkert till extremt mycket innan levern tar stryk. Många gamla alkolister har ju till och med en superfrisk lever;=)

Tyckte bara att det var värt att nämnas då jag gled in på artiklarna när jag läste om lightläsk vs sötad läsk.....att socker inte ALLTID är bäst bara för att det är naturligt;=)  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • gosnosen
    MissKaos skrev 2013-07-12 15:40:36 följande:
    Mja. De flesta ganmla alkisar har påverkan om dom är aktiva i missbruk. Överrepresenterade i cancer mm därtill.
    Precis de flesta här är inte gravt överviktiga så då faller en del av problematiken. Tror vi kommer se mkt mer kostrelaterade problem i frsmtiden. Kolla bara alla som dricker flera energidrickor per dag... rent gift ju!
    Ja, en kompis till mig pajade nästan bukspottkörteln pga att han drack återhämtningsdrycker (typ Gainomax) dagligen istället för lunch. Bara ett exempel på tokigheter som förekommer och som säkert blir allt vanligare.
  • mammatilltvå85

Mmm tycker också det är läskigt med redbull osv. Kan verkligen inte vara bra för kroppen....Jo det är klart många alkisar har påverkan på levern (och andra kroppsdelar)....tyckte ändå det lät läskigt att halva usa:s befolkning 2030 riskerar påverkan av levern liknande den av alkohol bara pga av sötad mat. Det är ju sjukt ju, särskillt som de säkert inte alls är medvetna om den risken många av dem....

Jag har börjat känna av den klassiska känslan av hur det spänner i skinnet nu när magen växt en del på kort tid. Särskillt när man nyss ätit är det rätt obehagligt, blir liksom proppmätt (äter visserligen mkt större portioner än annars) och det känns som huden ska spricka...och detta är ju bara början....

Magen har också börjat anta formen av en ruter. Ser så roligt ut på kort framifrån. Ska se om jag kan lägga in en bild sen. Om inte annat har jag en från förra graviditeten. Magen ser ju likadan ut nu;=) Med andra ord verkar det där med olika magform beroende på vilket kön man väntar inte stämma på mig, i alla fall inte just nu....tyckte magen var lite annorlunda i början, lite bredare, men nu ser den ut precis som på kort med yngsta sonen i samma vecka (med äldsta sonen var den ju betydligt mindre i samma vecka).       

Svar på tråden December bebis 2013