En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Tycker inte jag har så mycket mage att komma med. Tycker mest jag ser rundare ut än tidigare, och då mer ätit för många kanelbullar än gravid ;)
Tycker inte jag har så mycket mage att komma med. Tycker mest jag ser rundare ut än tidigare, och då mer ätit för många kanelbullar än gravid ;)
Jag fick samtal från min BM idag. Fick en tid hos läkare som ska undersöka mig med anledning av att jag fick en sfinkterruptur när sonen föddes. Så 2/12 får jag lite mer klarhet i om det kommer vara okej att föda vaginalt.
Sen ville de ta blodprover för sköldkörteln också. Eftersom jag hade tankarna kvar på ovanstående (som varit ett orosmoment glömde jag fråga varför de vill det)
Nån mer som fått det?
V 18 idag (17+0) och jag vaknar upp med den här kulan på magen. Har sovit dåligt i natt för att det spänt och dragit i magen. Tillväxt över en natt..,
Jag kände första sparken utanpå magen igår. Kände att det rörde på sig i magen när jag skulle sova, och la handen på magen. Och poff lyckades någon där inne träffa rakt på handen. Så häftigt!
Det finns nåt där inne!
Jag har mitt RUL på torsdag. Men det är väl ingen mening att fråga efter kön. Eftersom jag är med i den här tråden så är det väl en pojke ;)
Jag har också förstått det som att vikten på barnet inte har så stor betydelse för hur mycket man går sönder. Utan att huvudomfånget har större betydelse. Eller om man som min son tror att man är Stålmannen och tyckte det var en bra ide att födas med handen utsträckt över huvudet. Han var en pina att krysta ut och jag gick sönder rejält. (Sfinkterruptur)
Blev igångsatt och det vill jag inte uppleva igen. 16 dagar övertiden och mäkta trött på att vara gravid. Den här gången vill jag uppleva en förlossning som startar spontant av sig själv. Och gärna inte senare än BF. ( sen återstår det väl att se om läkaren föreslår snitt, efter att ha undersökt min tidigare ruptur)
Jag föddes fem dagar före BF och min mamma var inne på BB ett par timmar innan jag kom ut. Så ingen genetisk koppling där...
Jag mår fint idag. Sitter på jobbet och känner hur det sparkar vilt i magen. Och imorgon är det dags för RUL v 19 (18+4) så snart half way there
Vecka 18 idag! Jippi!
Hur mår ni idag tjejer?
Jag var totalt ovetande om att man ens kunde spricka så mycket, så det var inger som jag ens hade tanken på. Tror inte heller någon gjorde nåt aktivt för att förhindra det.
Ni som haft problem med att ni sprack mycket hade ni sagt/skrivit något om hur ni ville att bm skulle jobba aktivt emot detta under förlossningen?
Jag både skrev och sa exakt vad jag ville och vad som var viktigt, då de gick så snabbt för mig så är ju risken större att man spricker men bm var super duktig och höll emot och töjde ( ja hon tror m sina fingrar i min vagina så den skulle stretchad. AJ haha) och ja fick två stygn!
Sedan vet man ju inte om detta var avgörande eller om jag bara hade tur ( var slapp kanske;P )
Nu har vi varit på RUL. Allt såg bra ut
Trots att vi tänkt tanken, så tog vi inte reda på könet. Vi är bara så glada att allt såg bra ut.
Fick BF datumet flyttat till 17 april på UL i v 14 och stämde med vad hon såg idag.
Jag berättade för sonen igår att han ska bli storebror igår. Lyckligare kille får man nog leta efter. Han är 7 år och har tjatat om bebis sen han var 3. En lillebror är drömmen, men det går bra med en lillasyster också. Han gjorde en glädjedans och nu bombarderas jag med 1000 frågor om bebisen i magen. Verkligen ett lyckoögonblick att få berätta för honom. <3