Inlägg från: Emmadee |Visa alla inlägg
  • Emmadee

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag har BF 17 april. När har BF?

EmmasaraL skrev 2015-03-07 09:55:28 följande:

Har också tre veckor kvar på jobb! När har du BF? Upplever att jag glider längre och längre ifrån jobbet, tankarna är på helt andra ställen :)

• Emmadee
    mandalii skrev 2015-03-07 11:00:37 följande:

Idag gick jag in i vecka 35, tjoho! Inte långt kvar nu : )

I veckan var vi hos barnmorskan och allt såg fint ut, Sf-mått 31 och fina hjärtljud. Men däremot kunde barnmorskan inte känna hur bebisen låg, så om hon inte kan känna vid nästa besök om två veckor får vi göra ett ultraljud för att se att han lagt sig till rätta.

Gick också in i v 35 idag

Var hos BM i tisdags. Mitt SF mått låg på 33 och hon var nästan säker på att huvudet låg neråt. Hon ska känna efter ordentligt nästa gång. Har nästa besök 17 mars.
  • Emmadee
    LillaSandy skrev 2015-03-08 19:48:48 följande:

Ja hade 110/55 sist jag var till bm o kollade i v 33.

Jag hade 110/60 senast jag kollade.
  • Emmadee

Har haft ganska mycket förvärkar i helgen. Kommer morgon och kväll, men där emellan känner jag ingenting. De gör inte direkt ont, och jag hoppas på att det tyder på att kroppen förbereder sig på att "skicka ut" bebis runt utsatt tid den här gången. ( gick över rejält förra gången det begav sig och då verkade kroppen noll intresserad av att föda barn)

Sa till sambon igår att jag hade förvärkar och att jag funderade på att bebis kanske vill titta ut för tidigt. "Det tror jag inte" svarade han som det var det mest självklara i världen. Så jag misstänker att åtminstone en av oss skulle bli rejält chockad om det satte igång snart.

Är i v 34+ 2, så ett par veckor till får den gärna stanna kvar även om jag börjar bli trött på att vara gravid.

• Emmadee

Tycker inte heller du ska vara orolig. Det händer att delar av slemproppen går och har förstått att den även kan återbildas. Så det betyder ju inte att det är på gång. (Även om det kan vara ett tecken på det) Har inga personliga erfarenheter alls av slemproppen bara vad jag hört från andra.

Michelle 341 skrev 2015-03-09 07:59:27 följande:

Fast så tidigt är det inte. De barn som föds efter 35 fulla v behöver oftast ingen specialvård alls. Lite extra ersättning bara om dom inte orkar suga själv de första dagarna så det oroar jag mig inte över. Hatar att åka in till fl och göra mig märkvärdig utan anledning och att slemmis går kan betyda att fl startar inom någon timme men också att det är flera v kvar såvida inte vattnet går el jag börjar få regelbundna sd gör jag ingen grej av det. Ville bara höra vad era erfarenheter var, om slemmis går tidigare om man är omföderskor mot om man är förstföderska och

• Emmadee

Min mage verkar inte omgivningen inte ha bestämt sig för om den är liten eller stor.

Jag får nämligen både höra att vad stor mage du har och oj ska du ha så snart. Du har en så liten mage. Men nåt ska det väl alltid tyckas om gravidmagar.

Jag är även väldigt trött på att få höra att oj då har du inte långt kvar nu... Men det har jag ju hört i flera månader nu. Och jag tycker det är långt kvar.. Jag tillhör inte dem som går runt och myser över att vara gravid. Jag har inga direkta krämpor men jag gillar inte att vara gravid. (Däremot är jag glad över att vänta barn, för mig är det målet och inte resan som är tjusningen)

• Emmadee

Jag har BF 17 april. När har du?

suufiii skrev 2015-03-11 19:02:53 följande:

Jag vet precis hur du menar, det är likadant för mig. Dessutom känns det som att ju närmare sitt BF man kommer desto långsammare går tiden.. När är du beräknad? :)

suufiii skrev 2015-03-11 19:02:53 följande:

Jag vet precis hur du menar, det är likadant för mig. Dessutom känns det som att ju närmare sitt BF man kommer desto långsammare går tiden.. När är du beräknad? :)

• Emmadee

Ser inte ut som den här magen sjunkit ner nåt. Känner mig som en vandrande mage just nu.

V 35 (34+5)
  • Emmadee

Misstänker att bebis kan ha vänt på sig. Det har dragit och spänt extra mycket i magen och ovanligt stora rörelser. Och vänt på sig betyder huvudet uppåt... känner hur det sparkar långt ner i magen och nåt stort som trycker mot mitt ena revben. Hoppas att det är rumpan och inte huvudet och viftande armar och inte sprattlande ben där nere. Den lär hursomhelst inte vara fixerad.. ska till BM på tisdag så då lär jag få reda på hur det ligger till. (Är i v 36 idag)

• Emmadee

Får man bete sig hur som helst när man är gravid?!? Här finns en styck upprörd gravid kvinna som råkat ut för en annan. Får erkänna att mitt tålamod inte är det bästa just nu. Kom till skolan för att hämta min son, och som vanligt står det bilar på båda sidorna av gatan. Och samma bil som alltid stannar mitt i vägen utan att visa hänsyn att bilar på gatan faktiskt ska komma fram. Så jag blev irriterad och tutade. Varpå en gravid kvinna kommer fram mot mig och skriker åt mig: Är du helt jävla störd eller. Du såg mig ju komma..

Jag såg inte nån komma, jag såg bara en idiotiskt parkerad bil. Jag mumlade bara nåt om att lär dig att parkera.. Och känner att det var totalt onödigt av henne att skrika åt mig och är fortfarande upprörd över hennes beteende. Behövde bara få skriva av mig lite..

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)