Inlägg från: Emmadee |Visa alla inlägg
  • Emmadee

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Har varit inne och kikat lite i den här tråden lite då och då, men inte riktigt vågat hoppa in. Har haft några oroliga veckor pga upprepade tidiga missfall. Men var på UL och KUB förra veckan, och allt såg så bra ut som det bara kunde. Så nu är det på riktigt :)

Är i vecka 15 (14+2) och har BF 17 april och tänkte jag hoppar in i den här tråden jag också

• Emmadee

Tackar :) Det är sambons första barn, jag har en som sen tidigare som är 7 år.

JhjärtaK skrev 2014-10-20 08:52:56 följande:

Välkommen! Är det första barnet för er?

• Emmadee

Vad kul att vi har BF samma dag :)

Jag mår riktigt bra, förutom att jag är väldigt trött. Eftermiddagarna på jobbet är en riktig pina. Hur mår du?

Jag har tid för RUL 20 november. När har du?

t

mandalii skrev 2014-10-20 11:56:35 följande:

Åh vad roligt, vi är på exakt samma dag! Har också BF 17 april!

Välkommen hit. Hur mår du? När har du fått tid för rul?

• Emmadee

Jag börjar få lite mage också, men jag tror inte nån misstänker graviditet utan de funderar nog på om jag ätit för mycket.

• Emmadee

Jag har också mycket huvudvärk. Har sällan huvudvärk annars. Både blodtryck och järnvärden var bra så det är inte heller där problemet ligger. Jag har en liten teori om att det kan vara spänningshuvudvärk från nacke och axelparti. Och att det kan vara de tyngre brösten som är skurken.

• Emmadee

Förlossningssmärta ja, det har ju gått 7 år sen senast och så här i efterhand var det väl inte så farligt. Vet att jag var otroligt smärtpåverkad då men det är fort glömt. Antar att jag kommer komma på det igen när jag är mitt uppe i det igen. :)

Kruxet med smärtlindringen är väl att den inte får påverka oss. Det är ju vi som ska göra jobbet. Om du ska amputera ett finger är det ju inte du själv som behöver hugga av det utan kan vara precis så borta som det krävs för att inte känna smärtan. Sen läser man ju om äventyrare som råkat illa ut och fastnat eller dyl och hugger av en kroppsdel för att rädda sitt liv.. Så det går ju också ;)

Just nu är jag superlugn, har ju klarat av det en gång så nog ska det gå igen...

• Emmadee

Några mammakläder har jag inte skaffat, men funderar på ett par byxor. Kommer ju fortfarande i mina kläder men är fruktansvärt känslig för allt som sitter åt.

Visst är det en evighet fram till rul.. Tror vi kommer ta reda på kön. Hur tänker ni göra?

mandalii skrev 2014-10-21 11:04:53 följande:

Ja verkligen roligt! : )

Jag mår bara fint, har inte mått illa en enda gång under hela graviditeten så det är härligt. Har varit extremt trött men börjar bli piggare nu. Kissar fortarande ca 4 gånger per natt, sjukt jobbigt. Brösten har växt och ömmar, men gör mindre ont nu än tidigare, skönt! Har köpt en ny skön BH på Twilfit, den är helt fantastisk.

Har fått en liten kula på magen nu och kan inte längre ha mina vanliga byxor, de gör så ont runt midjan. Har köpt ett par mammaleggings, treggings och är på jakt efter ett par snygga mammajeans, men det verkar omöjligt.

Har du börjat köpa mammakläder?

Jag har tid för rul 24 november, känns som en evighet! Kommer ni att ta reda på könet?

• Emmadee

Jag har inte sagt nåt på mitt jobb än. För det första är jag väldigt dålig på att berätta sånt. Finns visserligen ypperliga tillfällen eftersom det råder babyboom här och en kollega är höggravid just nu, så det pratas mycket graviditeter och barn. (Två kollegor har dessutom precis fått barn) Sen jobbar sambon och jag på samma arbetsplats och han är lite mer hemlighetsfull än jag. Vi jobbar inte på samma ställe men djungeltelegrafen går fort här. Vi får se när det blir officiellt, har ingen bestämd tidpunkt som RuL som sätter agendan.

Mina kollegor som har fått och ska få har jobbat in i det sista. Gått / går hem bara nån v innan BF. Har ett kontorsjobb så det är ju inte fysiskt krävande. Jag vill dock ha lite tid hemma känner jag. Funderar på att gå hem till påsk om allt löper på utan komplikationer. Räknar dessutom starkt med att gå över.. Födde sonen i v 43 (42+0)

• Emmadee

Så här dags i graviditeten ska man väl inte gnälla, men idag känner jag mig mest som en trött och uppblåst boll. Kläderna sitter åt och jag kan inte påstå att jag ser särskilt gravid ut, utan kroppen har formats till en odefinierbar massa. Vill gärna hoppa några veckor framåt...

• Emmadee

Jag har hört att även vatten innehåller alkohol, har ingen källa på det. Men blir man allt för nitisk så kan vi nog lika gärna sluta att äta och dricka helt och hållet.

Filmjölk och julmust går nog alldeles utmärkt :)

JhjärtaK skrev 2014-10-26 10:26:27 följande:

Nu får ni sluta nojja över att fil eller julmust innehåller alkohol . Det är så små så små mängder så det skall inte påverka fostret och tänk på att i Sverige har vi väldigt restriktiva regler kring alkohol och graviditet medan man i andra länder ex max skall dricka ett glas vin per dag som gravid

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)