• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Buzan

Imorgon får jag göra mitt första ultraljud. Då går jag in i vecka 8. Anledningen är att jag går till en privat kvinnoklinik i sthlms län där det alltid görs ett vul för att fastställa en graviditet. :)

• zod
    dlra skrev 2013-04-15 21:21:31 följande:
    Hoppar in här tjejer! Plussade ikväll :)
    Grattis!
    Buzan skrev 2013-04-15 22:40:24 följande:
    Imorgon får jag göra mitt första ultraljud. Då går jag in i vecka 8. Anledningen är att jag går till en privat kvinnoklinik i sthlms län där det alltid görs ett vul för att fastställa en graviditet. :)
    Spännande

• nyttliv85
    babylängtan20 skrev 2013-04-16 09:15:09 följande:
    tar ni omega 3?

Nej jag gör det inte. Äter bara gravid från ACO. Hoppas att det ska räcka. 
    Som det är nu har jag dille på fiskbullar, ätit det till lunch eller middag nu 8 dagar i rad, så för min del just nu är omgea 3 inget för mig :)

• Repan
    babylängtan20 skrev 2013-04-16 09:15:09 följande:
    tar ni omega 3?
    Nej men äter mycket fisk i vardagen! Annars äter jag aco gravid. 
  • Plopps80

Jag har hört att det inte är bra att äta omega 3 när man är gravid pga tungmetaller som finns i de tabletterna! Åt 3 tabletter varje dag innan jag plussade men la av direkt när jag fick veta att jag väntar barn. Äter 2 Mitt val kvinna. Äter tyvärr inte mkt fisk eftersom det inte är något favorit direkt. Gjorde inte det med dottern heller och hon mår bra ändå. Skall ta med tabletterna på inskrivningen hos bm och se om det är ok att äta dom, men det känns inte bra helt enkelt. Har hört så mkt skit om just alla tungmetaller...

• Plopps80

Ang ACO gravid är det jäkligt komiskt eller dumt kanske man skall säga men dessa påstås öka illamåendet hos gravida kvinnor. Min kompis mådde apa och barnmorskan sa att hon skulle gå över till mitt val kvinna för att många mår illa av aco gravid, dumt eller hur.

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-04-16 09:35:26 följande:
    Ang ACO gravid är det jäkligt komiskt eller dumt kanske man skall säga men dessa påstås öka illamåendet hos gravida kvinnor. Min kompis mådde apa och barnmorskan sa att hon skulle gå över till mitt val kvinna för att många mår illa av aco gravid, dumt eller hur.
    Jag har haft både aco (några tabletter kvar) och kronans mitt val kvinna eller vad den heter - den senare är mycket bättre. ACOs tabletter både smakar och luktar riktigt illa. Andra är bättre, så jag förstår faktiskt det där :) När man svalt aco-tabletten så kommer den äckliga smaken liksom upp med andningen också. Blä.

Men jag äter upp dom sista tabletterna ändå ;) Däremot köper jag dem inte igen. 
Svar på tråden December bebis 2013