• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • tåg

Godkväll! Gjorde rul i tisdags och allt såg fint ut! Så skönt, nu kan jag verkligen slappna av. Bf 12/12 och det verkar vara en lillebror i magen, så för mig stämde inte bikarbonaten ;p

• Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-11 22:37:12 följande:
    Åh vad fin=) Det är så mysigt att fixa och greja tycker jag, nästan så jag måste ta fram vagnen från källarn för att klämma lite på den...kanske får ut och köra katten i den, haha

Ha ha förra gången körde jag hunden i vagnen. Nu ligger dotterns docka där. Var sjukt missnöjd med förra vagnen så detta tror jag blir bra!
  • Plopps80

MISS KAOS Finns det två villervalla outlet i stan? Vet ju att villervalla ligger i Haga och outleten längre ner mot andra långgatan men har för mig att jag sett en outlet till närmare stan. Det kliar i shoppingnerven nu. Dottern avskyr villervalla så jag längtar efter att handla där. Men handlar helst på outleten. Där är det ju upp till 70%.

• Annaa1988
    Stinakri83 skrev 2013-07-11 18:28:44 följande:
    Jag kan inte bestämma mig för vilken vagn jag ska köpa! Den här bugaboo bee tror ni att det funkar bra på vintern? Kom gärna med tips har haft massor med vagnar men denna gång har jag kört fast... HJÄLP :))
    Bee blir en aning jobbig på vintern. Mitt stannade ocfta och krånglade vid lite blöt snö i slutet på vintern. Annara är bee en underbar vagn, perfekt om sommaren och vid shopping!¨

Buffalo? Kronan City? Emmaljunga Viking? Kronan Duo S? BB Cam? 
  • Annaa1988
    Stinakri83 skrev 2013-07-11 18:06:25 följande:
    Vi har med varit på rul idag, allt såg jätte bra ut, och vi kommer få en liten kille! Har tre överlyckliga storebröder här hemma, det är lycka det när man ser hur glada sina stora barn blir när dom får veta att dom ska få en lille bror
    Grattis!!
    Nania skrev 2013-07-11 17:59:32 följande:
    Även jag är hemkommen från ett lyckat RUL :D Även här stämde bikarbonattestet! Vi väntar en liten tös!

Grattis!
  • Plopps80

Jag har köpt en brio smile med 2 svängbara hjul fram som går att låsa om man vill! Det blev sittdel och hård liggkorg. Hade tänkt mjuklift men alla jag pratat med sa att det var dumt med tanke på att vi får ett vinterbarn och det är mer ombonat i en hårdlift. Jag köpte vagnen då den fått massa positiv feedback och att den är otroligt populär. Slutsåld överallt men på den affären jag köpte den fanns den just nu och kostade enbart 5.300:- därför slog vi till nu. Skulle det hända något med barnet får man lämna tillbaka vagnen och dom var så snälla och skrev på kvittot att garantin inte börjar gälla fören i december. Ett klipp känner jag.

• Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-11 18:03:24 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... vagnen monterad och klar.
    Brio Sing?
    Vad mysigt! Jag får lust att byta till liggdel på vår vagn med och ställa den i hallen och bara vänta på bebisen :) Men tyvärr behöver den blivande storasyster ha sittdelen liiiite till. 
  • Annaa1988
    Annaa1988 skrev 2013-07-12 09:52:06 följande:
    Brio Sing?
    Vad mysigt! Jag får lust att byta till liggdel på vår vagn med och ställa den i hallen och bara vänta på bebisen :) Men tyvärr behöver den blivande storasyster ha sittdelen liiiite till. 
    Menade ju smile såklart ;)
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-12 09:51:31 följande:
    Jag har köpt en brio smile med 2 svängbara hjul fram som går att låsa om man vill! Det blev sittdel och hård liggkorg. Hade tänkt mjuklift men alla jag pratat med sa att det var dumt med tanke på att vi får ett vinterbarn och det är mer ombonat i en hårdlift. Jag köpte vagnen då den fått massa positiv feedback och att den är otroligt populär. Slutsåld överallt men på den affären jag köpte den fanns den just nu och kostade enbart 5.300:- därför slog vi till nu. Skulle det hända något med barnet får man lämna tillbaka vagnen och dom var så snälla och skrev på kvittot att garantin inte börjar gälla fören i december. Ett klipp känner jag.
    Riktigt bra val och köp! Smilen ska ju vara kanonbra, många bra funktioner :)
  • Plopps80

Ja den ska ju vara väldigt bra. Jag kör runt den här hemma ha ha. Hur gammal är din dotter?

Svar på tråden December bebis 2013