BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Måste de verkligen skickas in tillsammans? Så sa inte min bm men hon kanske har fel :-/ Har skickat in intyget men ska ansöka om graviditetspenning denna veckan tänkte jag.
Måste de verkligen skickas in tillsammans? Så sa inte min bm men hon kanske har fel :-/ Har skickat in intyget men ska ansöka om graviditetspenning denna veckan tänkte jag.
jag är i v.25 nu och har inga som helst problem sitta stilla o bebisen är inte så stor= magen liten ännu..vi skall åka i v.31 o jag tror inte de heller är så farligt o sitta stilla då...men alla är olika...
Hemma från hjärtultraljudet och allt såg bra ut. Har varit en riktig milstolpe för oss så nu äntligen ska det börja shoppas och njutas på riktigt! Var även hos min kiropraktor pga smärta i ländryggen och han sa att det var superviktigt att sova med en kudde mellan benen. I alla fall om man börjar få ont i nedre delen av ryggen. Har sett gravidkuddar på nätet men har någon testat det? Tycker de ser så enormt stora ut...
Åh vad fina magar ni har! Min tycker jag inte växer alls men när jag tittar igenom bilderna inser jag ju att det gör den nog faktiskt :) Börjar bli dags att gå upp en tröjstorlek på jobbet också..
Hur ser det ut på era jobb, har ni fått vikarier klart?
På mitt jobb har vi personalbrist och vikarie finns ingen mer att ta in. Så just nu har vi provjobbare som jag får dras med om dagarna jag kör lastbil och har nu fått en grabb med nytt körkort som inte kört en meter sen uppkörningen förrän han kom till oss. Men ett jävligt stort ego har han och vägrar ta till sig tips och råd för han kan ju redan.... Mina gravidhormoner kommer snart att explodera!
Om du visste vad mycket idioter det är ute efter vägarna skulle du inte våga gå ut.... Den här nya killen klarar inte ens att dra ett spännband eller flytta en pall, fast jag förklarat 20 gånger om dagen. Nu sätter jag honom i situationer som jag vet att han kommer att få problem med för att sänka hans ego så han kan lyssna och lära sig.
Bara hoppas du får igenom den gravidpenning ändå. Jag håller på att skriva min ansökan nu. Jag måste få intyg av bm bara innan jag kan skicka
Jag ser inte heller riktigt kopplingen men det är nog för att jag helst vill ha så mycket tid som möjligt i början där det bara är vi tre (jag, maken och barnet). Lite för att det är nytt för oss båda och då vill jag att vi ska ha en möjlighet att själva få in känslan för det här nya som jag verkligen inte kan föreställa mig och att komma på hur det ska funka för oss. Men så har vi mina svärföräldrar som bor en bra bit ifrån så när de kommer på besök så stannar de minst över helgen och eftersom de, sen vi flyttade till hus, har bott hos oss så känner jag att det känns lite mycket så tätt inpå. Särskilt som jag inte alls vet hur jag/vi kommer må (mest jag med ev förlossningsskador, problem med amning och allt som kan dyka upp)
Med mina föräldrar så kommer de inte förrän vi säger till alternativt vi åker till dem. Med mina svärföräldrar så vet jag att de kommer så snart de kan (erfarenhet från min mans syskon när de fick barn). Men det kan vara att barnen inte sagt till och min make är helt på det klara med att han måste säga ifrån om de får för sig att komma ner samma vecka som BF. Jag vill som sagt gärna komma hem från bb och få bo in mig innan vi blir 'invaderade' ;)
Men alla är olika och alla är definitivt inte som jag :)
Är svägerskan hennes egna dotter? Förhoppningsvis förstår hon skillnaden mellan att besöka sin dotter samma dag och att svärdottern inte vill samma (utan isf att det är hennes egna mamma som kommer). Men det låter tufft. Hoppas det går bra för det är inget bråk som man vill ha som nyförlöst och tror inte ens att pappan vill ha det bråket heller.
Jag har kompisar som tog emot besök på bb. De tyckte det var bra för då var det kort tid och sen var besöken avklarade (trodde de, men jag tror de fick ännu fler besök så fort de kom hem) men det beror ju på hur man är som person.
I värsta fall så kan ju din sambo ta med sig barnet till besöksrummet och så slipper du men jag hoppas du får det lugn som du och din familj behöver och att svärmor respekterar det.
En del har ju rätt svårt att greppa och se skillnad.
Min dotters farmor kom till BB, trots att det var totalt besöksförbud, för att hon hade en present. Jag skickade iväg pappan, utan bebis, att möta henne utanför dörrarna och påminna om att besöksförbud rådde. Tror hon blev lite stött, men jag blev rent förbannad över att hon totalt struntade i besöksförbudet. Dom har ju inte sånt för skoj skull ju.
Låter inte precis som du drog vinstlott när det gäller svärmor ;) Hur kan man bråka om att inte få sova kvar på bb? Det är ju inte hennes barn. Låter som en bra idé att hålla henne kort och inte börja kompromissa. Verkar ju bli ett bråk oavsett. Men jag förstår precis det där med att bara vilja vara med sin egna lilla familj i början. Tur att du och din sambo är överens. Tror annars det är lätt att det blir en konflikt där också. Jag hoppas allt löser sig och att du inte lägger för mycket tankar på henne utan istället njuter av graviditeten :)