• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Nej det går inte. Kanske om du för över ned sladd via datorn?

FiaFunderar skrev 2013-07-12 18:49:55 följande:
    Detgår inte att lägga in bild med mobilen eller?? Dåligt i så fall ð???ð???

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-12 11:04:31 följande:

Ja det förstår jag. Dom orkar inte gå så långt när dom är små. Nu är dottern 5 år och åker sparkcykel vart vi ska. Ibland åker hon på pappas axlar och vi har en sulky om vi vill gå PW långpromenad och sån.
    Sparkcykel, det var ju jättesmart! En sån ska jag nog införskaffa åt 4-åringen :)
  • Annaa1988
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-12 18:20:46 följande:

Varför blir bilden så stor?! I alla fall, här är min mage i v.21 med yngsta sonen (barn nr 2). Ganska identisk med hur magen ser ut nu. Tycker den har så skum form, som en ruter liksom....  

Hihi, så såg mina magar ut framifrån med flickorna med! Precis som ruter :)
    Jättefin mage tycker jag! 
  • Annaa1988
    cupcakekiller skrev 2013-07-12 20:22:48 följande:
    V.19 idag, snart halvtid, woho :)
    Åh, underbart!
  • MissKaos

19+0idag. Halvtid mao.. rn vecka att jobba till semester! Varit till sjön ligger nu och vikar. Rejält ont i ryggen och är ju inte frisk ännu. Skönt stt komma ut lite och sonen låg i blöt tills han skakade och blev blå om läpparna

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Hej! Hur har ni det i sommarhettan?! Jag måste få fråga er en sak som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med? Gick nu på em en promenad med min sambo, inte så långt utan kanske 3km. Fick tyvärr avbryta promenaden då jag fick riktigt ont typ under magen precis innan ja hela härligheten, fick även jätte ont i ryggen å värken strålade ner i låren. Kan det vara foglossning tro? Aldrig varit med om nåt liknande. Nu efter att jag har vilat så känns det bättre.

• mamma till oliver

Hej o hoj ... Idag har vi haft en underbar o varm dag spenderat den vid stranden några timmar :) nu ligger jag helt slut på soffan o försöker svalka mig :) rul på onsdag :) längtar såååå ;) vi velar fortfarande om vi ska ta reda kön om det går :) får ta det då när vi är där ❤ 1 semester dagen av 5 härliga veckor har börjat :)

• moto
    Plopps80 skrev 2013-07-07 18:24:49 följande:
    Fina magar! Äntligen har det vänt här! 4 Hemofer/dag och mycket leverpastejmackor samt blodpudding! Har fått tillbaka energin med råge! Är pigg och aktiv igen. Lite tröttare än vanligt är man väl men attan vad skönt att orka med livet igen.
    hur blir du i magen av Hemofer? Funderar på att köpa dem istället!
    Buzan skrev 2013-07-08 09:01:16 följande:
    Ligamentsmärtor, någon som känt av det? Vi är mitt uppe i en flytt och jag tror att jag överansträngt mig lite. Har så vansigt ont i magen. Längs med sidorna men som sträcker sig till mitten. Kan knappt röra mig! Blir ju en aning orolig ifall det skulle vara nått annat, men va jag förstått av lite googlande borde det vara ligamenten. Hade aldrig så i första graviditeten. Undra om det är vanligare vid andra? :)
    ja känner också av det  (andra barnet) känns som håll i sidan ibland också fast jag bara sitter!

Foglossning också! Det är numera väldigt jobbigt att åka på badutflykter med filt, kan knappt ligga på magen så ryggen är vit och framsidan brun. Kan knappt ligga på sidan heller, idag somnade jag på sidan och grabbarna var iväg och badade...ja då kom jag inte upp eller runt själv! Vadå strandad val i v 17!
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-08 18:17:25 följande:
    Gick igenom min lista häromdagen och insåg att det enda vi har kvar att shoppa är typ mössa, blöjor, babyolja och amningskupor. Haha. Men lär väl komma på "massa" "nödvändigt" (onödigt) allteftersom.....

Har verkligen passat på att handla bebiskläder nu på alla sommarreor. De rear ju inte bara ut sommargrejor utan även vårkollektionerna....Sen får vi komplettera i höst om de kommer nya fina saker på typ hm och KappAhl...Har köpt en vinteroverall på rea i strlk 44, men ska köpa en i strlk 56 senare i höst. Finns ju viss risk att lillasyster tittar ut i förväg om hon är som sina bröder.....

Har dock mest handlat basgrejer om man får typ söta koftor/klänningar och liknande i present. Blir ändå så osäker på hur mycket kläder som behövs i varje storlek, fast detta är mitt tredje barn, hehe. Mina barn har ju kunnat ha varje storlek ganska länge, räcker då 4-5 pyjamaser (vi har ingen tvättmaskin i lägenheten)...tänk om hon blir en kräkbebis och vi måste byta flera ggr per natt. Men det vet man ju inte i förväg så då får vi väl komplettera senare. Känns nästan som vi väntar fösta barnet igen, jag har glömt allting känns det som. Över sex år sedan vi hade en liten sist. Mycket känner jag mig betydligt tryggare i som flerbarnsmamma men lika mycket känner jag mig så bortkommen angående, haha.

funderar också på om jag borde köpa något i mindre storlekar eller vilka märken som har lite mindre kläder, vi hade med något litet plagg  till bb men oj vad stora de var, sån där omlott i halsringningen på bodyn och han fick ena axeln bar typ! Förvånad så fick han en pyjamas i strl 44 och den satt ju bra! Såg på Åhlens i sthlm att de hade Name it i strl 48, det hade varit bra! KappAhl har bara 44 va?

Minns inte heller hur mycket man ska ha i klädväg, köper på mig lite! Köpte det gråa med stjärnor på Livly när vi var i Sthlm i veckan! Men sonen kunde ha 50-56 lääänge! Han hade alla storlekar väldigt länge och vägde ändå 3100 g när han föddes så ingen mini!

• Goldie

Längtar såå tills jag också gått halvtid! Och tills jag får gå på RUL. Är bara i 16+3 idag, och ultraljudet är inte förrän 25:e! Och inga sparkar har jag känt än heller, så just nu finns det så lite man kan gå på för att veta om det fortfarande är någon som lever där inne, liksom...
    Känns dock inte helt som spökveckorna för mig eftersom jag fortsatt vara helt SJUKT trött även i i andra trimestern denna gång, stor skillnad mot första barnet. Brukar lägga dottern vid 18-19 och då somnar jag ofta tillsammans med henne, sedan vaknar jag till efter någon timme och försöker hålla mig vaken en liten stund till. känns ju trist att sova bort halva dygnet typ :( 

Svar på tråden December bebis 2013