En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
spännande med ett datum för igångsättning. Har du gjort det förut så vet du ju dessutom vad det innebär. (Min erfarenhet är att det går rätt bra att bli igångsatt)
Själv har jag nu 8 dagar kvar till BF och börjar på allvar vänta nu. Har den inställningen (i och med att jag födde på BF + 16 förra gången) att sätter det igång så kommer det göra det nu innan BF eller möjligtvis dagarna runt BF. Men när är ett par dagar gått förbi datumet kommer jag vara fullt inställd på att gå över så långt man kan (här Max 2 veckor) och därmed kommer jag inte ens förvänta mig att det startar självmant.
Var på TUL idag och den lilla låg på +3% vilket egentligen inte är tillräckligt stort för igångsättning. Döm av min förvåning när läkaren ändå gav mig tid om en vecka då jag kommer vara i v39+2. Känns helskumt att ha fått en tid för förlossning, och vad olika det verkar vara mellan olika BM och läkare... Enligt min läkare sätter de helst inte igång förstföderskor men eftersom jag blev igångsatt med nr 2 och den förlossningen var smidig är de generösare med igångsättning igen!