Inlägg från: Emmadee |Visa alla inlägg
  • Emmadee

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jo känner igen det där, men i mitt fall en dålig mjölkmaskin. Ammar och ammar och lillplutten har inte gått upp i vikt utan ner. Han är två veckor imorgon och på torsdag ska vi väga honom på nytt och hoppas att det då visar plus på vågen.

Freje skrev 2015-05-05 20:56:58 följande:

Är det någon mer som känner sig som en mjölkmaskin? Just nu känns det som jag inte gör annat än att amma. Vår tjej har gått upp drygt 500 gr på två veckor. Börjar känna mig lite sliten.

• Emmadee

Nu är ni verkligen inne på upploppet ni tjejer som inte ännu fått era bebisar. Förstår att väntan börjar bli riktigt jobbig, men snart så..

Var och vägde Albin idag och han hade minskat i vikt igen :( . Gör ont i mamma hjärtat att han inte gått upp i vikt. Än så länge håller han sig under 10 procent. Nu har han fått napp förbud ifall det är så att han är för nöjd med att få suga på den. Vägning igen på måndag.

• Emmadee
    S1528 skrev 2015-05-08 12:27:47 följande:

BF+11 och inte en endaste känning idag.. Det här börjar bli rejält deprimerande :( Och värre blir det för varje dag när jag inser att det med stor sannolikhet blir igångsättning för min del och att risken då är stor att det slutar med snitt. Jag som är helt jävla livrädd för snitt :(

Igångsättning behöver inte alls sluta med snitt. Det kan gå riktigt bra det med..

Förstår att det är riktigt tungt nu, har varit i din sits. (Födde första barnet på Bf+16)

Men det är bara att ta en dag i taget och blir det igångsättning så blir det. Förstår också din rädsla för snitt, har varit min mardröm också. Håller tummarna för att du har din bebis hos dig snart!

(Tycker verkligen synd om dig som fortfarande går och väntar)
  • Emmadee

Fy vilken mardröm, men stort grattis till bebisen!! Hoppas ni repar er snabbt och att ni får vila upp er ordentligt.

JenSagström skrev 2015-05-08 12:00:33 följande:

Kl 03.45 föddes vår underbara dotter. En hemskt jobbig förlossning där det på slutet vart rejält jobbigt även för lillskruttan. När hon kom ut andades hon inte och var alldeles slapp. De la henne på min mage men jag sa direkt att hon inte andades och efter några sekunder sprang de ut med henne till barnläkarteamet som väntade utanför dörren. Min man vart ombedd att följa med ut. Jag tappade helt begreppet om tid och rum men efter en tid kom min man in med henne i famnen och sa att hon levde men att de behövde gå ner till neo-intensiven med henne. Sen hörde jag inget mer om hur hon mådde på ca 1 h. Jag var helt apatisk medan de sydde ihop mig och torkade blod som forsade ur mig. Till slut kom en bm och sa att hon fått rapport om att hon mådde bra och då började jag grina. Nu ligger vi på neointrnsiven och kommer att bli kvar ett tag men så länge hon blir bra så kan jag vara kvar här hur länge som helst. Världen utanför får vänta.

Hon är helt fantastisk och det mest bedårande jag skådat

• Emmadee
    BigMami skrev 2015-05-07 15:50:31 följande:

Trist :-/ Vidar var likadan ända tills jag provade amningsnapp! Då vände han i vikt. Fick nog inte riktigt tag.. Och vi hade inte heller napp. Han tar den inte gärna nu heller.. Men amningen tar minst en timma varje gång och så få det vara. Så länge jag har mat åt honom så tänker jag inte ta ersättning!

Har han rätt tag? Har de kollat på bvc när han äter?

Jag tycker själv att han får rätt tag, men ingen som kollat. Jag får be dem kolla på BVC på måndag om vikten inte vänt då.

Nu äter han väldigt ofta så jag hoppas att hans vikt vänder nu. Jag gör inte annat än ammar, men ökar han i vikt är det värt det.

Jag vill heller inte ta till ersättning så jag är beredd att anstränga mig för att få det att fungera.
  • Emmadee

En glad och lättad mamma precis hemkommen från BVC. Helgens ammande och kämpande utan napp har lönat sig. Vikten har vänt, upp 90 gram sen i torsdags.

• Emmadee
    S1528 skrev 2015-05-11 17:37:11 följande:

Idag på BF+14 bestämde sig vår lilla flicka för att komma ut! Var öppen 4 cm när jag kom in och sedan följde en okomplicerad förlossning som varade ca 6 timmar. Klarade mig hela vägen på enbart lustgas, kroppen vet verkligen vad den pysslar med :)

Nu ska vi vila upp oss på BB :)

Grattis!!!

Vad skönt att hon äntligen ville titta ut
  • Emmadee

Med första barnet åkte jag hem efter ett och ett halvt dygn. Hade nog åkt hem tidigare då också om jag själv inte hamnat på operation efter förlossningen. Den här gången åkte vi hem efter 6 timmar. Trivs bäst hemma och gillar inte sjukhus miljö.

S1528 skrev 2015-05-12 21:35:12 följande:

Tack för gratulationerna :)

Ni som fött tidigare, hur länge har ni stannat på BB?

Jag har en sån löjlig hemlängtan trots att jag har sambon hos mig här och han har verkligen varit en klippa. Jag vill hem till vår egen säng och kunna vila i lugn och ro..

• Emmadee

Verkar bara vara vår lilla kille som inte verkar öka särskilt mycket i vikt. Vägde honom i måndags och då vägde han 4185 gr och hans födelsevikt var 4280. Men så har han precis börjat öka i vikt efter att ha gått ner de första veckorna. Han är 4 v idag.

• Emmadee

Här kämpar vi fortfarande på med viktuppgången. Han vägde 4600 gr vid förra vägningen som var vid ungefär 8 veckor. En modest uppgång från födelsevikten på dryga 300 gr.

Nu har vi börjat med ersättning som tillägg till amningen. Han får flaska efter amning två gånger om dagen och slurpar då i sig 90 ml. Så jag tror att det kan vara så att han inte får i sig tillräckligt genom amningen. Eller vad tror ni?

Nästa vägning är på måndag och då får vi se om han gått upp som han ska. Ammar varannan timme förutom på nätterna, då sover han som en stock. En nöjd och glad kille för det mesta.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)